BENELUX

260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

vasonline schreef:
MaartendeJ schreef:OBB-stam is de komende twee weken niet inzetbaar. (geen idee waarom niet)

Vrijdag was er in trein 9205 vervanging gezocht in 4 eerste klas I6 rijtuigen (ICR-stam die die rijtuigen vrij maakt, gaat dan naar de 9216-9221-9252-9257), trein 9236(kerende trein van de 9205) reed tussen niet Amsterdam-Roosendaal (Materieel leeg terug naar Belgie).
Zaterdag, BNL met Belgisch materiaal gezien rond 16u4? in Mechelen.
Trein bestaat uitzonderlijk met 1I10B, 2I6A, 3I6B en 1 I6bc (couchettes = ligrijtuig).
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: BENELUX

Bericht door Marianne »

Vandaag, de Benelux van 15:34 richting Brussel-Z met Belgische rijtuigen. Een van die rijtuigen was donkerblauw, was dat misschien het ligrijtuig?

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: BENELUX

Bericht door Terminus »

Dat was het ligrijtuig inderdaad (met roze streep).
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: BENELUX

Bericht door 260689 »

vandaag die trein genomen.

Hier een filmpje, vertrek vanuit Mechelen naar Amsterdam.

http://www.youtube.com/watch?v=p5w1KioWDyI
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: BENELUX

Bericht door Dieselfreak »

Hoe ziet dat donkerblauwe rijtuig er vanbinnen uit?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
kuba.g

Re: BENELUX

Bericht door kuba.g »

De Belgische stam reed vandaag op de 9240.

De samenstelling was volgens mij een van de meest luxe die de Benleux heeft gekend met o.a. gedeclasseerde I6A rijtuigen 8)

1. I6B
2. I6A - gedeclasseerd en vervolgens "geupclasseerd" (gedeclasseerde-rijtuig-stickers waren eraf geschuurd overal)
3. I6A - 1e klasse, Memling
4. I6A - gedeclasseerd
6. I6A - gedeclasseerd, rijtuig afkomstig uit de Vauban (met Vauban-koersborden enzo)
7. I6Bc - couchetterijtuig

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=UxwamXttdG4

Volgens berichten op Somda zou er een ÖBB stam van 5 rijtuigen vanaf morgen weer beschikbaar zijn.
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Re: BENELUX

Bericht door SteC »

Vandaag heb ik in Delft de Oostenrijkers gezien, omstreeks 8h20, richting belgie.
Hij werd aan de kant gezet om een IC en een stop/sneltrein door te laten.
donauwalzer

Re: BENELUX

Bericht door donauwalzer »

kuba.g schreef:De Belgische stam reed vandaag op de 9240.

De samenstelling was volgens mij een van de meest luxe die de Benleux heeft gekend met o.a. gedeclasseerde I6A rijtuigen 8)

1. I6B
2. I6A - gedeclasseerd en vervolgens "geupclasseerd" (gedeclasseerde-rijtuig-stickers waren eraf geschuurd overal)
3. I6A - 1e klasse, Memling
4. I6A - gedeclasseerd
6. I6A - gedeclasseerd, rijtuig afkomstig uit de Vauban (met Vauban-koersborden enzo)
7. I6Bc - couchetterijtuig

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=UxwamXttdG4

Volgens berichten op Somda zou er een ÖBB stam van 5 rijtuigen vanaf morgen weer beschikbaar zijn.

Hallo!

Hoe groot is de kans dat a.s zaterdag de Belgische I6 stam nog steeds in de Benelux rijdt?
Zijn het vaste treinnummers die ze rijden of is er geen tijd te noemen?
Woensdag j.l reed deze stam 's avonds om half 7 vanuit Den Haag richting Brussel.

Wie kan mij vertellen hoe laat de eerste NMBS trein (mits hij nog rijdt natuurlijk) zaterdagochtend Amsterdam aandoet?

Heel veel dank voor tips en/of tijden!

Groeten,
Ferry
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: BENELUX

Bericht door Accelerat »

Zoals je aan bovenstaand bericht kan zien, rijdt de ÖBBer momenteel weer en is de Belgische stam hoogstwaarschijnlijk aan de kant gezet.
Sander14

Re: BENELUX

Bericht door Sander14 »

De ÖBB stam was vandaag weer te zien in de 9216 naar Brussel en de 9221 naar Amsterdam, andere meldingen van het spul heb ik niet gezien.
donauwalzer

Re: BENELUX

Bericht door donauwalzer »

Afgelopen vrijdag gingen wij van Den Haag HS naar Brussel Zuid.
Net na het passeren van de Belgische grens stopte de locomotief ermee.
Er werd keurig omgeroepen dat er een storing in de locomotief was.
Na een minuut of 6 werd er omgeroepen dat alles weer in orde was en de trein weer
verder kon.
Een week eerder op vrijdag waren er ook al een aantal problemen en kwamen wij met een
klein half uur vertraging in Brussel aan.
Het is geen verbinding waar je echt van op aan kan. Vooral als er een overstap in Brussel
op de Thalys wacht is het verstandig een complete trein eerder naar Brussel te gebruiken.

Ten tijde van deze dia (1986) was er nog geen negatief woord gesproken over de later vaak
negatief (misschien wel terecht) afgeschilderde 11.

Groeten,
Ferry
Bijlagen
P05146.046.08.jpg
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

Hangt daar M4 aan de haak? Hebben die nog op de Benelux dienstgedaan?!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

MIVB-reiziger schreef:Hangt daar M4 aan de haak? Hebben die nog op de Benelux dienstgedaan?!
Neen andersom: de 11 heeft, voor de vernieuwde benelux werd opgestart, nog enkele maanden in binnenlandse diensten gereden :)
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: BENELUX

Bericht door eagleheart »

jammer genoeg is het normaal gezien ergens volgend jaar gedaan met de benelux:-).
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

eagleheart schreef:jammer genoeg is het normaal gezien ergens volgend jaar gedaan met de benelux:-).
Op dit moemntn durft niemand nog een datum te geven. Het meest concreet is nog "we hopen en de loop van 2012". Ik sluit dan ook niet uit dat het nóg later wordt. Bij AnsaldoBreda kun je niets anders dan afwachten - zie Denemarken.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie