Fyra

Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Fyra.

Bericht door Robin »

msts.be schreef:
Robin schreef:MOESKROEN 9:52 L75
*knip*
Gaat het hier dan om een nieuw stel dat mee zal ingezet worden om te testen, of nog steeds één van de 2 proto's die ondertussen terug in Italië is geweest voor aanpassingen en nu terug komt ?
Geen idee, stond geen stelnummer bij.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Fyra.

Bericht door kika »

Over 401 dagen rijdt de Fyra tot in Brussel, volgens NS-Hispeed haar reclame: http://www.nshispeed.nl/nl/onze-bestemm ... che-spelen
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Fyra.

Bericht door bobke »

Dat is een mooie en duidelijke berichtgeving van NS. De NMBS kan daar nog wat van leren.
Het heeft wel niets met de fyra te maken, maar als ik naar beneden scrolde kwam ik volgende tegen:
"Javelin High Speedtrain
Bovendien kunt na aankomst op St. Pancras Station direct overstappen op maar liefst 7 metrolijnen, en op de nieuwe Javelin High Speedtrain. Deze supersnelle trein rijdt met 200 km per uur ondergronds door Londen en vormt een belangrijke verbinding tussen centraal Londen en het Olympic Park. De rit duurt slechts 7 minuten. "

Wat is het nut om naar 200 km/h te gaan als de rit maar 7 min duurt? Das gewoon optrekken en direct terug remmen? hebben ze geld teveel ofzo of?
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Fyra.

Bericht door kika »

bobke schreef:Dat is een mooie en duidelijke berichtgeving van NS. De NMBS kan daar nog wat van leren.
Het heeft wel niets met de fyra te maken, maar als ik naar beneden scrolde kwam ik volgende tegen:
"Javelin High Speedtrain
Bovendien kunt na aankomst op St. Pancras Station direct overstappen op maar liefst 7 metrolijnen, en op de nieuwe Javelin High Speedtrain. Deze supersnelle trein rijdt met 200 km per uur ondergronds door Londen en vormt een belangrijke verbinding tussen centraal Londen en het Olympic Park. De rit duurt slechts 7 minuten. "

Wat is het nut om naar 200 km/h te gaan als de rit maar 7 min duurt? Das gewoon optrekken en direct terug remmen? hebben ze geld teveel ofzo of?
Da's reclame, geen informatievoorziening. Nut is nogal twijfelachtig, maar ach dat zijn Olympische spelen tout court. En die Javelins zijn ook enkel voor die periode in die frequentie en met die snelheid bedoeld, niet permanent. Maar ach een beetje entertainment en met geld smijten van de Britse belastingbetalers moet ter zijner tijd kunnen, toch? :mrgreen:
wimkalmthout
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door wimkalmthout »

Vanavond om 20u20 passeerde hij in Kalmthout (ri A'pen) vlak na de IC naar Charleroi.
Waarschijnlijk testrit, zag 1 persoon zitten en voor de rest de zeteltjes nog in de plastik.

Wim
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Reed hij al zelf of werd hij nog getrokken ?
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

kika schreef:Over 401 dagen rijdt de Fyra tot in Brussel, volgens NS-Hispeed haar reclame: http://www.nshispeed.nl/nl/onze-bestemm ... che-spelen
We gaan zien of dat haalbaar is, want 6 maanden terug was het zeker: dienstregeling 2012, Fyra naar Brussel! Vlak voor de zomer werd het al wat voorzichtiger, de woordvoerder van de NMBS hield het op december 2011, NS Hispeed zei al "voorjaar 2012". De prognose voor de overdracht van het eerste stel was 'half september', dat is inmiddels bijgesteld naar 'medio november / december' (bevestigd door NS Hispeed). Bij een typetoelating in november/december begint het afnameproces door NS Hispeed, evenals de opleidingen van machinisten en treinbegeleiders.

December 2011 is dus 100% zeker niet meer haalbaar, en ook voorjaar 2012 is moeilijk haalbaar omdat heel veel personeel opgeleid moet worden terwijl de winkel (Fyra Amsterdam - Breda en Beneluxtrein) wel open moet blijven - er kunnen dus slechts kleine klasjes worden opgeleid. De prognose is juni 2012, mits er nu niks meer tegenzit.

Als er op 1-1-2012 nog geen overdracht is geweest van de eerste V250 aan NS Hispeed, kun je "met hogesnelheidstrein Fyra naar Brussel waar u overstapt op Eurostar naar Londen" wel vergeten. Het is dan niet meer haalbaar.
wimkalmthout
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door wimkalmthout »

Hij reed zelf
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Fyra.

Bericht door Hobbes »

Ik heb hem gisteravond rond 22h zien vertrekken in Brussel-Zuid.

Volgens de instructeur van Antwerpen die nauw betrokken is bij de testritten van de V250 zijn de laatste testen zeer positief verlopen.
De kans zit er in (bij het spoor weet je echter nooit) dat we kortelings met de afnameritten gaan beginnen tussen Brussel en Amsterdam, elk stel zou 10.000km moeten rijden.

In dat kader hebben we in Antwerpen met een 12-tal personen reeds opleiding gehad voor ETCS Nederland (HSL Zuid) zodat we alleen nog maar opleiding moeten krijgen voor de V250 waarna we kunnen ingezet worden voor de afnameritten.
Afwachten wat de toekomst brengt... :roll:
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Hobbes schreef: In dat kader hebben we in Antwerpen met een 12-tal personen reeds opleiding gehad voor ETCS Nederland (HSL Zuid) zodat we alleen nog maar opleiding moeten krijgen voor de V250 waarna we kunnen ingezet worden voor de afnameritten.
Afwachten wat de toekomst brengt... :roll:
Zelfde ploeg die nu de Benelux rijdt ??
Theo
Groeten vanop de Heide
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Fyra.

Bericht door Hobbes »

dentheo schreef:
Hobbes schreef: In dat kader hebben we in Antwerpen met een 12-tal personen reeds opleiding gehad voor ETCS Nederland (HSL Zuid) zodat we alleen nog maar opleiding moeten krijgen voor de V250 waarna we kunnen ingezet worden voor de afnameritten.
Afwachten wat de toekomst brengt... :roll:
Zelfde ploeg die nu de Benelux rijdt ??
In ieder geval allemaal mensen met volledige bevoegdheid Nederland (uiteraard), voorlopig 8 mensen uit het VK (vlottend kader) en 4 uit de Benelux reeks zelf.
Die 8 mensen uit het VK doen nu inderdaad ook Benelux diensten.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Het EERSTE positieve nieuws over de Fyra , na al die jaren.
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Hieronder een paar tweets van Martijn Coenen, adviseur bij de Nederlandse reizigersvereniging ROVER:

Bron: Twitter
De internationale tak van NS, @nshispeed kocht in 2004 nieuwe hogesnelheidstreinen bij Ansaldo voor levering in 2007. Nu nog niet geleverd.
Bron: Twitter
Het is de verwachting dat @nshispeed pas vanaf eind 2012 kan gaan rijden met de Italiaanse treinstellen, maar eerst zien, dan geloven. #fyra
Dus daarop reageerde ik:
@MartijnCoenen Eind 2012 pas V250? Waar baseer je dat op, als ik vragen mag?
Daarop volgde deze reactie:
@AlexMedia Volgens NSH hoefde ik de V250 niet te verwachten per drgl 2012 (dec. 2011) maar drgl 2013 (dec. 2012)
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Fyra.

Bericht door Marianne »

Nog een nieuwtje van woensdag:
Virgin wil hsl overnemen

BREDA - Het Britse bedrijf Virgin wil de hogesnelheidslijn (hsl) in Nederland overnemen. Het bedrijf van de excentrieke ondernemer Richard Branson heeft afgelopen zomer een plan voor de exploitatie van de noodlijdende treinverbinding gepresenteerd aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Dat zei topman Phil Pacey van het bedrijf woensdagavond in het NOS Journaal.

Virgin wil de hsl op korte termijn overnemen van de NS, die volgens Pacey mismanagement hebben gepleegd. Virgin denkt de treinverbinding wel rendabel te kunnen maken.

De hogesnelheidslijn in Nederland kampt al jaren met de ene na de andere tegenslag. De aanleg was miljarden euro's duurder dan begroot en duurde drie jaar langer dan gepland. Nieuwe snelle treinen werden te laat opgeleverd en kunnen door technische mankementen nog altijd niet op het spoor rijden.

Faillisement

Ook de aansluiting van Breda op het Belgische hsl-traject is nog altijd niet in zicht. High Speed Alliance, het samenwerkingsverband tussen de NS en KLM dat de hogesnelheidslijn uitbaat, balanceert op de rand van een faillissement. Het betaalt jaarlijks zo'n 160 miljoen euro voor de concessie om op het Nederlandse deel van het spoor te mogen rijden, maar maakt forse verliezen omdat er niet voldoende passagiers zijn.

Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu maakte begin dit jaar al bekend dat de NS en KLM niet langer de preferente partners zijn voor de hsl-concessie. Buitenlandse staatsbedrijven als Deutsche Bahn en de Franse spoorwegmaatschappij SNCF hebben eerder al interesse getoond.

Groot-Brittanië

Nu ziet dus ook Virgin toekomst in de lijn. In Groot-Brittannië exploiteert het commerciële bedrijf al vijftien jaar hogesnelheidslijnen naar vijf bestemmingen, die vorig jaar 28 miljoen mensen vervoerden.

Het ministerie van Infrastructuur zegt te zoeken naar een oplossing die gunstig is voor de reizigers en de belastingbetaler.

NS

De NS wil niet inhoudelijk reageren. "Wij wachten op het voorgenomen besluit waar het ministerie nog deze maand mee naar buiten komt", zegt woordvoerster Rose Teunnissen. "Op dit moment hebben wij hier niets aan toe te voegen."

Bron: BN deStem
http://www.bndestem.nl/regio/breda/9841 ... rnemen.ece
Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Fyra.

Bericht door Hobbes »

De klucht gaat trouwens verder, het laatste dat ik nu gehoord heb, na eerst positief nieuws gehad te hebben, is dat men 1.000km aan 1 stuk moet kunnen rijden zonder 1 storing te krijgen. Tot nader bericht schijnt dit niet te lukken.

Verder zijn er ook problemen opgedoken met de deuren (men kan blijkbaar maar vanuit 1 rijtuig sluiten) en meer van dat fraais.

Ansaldo Breda zou trouwens failliet zijn (vandaag van twee onafhankelijke bronnen gehoord), ik weet niet of dit al oud nieuws is?
Bombardier zou enkele delen van Ansaldo Breda overnemen.
Plaats reactie