BENELUX

loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: BENELUX

Bericht door loic1811 »

260689 schreef:Heb zojuist pittig nieuws gekregen van een treinbestuurder die enkel en alleen met de Benelux rijd. Buiten de traxxen 2801 tot 2803 gaan alle andere traxxen terug naar de cargo. Den T11 zou terug op de Benelux komen begin maart. Tot groot ongenoegen van de treinbestuurders die met de Benelux rijden. Vertragingen en afschaffingen zullen het gevolg zijn van het einde van het contract van cargo met reizigers dat deze maand zal aflopen.
en niet alleen vertragingen maar ook een pak minder comfort voor de tb's is de T11 nog altijd gehomologeerd voor het nederlandse net ?
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: BENELUX

Bericht door Hobbes »

hle2127 schreef:
260689 schreef:Heb zojuist pittig nieuws gekregen van een treinbestuurder die enkel en alleen met de Benelux rijd. Buiten de traxxen 2801 tot 2803 gaan alle andere traxxen terug naar de cargo. Den T11 zou terug op de Benelux komen begin maart. Tot groot ongenoegen van de treinbestuurders die met de Benelux rijden. Vertragingen en afschaffingen zullen het gevolg zijn van het einde van het contract van cargo met reizigers dat deze maand zal aflopen.
en niet alleen vertragingen maar ook een pak minder comfort voor de tb's is de T11 nog altijd gehomologeerd voor het nederlandse net ?
Dat was inderdaad een plan, maar ik heb gisteren van onze hoofdinstructeur te Antwerpen vernomen dat dat van de baan zou zijn. Tot grote opluchting van alle betrokkenen overigens. :roll:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Euh, logistics heeft locs te veel, reizigers heeft er te weinig. Is dat contract eventjes verlengen zo'n grote moeite? :roll:
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: BENELUX

Bericht door Bibke »

Shrek schreef:Euh, logistics heeft locs te veel, reizigers heeft er te weinig. Is dat contract eventjes verlengen zo'n grote moeite? :roll:
Ben je daar (loc's bij reizigers teveel) zeker van?
Vorige week was het nog in het nieuws dat Logistics alle loc's reeks 13 moet aannemen hoewel ze die niet nodig heeft. Dus dat wil zeggen dat reizigers er vanaf moet. En dan denk ik dat ook zij, met de instroom van de 18-en, loc's te veel hebben.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

MaartendeJ schreef:Stam 4737 (ICRm, met een BD waarvan het UIC nummer eindigt op 37) is/wordt voorzien van (totaal-) reclame voor NS-Hispeed. De stam wordt vanaf 29 februari ingezet.

Voorbeeldje: http://img696.imageshack.us/img696/615/524632748.jpg
En foto'tjes voor in het echie: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 746&type=3
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: BENELUX

Bericht door Shrek »

Bibke schreef:
Shrek schreef:Euh, logistics heeft locs te veel, reizigers heeft er te weinig. Is dat contract eventjes verlengen zo'n grote moeite? :roll:
Ben je daar (loc's bij reizigers teveel) zeker van?
Vorige week was het nog in het nieuws dat Logistics alle loc's reeks 13 moet aannemen hoewel ze die niet nodig heeft. Dus dat wil zeggen dat reizigers er vanaf moet. En dan denk ik dat ook zij, met de instroom van de 18-en, loc's te veel hebben.
Ik vermoed dat je in de eerste zin "te weinig" bedoeld ? En ja, het is toch duidelijk dat er te weinig locs zijn voor diensten naar Nederland? :roll:
rvdborgt
Berichten: 4348
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

MaartendeJ schreef:
MaartendeJ schreef:Stam 4737 (ICRm, met een BD waarvan het UIC nummer eindigt op 37) is/wordt voorzien van (totaal-) reclame voor NS-Hispeed. De stam wordt vanaf 29 februari ingezet.

Voorbeeldje: http://img696.imageshack.us/img696/615/524632748.jpg
En foto'tjes voor in het echie: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 746&type=3
Volgens een commentaar op de Facebook-pagina van NS Hispeed zou het pas vanaf vrijdag worden. Inzet waarschijnlijk vanaf de 9228.

Groetjes,
Rian
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

Shrek schreef:
Bibke schreef:
Shrek schreef:Euh, logistics heeft locs te veel, reizigers heeft er te weinig. Is dat contract eventjes verlengen zo'n grote moeite? :roll:
Ben je daar (loc's bij reizigers teveel) zeker van?
Vorige week was het nog in het nieuws dat Logistics alle loc's reeks 13 moet aannemen hoewel ze die niet nodig heeft. Dus dat wil zeggen dat reizigers er vanaf moet. En dan denk ik dat ook zij, met de instroom van de 18-en, loc's te veel hebben.
Ik vermoed dat je in de eerste zin "te weinig" bedoeld ? En ja, het is toch duidelijk dat er te weinig locs zijn voor diensten naar Nederland? :roll:
Er zijn 8 stammen. Overdag blijft de loc bij de stam; loccen lopen om in Vorst en de Watergraafsmeer. Oftewel: 8 locs in dienst, enkele in onderhoud. Maar daar weet ik iets minder van, onderhoud van de locs is voor jullie rekening, rijtuigen voor NSHispeed :lol:
Lukas
Berichten: 1674
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: BENELUX

Bericht door Lukas »

Hoi,

Weet er iemand welke treinen er deze vrijdagnamiddag met OBBrijtuigen vezekerd worden?

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: BENELUX

Bericht door MaartendeJ »

Zouden in hun eigen omlopen moeten rijden, vandaag gezien in de omlopen die starten in 9209/9240 en 9213/9244.

Maar dinsdag zat er een in de 9224... (beginnend in de Watergraafsmeer ipv Belgie..)
Juupske

Re: BENELUX

Bericht door Juupske »

260689 schreef:Heb zojuist pittig nieuws gekregen van een treinbestuurder die enkel en alleen met de Benelux rijd. Buiten de traxxen 2801 tot 2803 gaan alle andere traxxen terug naar de cargo. Den T11 zou terug op de Benelux komen begin maart. Tot groot ongenoegen van de treinbestuurders die met de Benelux rijden. Vertragingen en afschaffingen zullen het gevolg zijn van het einde van het contract van cargo met reizigers dat deze maand zal aflopen.
Allemaal gebakken lucht. Niemand van de bestuurders in NL is nog bevoegd om op de T11 te rijden,het is immers al meer als een jaar geleden,en ook de her-instructies zijn al uit vervlogen tijden. Contracten voor de T28 zijn gewoon verlengd.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: BENELUX

Bericht door The_Knitter »

De 2 OBB-stammen wijken regelmatig af van hun "vaste" omloop. Net als de Olympische Benelux stam, die regelmatig weer afwijkt van het vooraf opgestelde omloopje...
Vandaag reed deze 9212 - 9217 - 9248 - 9253.
Heeft ook al 9209 - 9240 - 9245 gereden, maar ook al een paar keer enkel de 9228 - 9233.
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: BENELUX

Bericht door LHOON »

Vanavond 2210 reed een lege Benelux door FBN in noordelijke richting, met twee traxxen op kop.
rvdborgt
Berichten: 4348
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: BENELUX

Bericht door rvdborgt »

LHOON schreef:Vanavond 2210 reed een lege Benelux door FBN in noordelijke richting, met twee traxxen op kop.
Die lege rit is normaal (rijdt naar Antwerpen voor de 7211 van de volgende dag) maar met 2 Traxxen is volgens mij wel zeldzaam.

Groetjes,
Rian
spicyalan

Re: BENELUX

Bericht door spicyalan »

Die lege rit is normaal (rijdt naar Antwerpen voor de 7211 van de volgende dag) maar met 2 Traxxen is volgens mij wel zeldzaam.
Ik heb toch al verschillende keren de 7211 zien rijden met 2 Traxxen (soms 2x vooraan, maar ook 1x vooraan en 1x achteraan).
Plaats reactie