Fyra

eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door eagleheart »

Deze avond een Fyra gespot in Antwerpen-Centraal. Dus het kan wel eens snel gedaan zijn met de benelux?
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Fyra.

Bericht door loic1811 »

moesten ze in het slechtste geval dit jaar nog goed gekeurd worden zullen ze waarschijnlijk pas in december in dienst komen maar dat betwijfel ik of dit gaat lukken
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Fyra.

Bericht door groentje »

Tja, dan zitten ze met een nog groter probleem, de rijpaden op de lijn 12 voor de benelux zijn al verkocht, en het huurcontract met de ÖBB kan niet meer verlengd worden. Het worden dus ofwel de Fyra's, of niets...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Fyra.

Bericht door Steve »

groentje schreef:Tja, dan zitten ze met een nog groter probleem, de rijpaden op de lijn 12 voor de benelux zijn al verkocht, en het huurcontract met de ÖBB kan niet meer verlengd worden. Het worden dus ofwel de Fyra's, of niets...
Aan?? Wat gaat daar dan rijden in de plaats van de Benelux, extra goederentreinen?
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Fyra.

Bericht door FLV-FGSP »

De L-trein gaat ca. 10 minuten later vertrekken.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Fyra.

Bericht door loic1811 »

MIVB-reiziger schreef:
groentje schreef:Tja, dan zitten ze met een nog groter probleem, de rijpaden op de lijn 12 voor de benelux zijn al verkocht, en het huurcontract met de ÖBB kan niet meer verlengd worden. Het worden dus ofwel de Fyra's, of niets...
Aan?? Wat gaat daar dan rijden in de plaats van de Benelux, extra goederentreinen?
was het niet de bedoeling om die dan langs de hsl 4 te laten rijden ? of heb ik het verkeerd ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

groentje schreef:Tja, dan zitten ze met een nog groter probleem, de rijpaden op de lijn 12 voor de benelux zijn al verkocht, en het huurcontract met de ÖBB kan niet meer verlengd worden. Het worden dus ofwel de Fyra's, of niets...
Maar met het huidige materieel moet het toch ook lukken over de HSL? Het zal zelfs sneller zijn dan de omweg langs Roosendaal waardoor er misschien een stam minder nodig is.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Fyra.

Bericht door Stijn82 »

Lijkt mij vrij aannemelijk, ze zullen de rijpaden niet verkopen als ze niet zeker zijn van een alternatief als de V250 er niet op tijd is.
ReisThijs
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 feb 2009, 15:09
Locatie: Utrecht

Re: Fyra.

Bericht door ReisThijs »

Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.
Zolang een HLE28 de HSL-zuid niet op mag gaat dat niet lukken met het huidige materieel. (Als dat zo makkelijk was, waarom doet men dat nu nog niet?)

Verder is het erg lastig om met een trein die niet sneller kan dan 160 een dienstregeling uit te voeren die gemaakt is voor 250...
De Benelux heeft nu al een heel onhandig pad tussen Amsterdam en Rotterdam omdat het er anders niet meer tussen pastte.
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Fyra.

Bericht door Hobbes »

Volgende week krijgen ik en een paar collega's opleiding van de V250 (Fyra).
We zijn de eersten van FN, we zullen in eerste instantie mee testritten moeten doen.
Volgens de laatste berichten MOET de Fyra rijden in december.
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Fyra.

Bericht door FLV-FGSP »

Het is Ansaldo, dus niets is zeker. Het wordt alleen steeds waarschijnlijker dat dat lelijke beest vanaf december 2012 tussen Brussel en Amsterdam gaat rijden. Het lijkt erop dat NMBS Europe en Haaispiet geen plan-B hebben.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

ReisThijs schreef:Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.
Zolang een HLE28 de HSL-zuid niet op mag gaat dat niet lukken met het huidige materieel. (Als dat zo makkelijk was, waarom doet men dat nu nog niet?)

Verder is het erg lastig om met een trein die niet sneller kan dan 160 een dienstregeling uit te voeren die gemaakt is voor 250...
De Benelux heeft nu al een heel onhandig pad tussen Amsterdam en Rotterdam omdat het er anders niet meer tussen pastte.
Geef die HLE28 de software van de NSH-traxxen en je bent vertrokken hoor. Als het echt moet kan het wel, maar ideaal is het natuurlijk niet.
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Fyra.

Bericht door FLV-FGSP »

NMBS Internationaal was hier destijds om commerciële redenen tegen, men wilde de vernieuwing in 1 keer invoeren: nieuwe reisweg, nieuwe treinen en nieuwe tarieven. Haaispiet had wel met Traxxen en Beneluxrijtuigen over lijn 4 willen rijden.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

MIVB-reiziger schreef:
groentje schreef:Tja, dan zitten ze met een nog groter probleem, de rijpaden op de lijn 12 voor de benelux zijn al verkocht, en het huurcontract met de ÖBB kan niet meer verlengd worden. Het worden dus ofwel de Fyra's, of niets...
Aan?? Wat gaat daar dan rijden in de plaats van de Benelux, extra goederentreinen?
Moeilijk te geloven, daar zijn nu per uur een tweetal slots voor per richting....ttz 24x2x2 = plaats voor 96 goederentreinen.
Daar rijdt nog niet de helft van en Beneluxen zijn er 28 per dag ?
De jongens van de planning gaan beslissen over die trein ???
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Fyra.

Bericht door kika »

Theo: wie verkoopt de rijpaden, wie vraagt ze aan? Welke (deel-)rijpaden waren al verkocht, wanneer moeten ze worden aangevraagd,.. ? Volgens mij is het straks makkelijk te zwartepieten... Ik denk dat ik nog vóór december een paar uitjes plan met de oude Benelux, dan kan ik de eerste maanden met kinderziekten en zonder Plan B overslaan (wanneer er gereden wordt, eerst zien dan geloven).
Plaats reactie