Fyra
-
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: Fyra.
Deze avond een Fyra gespot in Antwerpen-Centraal. Dus het kan wel eens snel gedaan zijn met de benelux?
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: Fyra.
Tja, dan zitten ze met een nog groter probleem, de rijpaden op de lijn 12 voor de benelux zijn al verkocht, en het huurcontract met de ÖBB kan niet meer verlengd worden. Het worden dus ofwel de Fyra's, of niets...
Re: Fyra.
Aan?? Wat gaat daar dan rijden in de plaats van de Benelux, extra goederentreinen?groentje schreef:Tja, dan zitten ze met een nog groter probleem, de rijpaden op de lijn 12 voor de benelux zijn al verkocht, en het huurcontract met de ÖBB kan niet meer verlengd worden. Het worden dus ofwel de Fyra's, of niets...
Re: Fyra.
was het niet de bedoeling om die dan langs de hsl 4 te laten rijden ? of heb ik het verkeerd ?MIVB-reiziger schreef:Aan?? Wat gaat daar dan rijden in de plaats van de Benelux, extra goederentreinen?groentje schreef:Tja, dan zitten ze met een nog groter probleem, de rijpaden op de lijn 12 voor de benelux zijn al verkocht, en het huurcontract met de ÖBB kan niet meer verlengd worden. Het worden dus ofwel de Fyra's, of niets...
Re: Fyra.
Maar met het huidige materieel moet het toch ook lukken over de HSL? Het zal zelfs sneller zijn dan de omweg langs Roosendaal waardoor er misschien een stam minder nodig is.groentje schreef:Tja, dan zitten ze met een nog groter probleem, de rijpaden op de lijn 12 voor de benelux zijn al verkocht, en het huurcontract met de ÖBB kan niet meer verlengd worden. Het worden dus ofwel de Fyra's, of niets...
Re: Fyra.
Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.
Zolang een HLE28 de HSL-zuid niet op mag gaat dat niet lukken met het huidige materieel. (Als dat zo makkelijk was, waarom doet men dat nu nog niet?)
Verder is het erg lastig om met een trein die niet sneller kan dan 160 een dienstregeling uit te voeren die gemaakt is voor 250...
De Benelux heeft nu al een heel onhandig pad tussen Amsterdam en Rotterdam omdat het er anders niet meer tussen pastte.
Zolang een HLE28 de HSL-zuid niet op mag gaat dat niet lukken met het huidige materieel. (Als dat zo makkelijk was, waarom doet men dat nu nog niet?)
Verder is het erg lastig om met een trein die niet sneller kan dan 160 een dienstregeling uit te voeren die gemaakt is voor 250...
De Benelux heeft nu al een heel onhandig pad tussen Amsterdam en Rotterdam omdat het er anders niet meer tussen pastte.
Re: Fyra.
Volgende week krijgen ik en een paar collega's opleiding van de V250 (Fyra).
We zijn de eersten van FN, we zullen in eerste instantie mee testritten moeten doen.
Volgens de laatste berichten MOET de Fyra rijden in december.
We zijn de eersten van FN, we zullen in eerste instantie mee testritten moeten doen.
Volgens de laatste berichten MOET de Fyra rijden in december.
Re: Fyra.
Het is Ansaldo, dus niets is zeker. Het wordt alleen steeds waarschijnlijker dat dat lelijke beest vanaf december 2012 tussen Brussel en Amsterdam gaat rijden. Het lijkt erop dat NMBS Europe en Haaispiet geen plan-B hebben.
Re: Fyra.
Geef die HLE28 de software van de NSH-traxxen en je bent vertrokken hoor. Als het echt moet kan het wel, maar ideaal is het natuurlijk niet.ReisThijs schreef:Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk.
Zolang een HLE28 de HSL-zuid niet op mag gaat dat niet lukken met het huidige materieel. (Als dat zo makkelijk was, waarom doet men dat nu nog niet?)
Verder is het erg lastig om met een trein die niet sneller kan dan 160 een dienstregeling uit te voeren die gemaakt is voor 250...
De Benelux heeft nu al een heel onhandig pad tussen Amsterdam en Rotterdam omdat het er anders niet meer tussen pastte.
Re: Fyra.
NMBS Internationaal was hier destijds om commerciële redenen tegen, men wilde de vernieuwing in 1 keer invoeren: nieuwe reisweg, nieuwe treinen en nieuwe tarieven. Haaispiet had wel met Traxxen en Beneluxrijtuigen over lijn 4 willen rijden.
Re: Fyra.
Moeilijk te geloven, daar zijn nu per uur een tweetal slots voor per richting....ttz 24x2x2 = plaats voor 96 goederentreinen.MIVB-reiziger schreef:Aan?? Wat gaat daar dan rijden in de plaats van de Benelux, extra goederentreinen?groentje schreef:Tja, dan zitten ze met een nog groter probleem, de rijpaden op de lijn 12 voor de benelux zijn al verkocht, en het huurcontract met de ÖBB kan niet meer verlengd worden. Het worden dus ofwel de Fyra's, of niets...
Daar rijdt nog niet de helft van en Beneluxen zijn er 28 per dag ?
De jongens van de planning gaan beslissen over die trein ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Theo: wie verkoopt de rijpaden, wie vraagt ze aan? Welke (deel-)rijpaden waren al verkocht, wanneer moeten ze worden aangevraagd,.. ? Volgens mij is het straks makkelijk te zwartepieten... Ik denk dat ik nog vóór december een paar uitjes plan met de oude Benelux, dan kan ik de eerste maanden met kinderziekten en zonder Plan B overslaan (wanneer er gereden wordt, eerst zien dan geloven).