Fyra

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

De fyra gezien te Brussel Kapellekerk rond 21.40 de 4808 als ik me niet heb vergist.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

De 4808 was rondjes aan het maken, inderdaad.

Afgelopen donderdag zat ik in de Benelux naar Brussel (vertrek Roosendaal 18:34), mijn trein heeft toen +10 opgelopen omdat zo'n eendenbek vlak na de spanningssluis (richting NL) tot stilstand was gekomen en de boel blokkeerde. :?
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Fyra.

Bericht door LML »

Gisterenavond (18/07) rond 21:50u bolde er een Fyra door Antwerpen-Centraal (richting Essen e.v.). Het 2de klasse-interieur zijn allesinds knalrode zetels met witte hoofdkussentjes...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Dat is de eerste klasse.

De tweede klasse heeft blauwe zetels.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Fyra.

Bericht door LML »

AlexNL schreef:Dat is de eerste klasse.

De tweede klasse heeft blauwe zetels.
Ah o.k., dat zou ook kunnen. Er stonden op de zijwanden nl. nog geen '1' of '2' vermeld, ook niet op de displays...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
wimkalmthout
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door wimkalmthout »

Gisteravond rond 20u00 gepasseerd in Kalmthout richting Antwerpen.
Reed redelijk traag, ik vermoed dat hij achter de stoptrein reed

gr
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Uit de Lloyd:
Fyra naar Den Haag: Magnette wacht op verslag NMBS
20 juli 2012
Het kabinet van Minister Magnette ontkent met klem dat de minister zou weigeren met zijn Nederlandse collega Melanie Schultz (foto) te spreken over de bestelling van een bijkomend Fyra-treinstel.
Dat schrijft de Nederlandse krant Algemeen Dagblad. Het bericht werd door andere - ook Belgische - media overgenomen.

Bij het kabinet van Minister Magnette luidt de uitleg dat er op een dossier over die bestelling vanuit de NMBS-Groep gewacht wordt.

Er hebben al talrijke ontmoetingen tussen functionarissen van beide kabinetten plaatsgevonden om een oplossing te vinden voor het volgende 'probleem': tussen Den Haag en Brussel wensen de Nederlandse ambtenaren een rechstreekse verbinding met Fyra-treinen (die binnenkort de Benelux-treinen gaan vervangen). Daarvoor zouden de Belgische spoorwegen een bijkomend treinstel moeten bestellen. Maar volgens de NMBS is de rendabiliteit van zo'n rechstreekse verbinding ver te zoeken ...

Minister Magnette heeft dus aan de NMBS-Groep een volledig dossier gevraagd en zodra het er ligt, zal hij met minister Schultz contact opnemen, bevestigt zijn kabinet.

In een ander dossier, dat van de IJzeren Rijn, ligt alles stil omdat ontslagnemend minister Schultz geen beslissing mag nemen. In Nederland moet men op 12 september naar de stembus.
Theo
Groeten vanop de Heide
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Fyra.

Bericht door Hobbes »

Bijkomend stel bestellen? Ik vraag me af of Ansaldo Breda nog wel een extra stel kan leveren, moest het ooit zover komen.

In de wandelgangen te Antwerpen-Centraal gaat in ieder geval weer de ronde dat het weeral niet voor december zal zijn wat betreft de inzet van de V250 naar België...

Moest dit inderdaad het geval zijn, dat wordt het in ieder geval plan B: Traxx met software 7 uitrusten en over de HSL...
Met de Beneluxdienst zou het wel sowieso gedaan zijn in december...
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Is je ook bekend waarom december niet gehaald zou kunnen worden?
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Fyra.

Bericht door Hobbes »

AlexNL schreef:Is je ook bekend waarom december niet gehaald zou kunnen worden?
Men is testritten aan het doen, maar blijkbaar zijn er nog steeds een hoop technische problemen (vorige week waren het de deuren weer) die de homologatie in België in de weg staan...

Maar het blijven geruchten, afwachten of het officieel wordt...
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Fyra.

Bericht door kika »

Er hebben al talrijke ontmoetingen tussen functionarissen van beide kabinetten plaatsgevonden om een oplossing te vinden voor het volgende 'probleem': tussen Den Haag en Brussel wensen de Nederlandse ambtenaren een rechstreekse verbinding met Fyra-treinen
Die hebben teveel gekeken naar Belgische burgemeesters :lol:
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Ik herinner mij van vroeger een lichtjes speciale Benelux met postwagen en "speciaal" statuut voor nederlandse ambtenaren die naar de EEG moesten.
Ik meen aankomst rond 9 uur in Brussel.
Theo
Groeten vanop de Heide
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Fyra.

Bericht door rvdborgt »

dentheo schreef:Uit de Lloyd:
Minister Magnette heeft dus aan de NMBS-Groep een volledig dossier gevraagd en zodra het er ligt, zal hij met minister Schultz contact opnemen, bevestigt zijn kabinet.
Beetje jammer alleen dat ze dat niet meteen aan Schultz konden vertellen.
dentheo schreef:
In een ander dossier, dat van de IJzeren Rijn, ligt alles stil omdat ontslagnemend minister Schultz geen beslissing mag nemen. In Nederland moet men op 12 september naar de stembus.
Bij mijn weten is België daar aan zet. Ik zou graag eens horen op wat voor beslissing Magnette nu dan denkt te wachten.

Groetjes,
Rian
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Fyra.

Bericht door Bordensteker »

dentheo schreef:Ik herinner mij van vroeger een lichtjes speciale Benelux met postwagen en "speciaal" statuut voor nederlandse ambtenaren die naar de EEG moesten.
Ik meen aankomst rond 9 uur in Brussel.
Daarover vond ik:
Toen in 1974 de trek/duwtreinen naar Brussel begonnen te rijden, werden hiervoor twee postrijtuigen aangewezen. Tengevolge van een botsing te Brussel Zuid werd in 1978 rijtuig P7936 afgevoerd en werd de P7938 hiervoor in de plaats gesteld. Tot 30 december 1982 reed in de eerste trein Amsterdam-Brussel en de laatste trein Brussel-Amsterdam een plan L mee.
http://www.martijnhaman.nl/planl.htm

Kijk voor een foto op: http://treininbeeld.jouwweb.nl/posttreinen
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Inderdaad dat was incl. wapenschild (NL post ?)
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie