Fyra
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: Fyra.
Serie 600 (HalfuursIC met 9200 op Amsterdam-Rotterdam) is opgeheven, serie 3100 (Nijmegen-Schiphol) is niet doorgetrokken naar Den Haag.
Serie 1000 (de Fyrapendels Amsterdam-Rotterdam) rijdt nu 1x in de 3 uur. Er wordt gereden met de stellen 4801(pas vanaf vandaag), 4806 en 4808. Overige stellen zijn nog niet geschikt voor reizigersdienst (teveel defecten). Verschilt per treinstel wat er mis aan is.
Serie 1000 (de Fyrapendels Amsterdam-Rotterdam) rijdt nu 1x in de 3 uur. Er wordt gereden met de stellen 4801(pas vanaf vandaag), 4806 en 4808. Overige stellen zijn nog niet geschikt voor reizigersdienst (teveel defecten). Verschilt per treinstel wat er mis aan is.
Re: Fyra.
Met 3 stellen zou een uurdienst gereden kunnen worden. Maar dan moeten wel alle drie de stellen continu beschikbaar zijn, en dus niet met één of ander defect aan de kant staan. Dat schijnt ook regelmatig te gebeuren
De 4801 was gepland om per woensdag 12-9 in reizigersdienst te gaan, een technisch probleem met de tractieinstallatie heeft dit echter verhinderd.
De 4801 was gepland om per woensdag 12-9 in reizigersdienst te gaan, een technisch probleem met de tractieinstallatie heeft dit echter verhinderd.
Re: Fyra.
De rijtijd zou 1 uur en 50 minuten bedragen, oftewel 110 minuten. Maal 4 is 440 minuten oftewel een grote 7 uur, dus laten we uitgaan van 8 stellen...dentheo schreef:Als er drie nodig zijn voor Amsterdam Rotterdam, hoeveel zijn er dan nodig voor Ams-Bru ?
Rijtijd x4 is 12 stuks ???? Lijkt mij meer dan er Beneluxen waren.
Re: Fyra.
Maal 4 begrijp ik niet zo direct.
Ik zou denken 1h50 er rijden er dus twee in elke richting, 10 minuten om kop te maken en reserve is te weinig.
Dus.... in elk eindpunt één die keert en waarvan vuilnisbakjes leeg gemaakt worden, is zes.
Als ik mij goed herinner moest men vroeger minimum zeven (?) 11jes of 25ers hebben om een dag te kunnen rijden met kort kopmaken.
Zou met kortere rijtijd toch minder moeten zijn.
Ik zou denken 1h50 er rijden er dus twee in elke richting, 10 minuten om kop te maken en reserve is te weinig.
Dus.... in elk eindpunt één die keert en waarvan vuilnisbakjes leeg gemaakt worden, is zes.
Als ik mij goed herinner moest men vroeger minimum zeven (?) 11jes of 25ers hebben om een dag te kunnen rijden met kort kopmaken.
Zou met kortere rijtijd toch minder moeten zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Jij sprak over de x4... en als er een iets langere koptijd is (=> laat ook beter absorberen van vertragingen e.d. toe) en rekening houdend met nog één of twee stellen in reserve, dan zullen we er volgens mij niet al te ver van zitten.dentheo schreef:Maal 4 begrijp ik niet zo direct.
Ik zou denken 1h50 er rijden er dus twee in elke richting, 10 minuten om kop te maken en reserve is te weinig.
Dus.... in elk eindpunt één die keert en waarvan vuilnisbakjes leeg gemaakt worden, is zes.
Als ik mij goed herinner moest men vroeger minimum zeven (?) 11jes of 25ers hebben om een dag te kunnen rijden met kort kopmaken.
Zou met kortere rijtijd toch minder moeten zijn.
Re: Fyra.
Een reiziger vraagt aan NS Hispeed per wanneer de Fyra naar Brussel zal rijden. Het antwoord was verrassend (nouja, niet echt):
Mijn vermoeden is dus dat die trein gewoon niet gaat rijden he... maar de Benelux houdt wel op te bestaan.Fyra gaat waarschijnlijk vanaf 9 december naar Brussel rijden.
Re: Fyra.
Blame it on the Hollanders, net zoals we dagelijks al doen bij problemen met de Benelux "Door problemen op het Nederlandse spoorwegnet..."
Misschien kunnen we in het automatisch omroepsysteem laten registreren "Door het incompetente beleid van NS-HiSpeed rijden er geen treinen naar Nederland".
Misschien kunnen we in het automatisch omroepsysteem laten registreren "Door het incompetente beleid van NS-HiSpeed rijden er geen treinen naar Nederland".
Re: Fyra.
De NMBS wil overigens net zo min een snelle verbinding naar Roosendaal laten rijden. Ze zijn ontzettend bang dat er ook maar een paar Fyra-reizigers afgesnoept zouden worden.Kristofke schreef:Blame it on the Hollanders, net zoals we dagelijks al doen bij problemen met de Benelux "Door problemen op het Nederlandse spoorwegnet..."
Groetjes,
Rian
Re: Fyra.
In de spits wel maar erbuiten denk ik dat je ruimschoots toekomt, als men op de middag zelfs maar met 2stellekes kan rijdenAlexNL schreef:Dan krijg je capaciteitsproblemen. Die M6 zitten er niet omdat het zo leuk oogt, maar omdat het nodig is.
Re: Fyra.
Dat is eerder aan de lage kant op gebied van capaciteit, niet de eerste keer dat je ze dan op de platformen geplet ziet staan.Robin schreef:In de spits wel maar erbuiten denk ik dat je ruimschoots toekomt, als men op de middag zelfs maar met 2stellekes kan rijdenAlexNL schreef:Dan krijg je capaciteitsproblemen. Die M6 zitten er niet omdat het zo leuk oogt, maar omdat het nodig is.