Fyra

kika
Berichten: 2860
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Fyra.

Bericht door kika »

Shrek schreef:
jotie schreef: - Fyra gaat rijden, want ministers en staatssecretarissen kunnen het naleven van de gemaakte afspraken niet afdwingen - en dat willen ze ook niet.
- Antwerpen <-> Breda wordt aangekondigd voor juni 2013, maar zal opzettelijk vertraagd worden tot december 2013. Op een frequentie hoger dan 1x per 2 uur hoeft men niet te rekenen, en al helemaal niet op een vertrek na 22u.
- Voor de Fyra komt er een buitensporig dure abonnementsformule à la Thalys
- Om zoveel mogelijk mensen naar de Fyra af te leiden zullen er wel wat promoties zijn, en zullen er allerhande problemen met de verbinding naar Roosendaal worden geënsceneerd.
Op punt 1 en 3 heb je waarschijnlijk gelijk.
Voor de Antwerpen-Breda kan niemand nu al zeggen wanneer zoiets technisch mogelijk is, zowel in positieve als negatieve zin...
En punt 4 is gewoon onzin, niemand verzint problemen...
Punt 2 ben je nog vergeten te zeggen dat zelfs een aankomsttijd na 22u optimistisch is. Punt 4 zou ik niet afdoen als pure onzin; weliswaar is de formulering nogal zwak. Enscenering van problemen lijkt me overdreven, promoties voor Fyra en extra reclame lijken me zeker niet vergezocht. Lees je het bijvoorbeeld als dat er meer investeringen zijn bij Fyra, er in geval van problemen er prioriteit wordt gegeven aan Fyra, dan klinkt dat in mijn oren zeer aannemelijk. Is dat een enscenering van problemen op L12? Nee. Maar hoe de reiziger dat ervaart is misschien wel gelijkaardig.
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Fyra.

Bericht door odul »

dentheo schreef:
odul schreef:
Als ik het goed begrijp, gaat die Nederlandse minister dus plooien voor de Belgische.!
Waarom ?
Als Nederland (HSA of NS) de V250s levert voor een Amsterdammer (elk uur) en er komen er daarna nog beschikbaar , dan gaan we rustig op Breda Den Haag rijden .
Netjes toch ....

Belgie heeft er misschien één te weinig besteld, maar hoeveel missen we erop dit momentl?
Stuk of TIEN ?
België wil afzien van de eerder gemaakte afspraken, omdat de NMBS "MOET" bezuinigen van deze regering.
Maar zoals zo dikwijls bezuinigt men op de verkeerde plaats.
Als Nederland nu toestemt, zie ik de verbinding Antwerpen - Breda definitief wegvallen...
Of denk jij echt dat een Franstalige minister zich zorgen maakt over een verbinding met Nederland?
kuba.g

Re: Fyra.

Bericht door kuba.g »

Nieuws:
AlexNL
Berichten: 2191
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

En dáár hebben ze nou meer dan 11 jaar over gedaan? Verwachten ze nu een applaus?
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Fyra.

Bericht door jotie »

kuba.g schreef: [*]8 keer per dag Antwepren-Noorderkempen-Breda vanaf april. Geen reserveringen, geen toeslag.
Ik vreesde al zoiets. Of april gehaald wordt, zullen we wel zien. 8 keer per dag? Nu begrijp ik waarom er gerekend wordt met exploitatieverliezen!
kuba.g schreef:[*]Tijdelijke regeling pendelaars (abonnementhouders) → voor €4 toeslag mee met de Fyra op grensoverschrijdend traject
Heerlijke tactiek. Je biedt je reizigers een snoepje aan, in de hoop dat ze blijven wanneer je ze verplicht azijn te slurpen.

Enfin, een tijdperk eindigt :cry:

Om toch te eindigen met een positieve noot: toen de ICE voor het eerst ging rijden tussen Brussel en Keulen was er ook reserveringsplicht. Dus, wie weet...
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Fyra.

Bericht door odul »

kuba.g schreef:Nieuws:
EERST ZIEN EN DAN GELOVEN!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

De hogesnelheidstrein die maximaal 250 km/uur rijdt, zal in het najaar van 2010 ingezet worden...


Dat was de opening van dit topic!

Nu wordt dat weer april 2013!!!

Nederland heeft zich laten rollen door de Belgen. :roll:
kuba.g

Re: Fyra.

Bericht door kuba.g »

AlexNL schreef:En dáár hebben ze nou meer dan 11 jaar over gedaan? Verwachten ze nu een applaus?
Ik vind in ieder geval dat Rover en TreinTramBus een applaus verdienen. Zonder hen was er helemaal niks gekomen voor de pendelaars/abonnementhouders, vermoed ik.
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Fyra.

Bericht door jotie »

kuba.g schreef:Ik vind in ieder geval dat Rover en TreinTramBus een applaus verdienen. Zonder hen was er helemaal niks gekomen voor de pendelaars/abonnementhouders, vermoed ik.
Vroeger hadden we daar een in de handen klappende smiley voor. Je hebt absoluut gelijk, maar ik zou ook pluimpjes willen uitdelen aan de 'Beneluxpendelaar' die o.a. via e-mail en facebook actief schijnt geweest te zijn, en de vele columnisten die de afgelopen dagen hun liefde voor de Amsterdammer hebben bezongen. Alleen mag het applaus het boegeroep niet overstijgen, want wat er nu uit de bus komt als tweede compromisoplossing, stelt in alle ernst niet veel voor. Met een twee-uurlijks treintje naar Breda vang je het verlies van Dordrecht en Den Haag niet op.

Overigens nog iets in verband met de abonnees: zij moeten nu een toeslagkaartje kopen. Of ze daar gelukkig mee kunnen zijn, is een andere vraag, maar waar het mij nu even om gaat: Fyra maakt deel uit van Rail Team. Dat betekent toch dat wanneer er een Fyra uitvalt of sterk vertraagd is, die abonnees met hun toeslagkaartje straks ook een plaats op een achteraan komende Thalys kunnen opeisen? Ik hoop dat ze hun bricolage met Thalys hebben doorgepraat en de abonnees ook correct informeren over die mogelijkheid.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Fyra.

Bericht door MaartendeJ »

dentheo schreef: Belgie heeft er misschien één te weinig besteld, maar hoeveel missen we erop dit momentl?
Stuk of TIEN ?
Aanwezig: 7. In dienstuitvoering 15.
Ten opzichte van vorige post is de 4811 uit dienst genomen (heeft een paar keer defect gestaan), maar rijdt de 4809 deze week tussen Amsterdam-Rotterdam. Ook de 4801 en 4802 zijn niet meer actief gespot.

Lijkt er dus op dat de 4804, 05, 06, 08, 09 gaan rijden, de 01, 02 en 11 als snelle reserve ("Hoeft weinig aan te gebeuren", maar minder dan aan de rest van de stellen)
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door BlubBlub »

Het eerste punt in terzake (nu) gaat over de Fyra.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Fyra.

Bericht door loic1811 »

kuba.g schreef:
AlexNL schreef:En dáár hebben ze nou meer dan 11 jaar over gedaan? Verwachten ze nu een applaus?
Ik vind in ieder geval dat Rover en TreinTramBus een applaus verdienen. Zonder hen was er helemaal niks gekomen voor de pendelaars/abonnementhouders, vermoed ik.
een applaus? :roll:
TreinTramBus had al zeker 2 jaar geleden in actie moeten schieten en niet 2 maanden op voorhand .Dan hadden we niet tot in april moeten wachten maar was misschien die verbinding nu al in dienst geweest .
Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: Fyra.

Bericht door Zorba »

Maakt wel een mooi geluid precies :D
kika
Berichten: 2860
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Fyra.

Bericht door kika »

hle2127 schreef:een applaus? :roll:
TreinTramBus had al zeker 2 jaar geleden in actie moeten schieten en niet 2 maanden op voorhand .Dan hadden we niet tot in april moeten wachten maar was misschien die verbinding nu al in dienst geweest .
Nee hoor, het is allemaal hle2127 zijn schuld dat we tot in april hierop moeten wachten, een zoektocht door de archieven van 23 seconden levert bijvoorbeeld dit artikel op uit 2009: http://www.treintrambus.be/actueel/blog ... haag-.html Er zijn nog wat meer verenigingen en individuen die in pakweg het laatste halfjaar een extra steentje hebben bijgedragen in de publieke en minder publieke opinie, maar ook de vervoerders verdienen een applaus door in hun eigen voeten te schieten met zo veel barbaars disrespect voor reizigers. Als je niet wilt applaudisseren is dat je goed recht, het is inderdaad enorm karig en jammer en bedorven boter na de maaltijd, maar het is beter dan niks. TTB, Rover, Maatschappij voor beter OV, ... kan je allemaal lid van worden en zelf wat bijdragen. Ik vind het behoorlijk ongepast om de schuld in de schoenen van een Reizigersorganisatie te schuiven en niet neer te leggen bij verantwoordelijke bedrijven en politiekers. Je kan prima kritiek hebben op deze of gene vereniging, maar maak er dan liever een ander draadje voor aan, want het lijkt me ongepast het er hier over te hebben.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Fyra.

Bericht door loic1811 »

Ik heb niet gezegd dat TreinTramBus in de fout is ? ze hadden vroeger met de harde vuist op tafel moeten kloppen .Ik zat hier niet met de intensie om hun zwart te maken :? want ze hebben toch ook al een pak zaken goed aangepakt (en nee niet dat ik dit SLECHT vind )
AlexNL
Berichten: 2191
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Tot enige tijd terug was het zeer moeilijk om actie te voeren: er was niets bekend over wanneer Fyra zou gaan rijden (de start was al enkele keren uitgesteld) en over welke stations met welke frequentie zouden worden aangedaan. Ook ticketprijzen waren nog onbekend. Pas sinds half oktober is dat allemaal duidelijk geworden en is het voor veel reizigers concreet geworden.

De schuld hiervoor moet je bij de spoorwegen leggen: zij hebben opzettelijk zeer lang gewacht met het informeren van reizigers, waarschijnlijk in de hoop om (georganiseerde) protesten in de kiem te smoren.
Plaats reactie