Fyra

Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Fyra.

Bericht door Stijn82 »

Iedereen met een beetje gezond verstand zag dit al maanden / jaren aankomen.

Waarom geen 2-uur dienst van de oude benelux behouden tot ze er in slagen een deftige dienstverlening aan te bieden met de fyra?

Met de huidige gang van zaken is toch werkelijk niemand gebaat.

Of leg een shuttle Antwerpen-Roosendaal in met vierledige, zonder tussenstops.
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: Fyra.

Bericht door vasonline »

Het is niet mooi, maar:
Eigenlijk zou je nog moeten hopen dat het zo in de soep blijft draaien.

Het is misschien de enige manier om van de fyra verlost te geraken? (of in ieder geval zinnige aanpassingen
gedaan te krijgen)
- negatieve publiciteit, geen reizigers ,geen inkomsten
- boycot fyra: "stem met je geld"

Men kan altijd nog de ICRm rijtuigen terughalen ;) Als ze willen! ;)
Zelfs de 11.8 bakte het zo bruin niet heb ik de indruk...

Groetjes
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Kris G

Re: Fyra.

Bericht door Kris G »

idd ik zou ook al heel tevreden zijn met een rechtstreekse trein tussen Antwerpen en Roosendaal : maar dat zullen ze niet doen : geen kat neemt de Fyra nog in dat geval, de mensen die comfort en snelheid belangrijk vinden nemen de Thalys wel en mensen die wat budgetvriendelijker willen reizen zouden dan die snelle IC kunnen nemen

ik ging de Fyra nemen om naar een klassiek concert te gaan in Rotterdam, maar 1 min te laat = niet binnen, dus slecht idee om dan zo'n duur en onbetrouwbaar product te nemen, auto is jammer genoeg de betere optie dan > en ik kan me toch moeilijk voorstellen dat het de bedoeling was om met de Fyra de mensen terug aan te sporen :wink: om de auto te nemen

Thalys, aangevuld met een snellere IC zonder reserveringsplicht lijkt me een goeie spreiding, je kan al een pak tijd besparen door met een gewone IC over de snelle lijn rechtstreeks van Antwerpen naar Rotterdam te rijden (Roosendaal en Dordrecht vind ik als stop iets minder belangrijk) als je daardoor een half uur kan winnen het overwegen waard, en er zijn tegenwoordig toch genoeg betrouwbare stellen te vinden die 200 km/u mogen rijden > waarom dan zo'n dure Fyra?
rdv
Berichten: 1244
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Fyra.

Bericht door rdv »

Ondertussen vermeldt NSHiSpeed op haar Twitter en Actuele reisinfosite geen afgelastingen en vertragingen meer van de Brussel Fyra. 9221 afgeschaft, 9228 vertraagd en beperkt tot Brussel-Noord, 9229 vertrekt van Brussel-Noord en vertraagd -> geen enkele vermelding meer.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Fyra.

Bericht door Retard »

Volgens een columinst in De Standaard zit de L-trein Roosendaal-Antwerpen overvol vanaf Essen. Op de parking in Essen staan er meer gele dan witte nummerplaten. Daarenboven zetten de Nederlandse spoorwegen blijkbaar bussen in vanuit Roosendaal om daar aansluiting te verzekeren met de IC-trein. Wie nog op de trein geraakt, moet niet meer op een zitplaats rekenen. Ook zou de Fyra niet echt betrouwbaar zijn: tot nu toe 48 ritten, vijf stipt, waarvan vier op zondag.
kuba.g

Re: Fyra.

Bericht door kuba.g »

Retard schreef:Volgens een columinst in De Standaard zit de L-trein Roosendaal-Antwerpen overvol vanaf Essen. Op de parking in Essen staan er meer gele dan witte nummerplaten. Daarenboven zetten de Nederlandse spoorwegen blijkbaar bussen in vanuit Roosendaal om daar aansluiting te verzekeren met de IC-trein. Wie nog op de trein geraakt, moet niet meer op een zitplaats rekenen. Ook zou de Fyra niet echt betrouwbaar zijn: tot nu toe 48 ritten, vijf stipt, waarvan vier op zondag.
Weet hier iemand meer over?

Bron van de tekst trouwens: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 1_00399418
AlexNL
Berichten: 2191
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

Marc Descheemaecker is not amused en wil in persoon uitleg van de Nederlanders over de voortdurend uitvallende V250's.

:shock:
rdv
Berichten: 1244
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Fyra.

Bericht door rdv »

AlexNL schreef:Marc Descheemaecker is not amused en wil in persoon uitleg van de Nederlanders over de voortdurend uitvallende V250's.

:shock:
Had hij dit forum gelezen dan had hij dit kunnen weten ...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Fyra.

Bericht door Adler »

rdv schreef:
AlexNL schreef:Marc Descheemaecker is not amused en wil in persoon uitleg van de Nederlanders over de voortdurend uitvallende V250's.

:shock:
Had hij dit forum gelezen dan had hij dit kunnen weten ...
Iedereen met een heel klein beetje verstand van spoorwegen had kunnen weten dat dit een totale fiasco ging worden met die Italiaanse rommel.
vasonline
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 jul 2009, 08:14

Re: Fyra.

Bericht door vasonline »

Vervang Fyra door beneluxtrein tot er volwaardig alternatief is:

http://www.zita.be/nieuws/kranten/20815 ... ef-is.html
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door sammarco1 »

Is al vervangen, van middag was ik in zevenbergsehoek in Nederland en tot mijn verwondering reed daar op de HSL de oude benelux tenminste de vroegere fyra wagons getrokken door die rode TRAXX dit was de trein die passeerde om 15,55 komende van A'dam, richting antwerpen en om 16,20 reed er een andere oude Fyra ook met rode TRAXX op kop richting Amsterdam. heb daar een uurtje gestaan, maar van de nieuwe fyra van antwerpen naar Zevenbergsehoek en terug geen stofzuiger gezien.

Mischien moest ik wat broodkruimeltjes op de weg strooien ?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door sammarco1 op 12 dec 2012, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

De rode traxxen werden tot nu toe altijd gebruikt om Amsterdam Breda mee te verzekeren.
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: Fyra.

Bericht door ferry »

Hoi

In Zwitserland hebben ze ook jaren aan een stuk(en nu soms bog) problemen gegad met de Italiaanse hogesnelheidstreinen naar en van Milaan!
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5337
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Fyra.

Bericht door Steve »

Steven schreef:De rode traxxen werden tot nu toe altijd gebruikt om Amsterdam Breda mee te verzekeren.
Inderdaad, en die passeren ook aan Zevenbergschen Hoek... zeker dat je daarmee niet verward hebt, sanmaro1?
Plaats reactie