Fyra
Re: Fyra.
Een zinsnede om nooit te vergeten.
"Vanmorgen is amper 1 van de 4 Fyra's die in Amsterdam vertrok, effectief ook in Brussel aangekomen."
(citaat uit het stuk van http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... raCommotie )
Hulde aan de dappere ontdekkingsreizigers die het aandurven om met dit nieuwe vervoermiddel de verre en gevaarlijke reis te ontnemen. Spanning in elk geval verzekerd. Haal ik het, of haal ik het niet...
"Vanmorgen is amper 1 van de 4 Fyra's die in Amsterdam vertrok, effectief ook in Brussel aangekomen."
(citaat uit het stuk van http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... raCommotie )
Hulde aan de dappere ontdekkingsreizigers die het aandurven om met dit nieuwe vervoermiddel de verre en gevaarlijke reis te ontnemen. Spanning in elk geval verzekerd. Haal ik het, of haal ik het niet...
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 17:55
- Locatie: Stolwijk (Z-H Nederland)
Re: Fyra.
bahnrunner schreef:Ik weet niet of het bij jullie bekend is maar de Fyra word hier al Aldi-trein genoemd
Waarbij er eventueel een klacht kan volgen van Aldi, omdat hun naam in een slecht daglicht is gesteld door iets dat ze zelf niet verkopen.
Re: Fyra.
idd : niet de verstandigste uitspraak : Aldi-producten zijn trouwens toch duidelijk van betere kwaliteit dan de FyraSteven schreef:bahnrunner schreef:Ik weet niet of het bij jullie bekend is maar de Fyra word hier al Aldi-trein genoemd
Waarbij er eventueel een klacht kan volgen van Aldi, omdat hun naam in een slecht daglicht is gesteld door iets dat ze zelf niet verkopen.
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Re: Fyra.
Fyra trein passeert Zevenbergsche hoek om 16,20 op ,12/12/2012Inderdaad, en die passeren ook aan Zevenbergschen Hoek... zeker dat je daarmee niet verward hebt, sammaro1?Steven schreef:
De rode traxxen werden tot nu toe altijd gebruikt om Amsterdam Breda mee te verzekeren.
Ja dat zou kunnen, ik probeer het wat te volgen, vermits er reeds zoveel problemen zijn geweest zou het toch niet ondenkelijk zijn geweest om defecte treinstellen te vervangen door een gewone Fyra trein met een TRAXX ervoor ?
Je kan dat toch niet blijven doen, mensen zo teleur stellen in de aangeboden service, en maar schade claims terugbetalen ? Ik zou eieren voor mijn geld kiezen, en die stellen onmiddellijk er weer uithalen, opnieuw testen, en ondertussen even terug met de gewone treinen die diensten verzorgen.
Op 4 dagen hebben ze meer negatieve reclame binnengehaald dan op 10 jaar met het oude materieel.
**********************************************************************************************************
Re: Fyra.
Buizerd was tegen de koppeling gevlogen waardoor een klep defect was met het gekende gevolg.Retard schreef:Is er daardoor een probleem? Een aanrijding met een wagen, OK, maar een vogel? Dit zou toch niet mogen. Ik vraag mij af of een Rood Klassiekske daar hinder zou van ondervinden.AlexNL schreef:Het defect van de 9209 zou niet komen door de trein zelf, maar door een aanrijding met een buizerd.
Re: Fyra.
Steven schreef:Thalys zal er wel bij varen denk ik dan zo.
Mijn Fyra had gisteren 22 minuten vertraging, de tweede Fyra TWEE minuten, de Thalys erachter anderhalf uur.
Die mensen stonden te bedelen aan de deur van de Fyra om mee te mogen....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Nee want die mag Belgie NIET binnen.sammarco1 schreef:
Ja dat zou kunnen, ik probeer het wat te volgen, vermits er reeds zoveel problemen zijn geweest zou het toch niet ondenkelijk zijn geweest om defecte treinstellen te vervangen door een gewone Fyra trein met een TRAXX ervoor ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
En mochten ze mee? Ze hadden daar wel recht op.dentheo schreef:Mijn Fyra had gisteren 22 minuten vertraging, de tweede Fyra TWEE minuten, de Thalys erachter anderhalf uur.Steven schreef:Thalys zal er wel bij varen denk ik dan zo.
Die mensen stonden te bedelen aan de deur van de Fyra om mee te mogen....
Groetjes,
Rian
Re: Fyra.
De Fura stond "gedraaid", dus ik moes zelf een spurtje lossen.
Klein "fait divers" in Antwerpen stond NMBS-man (onderstationchef (?), type sergeant) op het perron.
Ineens loopt onderaan op de aanduider onder de Fyra vertrektijd "eerste klasse vooraan"
Ik wandel naar die "service" man en vraag: wil dit misschien zeggen dat hij andersom staat.
Krijg ik me daar een woest gezicht dat zegt, "dat moet ik niet weten" " met die trein heb ik niets te zien".
Ik heb dan maar droog opgemerkt dat zij mij wel een ticket verkocht hadden , waarop ook hun code staat (1088 ?) als operator
Toen riep hij "ge moet op uw nummer gaan staan.... ik heb met die trein niets te zien".
En dan komt de trein binnen en staat natuurlijk andersom
De omroepster roept ook nog drie keer eerste klasse vooraan, maar NOOIT trein staat andersom.
Dat laatste zou iedereen verstaan.
Wie stuurt die sergeant naar een klantvriendelijkheidscursus ?
Klein "fait divers" in Antwerpen stond NMBS-man (onderstationchef (?), type sergeant) op het perron.
Ineens loopt onderaan op de aanduider onder de Fyra vertrektijd "eerste klasse vooraan"
Ik wandel naar die "service" man en vraag: wil dit misschien zeggen dat hij andersom staat.
Krijg ik me daar een woest gezicht dat zegt, "dat moet ik niet weten" " met die trein heb ik niets te zien".
Ik heb dan maar droog opgemerkt dat zij mij wel een ticket verkocht hadden , waarop ook hun code staat (1088 ?) als operator
Toen riep hij "ge moet op uw nummer gaan staan.... ik heb met die trein niets te zien".
En dan komt de trein binnen en staat natuurlijk andersom
De omroepster roept ook nog drie keer eerste klasse vooraan, maar NOOIT trein staat andersom.
Dat laatste zou iedereen verstaan.
Wie stuurt die sergeant naar een klantvriendelijkheidscursus ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Fyra.
Zeker, het kreeg in De Morgen bijna de ganze derde pagina, met die titel in het groot.bahnrunner schreef:Ik weet niet of het bij jullie bekend is maar de Fyra word hier al Aldi-trein genoemd
-De nachtmerrie van de spoormannen lijkt uit te komen: de Italiaanse bouwer AnsaldoBreda doet zijn reputatie van 'knoeier' alle eer aan.
-Af en toe valt de HST uit, zoals AlexNL hier al omschreven heeft.
-Infrabel verdedigt zich dat de spoorlijn perfect in orde is, omdat de Thalys nul de botten problemen heeft.
-Een defecte computer zou volgens het personeel de oorzaak zijn. Veel spoormannen hielden hun hart vast voor de lancering, want de Fyra wordt immers gebouwd bij AnsaldoBreda, met een twijfelachtige reputatie.
Deze deed de goedkoopste aanbesteding voor de Fyra-treinen, 21 miljoen euro per stuk.
-Dat AB berucht is om late leveringen, ondervonden ook NS en NMBS. Om een Fyra-faillisement te voorkomen, moet Nederland een miljard euro uittrekken.
-Zowel Amerikaanse als Europese spoorwegmaatschappijen liepen een blauwtje op bij AB. De stad Boston noemde het contract met AB "de slechtste aankoop ooit". De slechtste werd echter gedaan door de Deense DSB met 83 dieseltreinen, waarvan er vijf jaar later nog maar 42 geleverd zijn, en al een deel van het spoor werden gebannen, en maar mochten terugkomen naar veiligheidsaanpassingen.
-AB wenste niet te reageren.
Re: Fyra.
In Antwerpen-Centraal hebben ze er nooit iets mee te maken.dentheo schreef: Wie stuurt die sergeant naar een klantvriendelijkheidscursus ?
Ofwel is het de schuld van Infrabel, ofwel van NS, ofwel van nog iemand anders, maar nooit van de NMBS.
Juist zoals die Descheemaecker die nu zegt dat hij niets te maken te maken heeft met die Fyra trijnen (NMBS schreifweize) en alle schuld op Nederland steekt.
Is hij misschien al vergeten dat Leo Pardon in de tijd mee dat aankoopcontract heeft ondertekend met zijn gouden vulpen ?
Re: Fyra.
Vandaag staat er weeral een artikel over de fyra in de krant link hln.
"Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra"
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... Fyra.dhtml
"Den Haag onderzoekt alternatief voor Fyra"
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... Fyra.dhtml