Fyra

Gebruikersavatar
Zorba
Berichten: 149
Lid geworden op: 25 nov 2010, 22:16

Re: Fyra.

Bericht door Zorba »

Thalys heeft al een goede reputatie opgebouwd, het lijkt me niet dat de reizigers die zomaar gaan vergelijken met Fyra.

Het omgekeerde kan juist wel waar zijn: dat reizigers Thalys boeken omdat de Fyra te vaak negatief in het nieuws komt.
rvdborgt
Berichten: 4348
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Fyra.

Bericht door rvdborgt »

carlos schreef:
rvdborgt schreef:. Dat was helemaal niet tot ongenoegen van NS: HSA was immers het vehikel waarmee NS aan de aanbesteding deelnam; ze hebben KLM erbij gevraagd voor de kennis van yield management.
Rian,
je hebt gelijk NS zat van het begin af in HSA.

Maar NS is wel pas in HSA gestapt nadat het eerst geprobeerd had om zelfstandig (dus zonder HSA partners ) die concessie binnen te halen.
Toetreding tot HSA was dus noodzaak, onder druk van Netelenbos.
Toetreding is het verkeerde woord. HSA is door NS opgericht voor de tweede poging om de HSL-concessie in de wacht te slepen.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4348
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Fyra.

Bericht door rvdborgt »

AlexNL schreef:
rvdborgt schreef:NS Hispeed is geen bedrijf maar een merknaam.
NS Hispeed is een handelsnaam van NS Internationaal B.V., een volle dochter van NS Groep N.V. die zonder subsidie opereert.

De HSL-concessie is in de wacht gesleept door HSA Beheer N.V., een joint venture van NS (90%) en KLM (10%).
Tegenwoordig is KLM maar 5% meer, zie bv. http://www.ns.nl/jaarverslag2011/campag ... issen.html

Groetjes,
Rian
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Fyra.

Bericht door FLV-FGSP »

De communicatie van de NMBS wordt eerlijker. Gister 7 treinen geschrapt en het einde nog niet in zicht:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... uden.dhtml
SBB 460
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 feb 2012, 09:57

Re: Fyra.

Bericht door SBB 460 »

Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Doen die Fyra's toch nog iets nuttig, nl de capaciteit van een viertje verdubbelen!!!
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Fyra.

Bericht door Accelerat »

Tram44
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jun 2012, 12:49

Re: Fyra.

Bericht door Tram44 »

De situatie wordt stilaan uitzichtloos. De merknaam Fyra staat intussen symbool voor duur en onbetrouwbaar en het aantal reizigers dat naar de auto is overstapt, valt niet meer te tellen.

Hoe lang kunnen NS Hispeed en NMBS Europe deze soap nog rekken zonder dat de kosten totaal uit de hand lopen?

Of ze er op deze manier in zullen slagen om van de aangekondigde dienst naar Breda wel een valabel alternatief te maken voor de vroegere Benelux is maar de vraag. Bij uitval zit je meteen met een gat van twee uur en de technische miserie waar men vandaag mee kampt, gelden ook voor dat traject: zelfde treinen, zelfde problemen met spannings- en GSM-R-overgang bij de grens...

Het herinvoeren van een degelijke klassieke trein lijkt voorlopig eigenlijk de enige oplossing die enig perspectief biedt.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Fyra.

Bericht door Bordensteker »

SBB 460 schreef:Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Doen die Fyra's toch nog iets nuttig, nl de capaciteit van een viertje verdubbelen!!!
Symbolisch: qua capacitijd ... twee voor twaalf

_________________
varkens zijn intelligente dieren
sippycarlito

Re: Fyra.

Bericht door sippycarlito »

Zorba schreef:Thalys heeft al een goede reputatie opgebouwd, het lijkt me niet dat de reizigers die zomaar gaan vergelijken met Fyra.

Het omgekeerde kan juist wel waar zijn: dat reizigers Thalys boeken omdat de Fyra te vaak negatief in het nieuws komt.
Maar Thalys deelt ook in de brokken die Fyra maakt. Als er een Fyra stil staat midden op de HSL, dan ondervindt de volgende Thalys ook wel hinder waardoor de stiptheid ook zal dalen.
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

SBB 460 schreef:Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Hoe waren die gekoppeld ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Fyra.

Bericht door Hobbes »

SBB 460 schreef:Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Doen die Fyra's toch nog iets nuttig, nl de capaciteit van een viertje verdubbelen!!!
Een Fyra gekoppeld met een 800? Dat kan niet.
Boris

Re: Fyra.

Bericht door Boris »

Misschien een varkenssuit gekleurd als een 'Fyra'. Zou dat niet leuk zijn? :lol:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

Hobbes schreef:
SBB 460 schreef:Vandaag in Heide, trein richting Roosendaal, stop Heide 10H10
Op kop een Fyra met daarachter gekoppeld een viertje/varkenskop!!!
Doen die Fyra's toch nog iets nuttig, nl de capaciteit van een viertje verdubbelen!!!
Een Fyra gekoppeld met een 800? Dat kan niet.
Ik denk dat het in noodgevallen wel kan via de noodkoppeling van beide treinen. Snelheid is dan uiteraard wel beperkt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

maar een fyra heeft een sharfenbergkoppeling en een 800 heeft een henricot koppeling, geen van beide heeft hulpstukken voor de andere voorzien.
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Fyra.

Bericht door Tijgernoot »

De Fyra heeft inderdaad Scharfenbergkoppelingen, zoals alle Nederlandse treinstellen. In Nederland kan de Fyra worden weggesleept door de locomotieven van de (winter)sleepdienst van ProRail. Ik weet niet of er in België ook (diesel)locomotieven geschikt zijn om de trein weg te slepen.
Plaats reactie