Fyra

Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: "IC-trein gaat Fyra vervangen"

Bericht door Retard »

Hetzelfde van de Benelux? Zijn die al weg?
Men kan in ieder geval de INT Roosendaal Antwerpen laten rijden, zeker nu er met de Desiro's ander materieel vrijkomt.
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: Fyra.

Bericht door Tijgernoot »

De wintersleeplocomotief kwam uit Amersfoort, duurde even voordat hij ter plaatse was...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5339
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Fyra.

Bericht door Steve »

Twee berichten over een mogelijke IC-dienst als vervanging voor de Fyra hiernaartoe verplaatst.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Fyra.

Bericht door Asterix »

Jim schreef:Dus volgens u is het in Nederland weer allemaal beter?
Heb ik dat dan geschreven? Als het echter gaat over de evacuatie van reizigers en stilgevallen treinen of de renovatie van treinstellen wél, ja.
t-town schreef:@Jeroen:
Fout gelezen, zo erg is het niet gesteld met België.
De trein kwam om 10.30 u tot stilstand, reizigers werden om 12.00 verplaatst per bus en om 12.30 was er een wegsleeplocomotief ter plaatse. Dat is dus 2 uur.
Over wat heb je het nu?
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Fyra.

Bericht door Stef »

Intercity tussen België en Nederland moet Fyra vervangen

De NMBS en de NS (Nederlandse Spoorwegen) werken aan een intercityverbinding om de Fyra te vervangen. Volgens de Nederlandse staatssecretaris Wilma Mansveld, verantwoordelijk voor het spoor, zou het nog maanden duren voordat die Fyra weer volop inzetbaar is.
Omdat de hogesnelheidstrein Fyra tussen Amsterdam en Brussel voorlopig niet rijdt, werken de NMBS en de Nederlandse spoorwegmaatschappij NS aan een vervangende intercity-verbinding tussen Nederland en België. Dat heeft een woordvoerder van de NS maandag desgevraagd laten weten.

‘Later in de week kan ik er meer over zeggen. Ik weet bijvoorbeeld nog niet vanaf welk station in Nederland de trein precies gaat rijden. ProRail en de Belgische infrabeheerder zijn nu aan het kijken of er ruimte is in de huidige dienstregelingen’, aldus de zegsman.

Hij wijst erop dat de NS en NMBS er alles aan doen om de vervangende intercitytrein ‘zo snel mogelijk’ in gebruik te nemen.

Alternatief

Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) schrijft in een brief aan de Nederlandse Tweede Kamer dat het maanden kan duren voor de hogesnelheidstrein ‘weer volledig in commerciële dienst genomen wordt’. Ze eist van de vervoerders (NS Hispeed en NMBS) dat die voor het eind van de maand met een alternatieve treindienst komen tussen Amsterdam en Brussel.

Die tijdelijke oplossing zal ‘moeten aansluiten bij de reizigersvraag en tevens op korte termijn uitvoerbaar en betrouwbaar zijn’, aldus Mansveld.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 1_00440451
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
t-town
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 nov 2012, 18:03

Re: Fyra.

Bericht door t-town »

Jeroen schreef: Over wat heb je het nu?
Dat jij beweert dat hij al na een halfuur weggesleept was, terwijl het 2 uur heeft geduurd.
Kris G

Re: Fyra.

Bericht door Kris G »

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ssen.dhtml

ze krijgen in Italië nog 3 maanden om het op te lossen > wat gaan die 3 maanden opleveren om het product te verbeteren? > niet veel vrees ik :? ze hopen dat tegen dan de media-storm wat is gaan liggen zeker?
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Fyra.

Bericht door Stef »

http://www.deredactie.be/permalink/1.1529914

De NMBS geeft de Italiaanse fabrikant van de Fyra drie maanden de tijd om de problemen met de hogesnelheidstreinen op te lossen. Als dat niet lukt, dan zal het contract worden verbroken. In de tussentijd komt er een rechtstreekse verbinding tussen Antwerpen en Roosendaal.


Die trein stopt nergens tussen de 2 stations, met wat gaan ze dat rijden? Varkensneuzen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door deadlock »

Kris G schreef:http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ssen.dhtml

ze krijgen in Italië nog 3 maanden om het op te lossen > wat gaan die 3 maanden opleveren om het product te verbeteren? > niet veel vrees ik :? ze hopen dat tegen dan de media-storm wat is gaan liggen zeker?
Ik denk dat de NMBS bloedserieus is en gewoon de toelating ingetrokken wordt.

Tijd voor HLE18 over de HSL naar Rotterdam en Amsterdam jongens en meisjes!
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Fyra.

Bericht door stefanic »

Stef schreef:http://www.deredactie.be/permalink/1.1529914

De NMBS geeft de Italiaanse fabrikant van de Fyra drie maanden de tijd om de problemen met de hogesnelheidstreinen op te lossen. Als dat niet lukt, dan zal het contract worden verbroken. In de tussentijd komt er een rechtstreekse verbinding tussen Antwerpen en Roosendaal.

Die trein stopt nergens tussen de 2 stations, met wat gaan ze dat rijden? Varkensneuzen?
Gezien momenteel 24 (!) van de 44 varkensneuzen defect buiten dienst staan: een sprinter, zoals afgelopen weekend.
En tijdens de week: om de 2 uur een rechtstreekse Antwerpen-Roosendaal (Sprinter), en de uren daartussen de Essen-Roosendaal-pendel (varkensneus)
spoorwegrealist
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Fyra.

Bericht door Stef »

Wow één enkele sprinter. Dat zal nog vonken geven :wink:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Fyra.

Bericht door LHOON »

stefanic schreef: Gezien momenteel 24 (!) van de 44 varkensneuzen defect buiten dienst staan: een sprinter, zoals afgelopen weekend.

24? Wat is er dan mis mee?
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5339
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Fyra.

Bericht door Steve »

In het artikel is sprake van "een alternatieve, kwalitatieve verbinding naar Nederland". Is één enkele MS86 om de twee uur, en dan nog enkel tussen Antwerpen en Roosendaal (dus niet tot Brussel via het vrije rijpad van de Fyra, noch verder in Nederland) dan die kwalitatieve (hij bedoelde hier trouwens "kwaliteitsvolle") verbinding?!
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 481
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Re: Fyra.

Bericht door Merijn »

Ik ben misschien weer een te simpele ziel, maar ik snap eigenlijk in eerste instantie niet waarom men zo plots alle Beneluxen hebben afgeschaft. Volgens mij had men beter om de 2 uur een Benelux-trein laten rijden, en dit als tussenperiode (men wist immers dat men niet genoeg Fyra-stellen had voor in geval van defecten) totdat het "totaalconcept" Fyra min of meer op z'n pootjes terecht zou gekomen zijn.

Als men dit had gedaan, was de problematiek volgens mij minder groot. Toch zeker zou de imagoschade van zowel NMBS en de NS veel minder geleden hebben & had men nu niet halsoverkop nieuwe diensten moeten voorzien.

Maar ja, wie ben ik eh....
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Fyra.

Bericht door stefanic »

LHOON schreef:
stefanic schreef: Gezien momenteel 24 (!) van de 44 varkensneuzen defect buiten dienst staan: een sprinter, zoals afgelopen weekend.

24? Wat is er dan mis mee?
defect hé... meer details hebben wij ook niet, dan dat we er maar een beperkt aantal krijgen voor onze klanten...
Vandaar ook 'maar' een sprinter ipv een varkensneus voor die rechtstreekse verbinding, en maar tussen Antw. en Rsd. Materieel komt niet uit de lucht vallen. En wees eerlijk: al het volk dat op één Fyra zat, kan met gemak op een sprinter (zelfs in een bus) :wink:
Eens kijken wat NS uit de materieelhoed zal toveren als alternatief voor Fyra...
spoorwegrealist
Plaats reactie