Fyra
Re: Fyra.
Sinds de aanrijding bij Amsterdam is er een sterke wens om binnen 10 jaar ERTMS op het ganse net uit te rollen. Budgetten hiervoor worden gereserveerd en zijn uitgesloten van bezuinigingen. De railmap ERTMS zou dus behoorlijk kunnen veranderen wanneer de daadwerkelijke uitrol van ERTMS verder wordt geconcretiseerd.
Re: Fyra.
Aha, dat is goed nieuws !AlexNL schreef:Sinds de aanrijding bij Amsterdam is er een sterke wens om binnen 10 jaar ERTMS op het ganse net uit te rollen. Budgetten hiervoor worden gereserveerd en zijn uitgesloten van bezuinigingen. De railmap ERTMS zou dus behoorlijk kunnen veranderen wanneer de daadwerkelijke uitrol van ERTMS verder wordt geconcretiseerd.
Re: Fyra.
Die "railmap" is alleen dus wel van februari 2013 (dus nu zo'n 3 maand definitief). Als daar een minister als Eurlings of Kroes had gezeten, had je inderdaad gelijk gehad dat dat sneller kon gaan. Gezien de staatssecretaris die er nu zit, hoef je niet te verwachten dat die er alles aan zal doen om dat met hoogste prioriteit naar voren te halen.
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Fyra.
Ik kan je verzekeren dat er meer gebeurt dan je met het blote oog kan waarnemen, maar het zijn op dit moment vooral voorbereidingen. Er wordt uiteraard bij de spoorbedrijven ook een flinke periode vooruitgewerkt (op dit moment tot 2027) en daarin is de inbouw en implementatie van het nieuwe beveiligingssysteem in infrastructuur en materieel een steeds terugkerend item.
Re: Fyra.
Wel als het aankomt op interoperabiliteit. De veiligheid zal er maar marginaal door verbeteren (dankzij ATB en ATB-Vv is het kans op botsingen al bijzonder klein), de capaciteitswinst zal afhangen van hoe alles wordt ingeregeld. Met ATB is er nog capaciteitswinst te halen door blokverdichting toe te passen (wat ook gebeurt).Shrek schreef:Aha, dat is goed nieuws !
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
- Locatie: Kalmthout
Re: Fyra.
Zojuist om 18u50 gepasseerd in Kalmthout ri Antwerpen.
Testrit zeker ?
De eerste in Belgie ?
Testrit zeker ?
De eerste in Belgie ?
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Fyra.
Het is vooral interessant of er treinen worden getest die al afgenomen zijn door NS Hispeed of niet. De treinen die nog niet zijn afgenomen waren in ieder geval enkele weken geleden enkele lichtjaren verder in hun softwareversie dan de treinstellen die dat wel zijn.
Re: Fyra.
Er is afgelopen avond een V250 van Amsterdam via Roosendaal naar Leuven gereden om vanuit daar proefritten te gaan doen, naar verluidt op HSL 2. Het gaat om de 4802 of de 4812. Vrijdagavond zag ik vanuit mijn Fyra naar Breda een (stilstaande) V250 (nummer onbekend) op de HSL t.h.v. Lage Zwaluwe op het rechterspoor (op dat gedeelte wordt links gereden), met de frontseinen richting zuiden.
De proefritten gaan dus onverminderd door.
De proefritten gaan dus onverminderd door.
Re: Fyra.
HSL 2 zou me verbazen aangezien de V250 niet beschikt over het TBL2 systeem dat gebruikt wordt op die lijn.AlexNL schreef:Er is afgelopen avond een V250 van Amsterdam via Roosendaal naar Leuven gereden om vanuit daar proefritten te gaan doen, naar verluidt op HSL 2. Het gaat om de 4802 of de 4812. Vrijdagavond zag ik vanuit mijn Fyra naar Breda een (stilstaande) V250 (nummer onbekend) op de HSL t.h.v. Lage Zwaluwe op het rechterspoor (op dat gedeelte wordt links gereden), met de frontseinen richting zuiden.
De proefritten gaan dus onverminderd door.
Men is blijkbaar wel proefritten aan het doen op L25N, dus die zal vanuit Leuven en de luchthaven naar L25N rijden.
Re: Fyra.
Kan hij doorrijdend van level 1 op 2 of zit er nog een stukje memor tussen ?
Shrek, ik zit te wachten op pendeltest Breda Noorderkempen , kan men in één dag 50 keer de overgang Belgie Nederland en vice versa testen....
Eventueel met twee Fyra's , kan men gelijk de "performance" van GSM-R overgang testen.
Kunnen jullie de dialoog tussen trein en vaste wal volgen op scherm in Brussel ?
Shrek, ik zit te wachten op pendeltest Breda Noorderkempen , kan men in één dag 50 keer de overgang Belgie Nederland en vice versa testen....
Eventueel met twee Fyra's , kan men gelijk de "performance" van GSM-R overgang testen.
Kunnen jullie de dialoog tussen trein en vaste wal volgen op scherm in Brussel ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide