Eurostar

dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Disneyland heeft al en Eurostar perron meen ik. Dat moet dus vlot kunnen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Steven »

dentheo schreef:Disneyland heeft al en Eurostar perron meen ik. Dat moet dus vlot kunnen.
klopt :-)
ReisThijs
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 feb 2009, 15:09
Locatie: Utrecht

Re: Eurostar wil permanente verbinding met Zuid-Frankrijk

Bericht door ReisThijs »

carlos schreef:iemand een idee van hoe deze trein Parijs gaat bedienen?
ik heb het idee dat deze treinen Parijs helemaal niet gaan bedienen. Dat doen de zaterdagse Eurostars naar Avignon of naar Ski-bestemmingen ook niet.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

Vandaag stond het nieuwe stel in Leuven, zou de TBL2-installatie al werken?
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Patrick »

Och arme die reizigers... Kijk even naar die foto van de VRT-reporter. Zou dat wel zweet zijn of heeft hij een koude douche genomen? :wink:
600 passagiers vast met Eurostar, net buiten station Rijsel
Glodenox
Berichten: 558
Lid geworden op: 16 sep 2007, 00:33
Locatie: Zemst
Contacteer:

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Glodenox »

Jammer voor hen dat het niet net in station Rijsel was. In die kelder is het meestal veel draaglijker van temperatuur.
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door tomdg »

Zet toch gewoon de deur open...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Patrick »

Dat mocht blijkbaar niet. En ergens te begrijpen o.w.v. veiligheidsredenen.
pietje

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door pietje »

Patrick schreef:Dat mocht blijkbaar niet. En ergens te begrijpen o.w.v. veiligheidsredenen.
Heel logisch: om "veiligheidsredenen" wordt er met de veiligheid van de reiziger gespeeld.
Of is het veilig om met deze temperaturen mensen urenlang in een overhitte trein op te sluiten?
Dit soort onnozelheden zal pas ophouden als er de eerste keer iemand overlijdt omdat hij niet mocht uitstappen "omwille van de veiligheid"
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door tomdg »

Patrick schreef:Dat mocht blijkbaar niet. En ergens te begrijpen o.w.v. veiligheidsredenen.
Als er kabels van de boveleiding voor de deur hangen dan zou ik het nog ergens kunnen begrijpen dat het eerste half uur niet zeker is of daar nog spanning op zit. Maar in andere gevallen kan men toch gerust langs 1 kant de deuren openen, desnoods leggen ze het treinverkeer op het andere spoor ook maar stil of een snelheidsbeperking op die plaats. Of een ketting met een brodje "uitstappen op eigen risco" voor de opening van de deur hangen.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nahoj »

tomdg schreef:
Patrick schreef:Dat mocht blijkbaar niet. En ergens te begrijpen o.w.v. veiligheidsredenen.
Als er kabels van de boveleiding voor de deur hangen dan zou ik het nog ergens kunnen begrijpen dat het eerste half uur niet zeker is of daar nog spanning op zit. Maar in andere gevallen kan men toch gerust langs 1 kant de deuren openen, desnoods leggen ze het treinverkeer op het andere spoor ook maar stil of een snelheidsbeperking op die plaats. Of een ketting met een brodje "uitstappen op eigen risco" voor de opening van de deur hangen.
Je eerste argumenten kan ik volgen. Maar dat laatste (over het eigen risico) is nooit hard te maken voor een rechter. Die zou terecht kunnen oordelen dat de reiziger de specifieke risico's niet kàn inschatten.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

En daar gaat ook de regelgeving vanuit. Een treinbegeleider mag de deur pas openen als hij zeker is dat hij de veiligheid van alle reizigers kan verzekeren. Wat natuurlijk nooit het geval is, zelfs een verstuikte enkel omwille van de balast kan bij die arme man/vrouw ten laste gelegd worden. En dan nog, moet er een snelheidsbeperking worden opgelegd zodra de deuren zijn geopend, en het verkeer stilgelegd zodra er iemand buiten loopt...
tomdg
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:40

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door tomdg »

Is de stations kan je ook op de sporen gaan lopen, struikelen,...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Steven »

tomdg schreef:Is de stations kan je ook op de sporen gaan lopen, struikelen,...
Maar voor dat deel is de treinbegeleider niet verantwoordelijk want dan is dat niet tijdens zijn rit die hij aan het begeleiden is. Daar ligt de situatie dus volledig anders. Een station is een plaats waar de treinen voorzien stoppen en waar de deuren voorzien open zijn. Tijdens een onvoorziene stilstand ergens ten velde heb je dus altijd een andere situatie.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

Toegegeven, de regelgeving is voor een stuk ingegeven door paranoïa, maar bijna alles is het gevolg van problemen in het verleden, zoals een reiziger die zijn verstuikte enkel ging beklagen bij de rechtbank, en gelijk heeft gekregen...
Plaats reactie