Eurostar

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

kika schreef:Ik ben verbaasd, 20 jaar na BR privatisatie en een tiental jaar na het Railtrack avontuur. Is er een bepaalde aanleiding? Ben in ieder geval nieuwsgierig naar de volgende episode in deze serie.
De Britse overheid is dringend op zoek naar geld, een miljardje of 2 van Eurostar komt dan wel van pas :)
nighttrain
Berichten: 2571
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

Shrek schreef:
kika schreef:Ik ben verbaasd, 20 jaar na BR privatisatie en een tiental jaar na het Railtrack avontuur. Is er een bepaalde aanleiding? Ben in ieder geval nieuwsgierig naar de volgende episode in deze serie.
De Britse overheid is dringend op zoek naar geld, een miljardje of 2 van Eurostar komt dan wel van pas :)
men spreek hier wel over 10 Billion £ =10.000.000.000 £ http://news.sky.com/story/1177351/euros ... p-for-sale
Laatst gewijzigd door nighttrain op 04 dec 2013, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

nighttrain schreef:
Shrek schreef:
kika schreef:Ik ben verbaasd, 20 jaar na BR privatisatie en een tiental jaar na het Railtrack avontuur. Is er een bepaalde aanleiding? Ben in ieder geval nieuwsgierig naar de volgende episode in deze serie.
De Britse overheid is dringend op zoek naar geld, een miljardje of 2 van Eurostar komt dan wel van pas :)
men spreek hier wel over 10 Billion £ =10.000 miljard £ http://news.sky.com/story/1177351/euros ... p-for-sale
1 Billion = 1 miljard
Maar 10 miljard € is wel zeer veel geld natuurlijk.
nighttrain
Berichten: 2571
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

Heb het geweizigd ,zat te veel in de miljarden
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

Shrek schreef: 1 Billion = 1 miljard
Maar 10 miljard € is wel zeer veel geld natuurlijk.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar wel opletten er bestaan twee soorten biljioenen , triljoenen etc. op de wereld, best verwarrend:
http://en.wikipedia.org/wiki/Long_and_short_scales
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2571
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

De CIG heeft Eurotunnel gelijk gegeven na een klacht van Eurostar betreffende de tol prijzen voor het gebruik van de infrastructuur. http://www.busetcar.com/actualites/deta ... anche.html

Eurotunnel hheft ook gelijk gekregen om het verder te mogen verhurende van hun boten aan My ferry link. Er was klacht gekomen van DFDS ,betreffende concurentievervalsing/afspraken op het kanaal.http://www.usinenouvelle.com/article/eu ... es.N223514

dus 2X good nieuws en terecht voor de tewerkstelling in de regio en de gerchtigheid..
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door msts.be »

Ik ben afgelopen weekend nog eens op pad geweest met de Eurostar, en moest vaststellen dat de opfrissing van de TMST nu echt wel dringend nodig is. Vanbinnen vallen ze eigenlijk nog goed mee (dat kan desnoods nog een jaar wachten), maar de buitenkant van sommige stellen vertoont ernstige verfafbladering en op sommige plaatsen beginnen er zelfs roestgaten te ontstaan ! Ik weet niet welk stel het juist was, maar was wel één uit de 3000-reeks (niet 3100 of 3200 reeks).

Het hevige materieelgebruik begint dus zijn tol te eisen. Ik stel daarom ook voor dat Eurostar eens denkt om een paar van de Regionale stellen te kaniballiseren, om dan van andere Regionale stellen echte 3 Capital stellen (18 rijtuigen) te vormen. Men kan zo telkens 4 rijtuigen van 1 stel nemen, en deze in een stam van een andere Regional steken, zodat men uiteindelijk ook een 18-delig stel bekomt.

Wat de Velaro's betreft: die zijn voornamelijk voorzien voor de diensten naar Amsterdam en ooit naar Duitsland, dus dan kunnen de TMST vooral op Parijs-Londen en Brussel-Londen blijven rijden (i.e. uitbreiding van het aantal treinslagen op die relaties).
nighttrain
Berichten: 2571
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

msts.be schreef:Ik ben afgelopen weekend nog eens op pad geweest met de Eurostar, en moest vaststellen dat de opfrissing van de TMST nu echt wel dringend nodig is. Vanbinnen vallen ze eigenlijk nog goed mee (dat kan desnoods nog een jaar wachten), maar de buitenkant van sommige stellen vertoont ernstige verfafbladering en op sommige plaatsen beginnen er zelfs roestgaten te ontstaan ! Ik weet niet welk stel het juist was, maar was wel één uit de 3000-reeks (niet 3100 of 3200 reeks).

Het hevige materieelgebruik begint dus zijn tol te eisen. Ik stel daarom ook voor dat Eurostar eens denkt om een paar van de Regionale stellen te kaniballiseren, om dan van andere Regionale stellen echte 3 Capital stellen (18 rijtuigen) te vormen. Men kan zo telkens 4 rijtuigen van 1 stel nemen, en deze in een stam van een andere Regional steken, zodat men uiteindelijk ook een 18-delig stel bekomt.

Wat de Velaro's betreft: die zijn voornamelijk voorzien voor de diensten naar Amsterdam en ooit naar Duitsland, dus dan kunnen de TMST vooral op Parijs-Londen en Brussel-Londen blijven rijden (i.e. uitbreiding van het aantal treinslagen op die relaties).
De Velaro heeft zaterdagnacht testen gedaan in de tunnel , en deze week op HS.
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door dentheo »

msts.be schreef:
Het hevige materieelgebruik begint dus zijn tol te eisen. Ik stel daarom ook voor dat Eurostar eens denkt om een paar van de Regionale stellen te kaniballiseren, om dan van andere Regionale stellen echte 3 Capital stellen (18 rijtuigen) te vormen. Men kan zo telkens 4 rijtuigen van 1 stel nemen, en deze in een stam van een andere Regional steken, zodat men uiteindelijk ook een 18-delig stel bekomt.
Voor twee maand stond de eerste al op het rangeerstation ten NO van Parijs (Bourget?), bestemd voor de sloop.
Ergens onthouden dat de eerste drie naar het oud ijzer gaan.
Theo
Groeten vanop de Heide
kristofvt
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 okt 2010, 21:34

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door kristofvt »

Er zullen maar 15 stellen gerenoveerd worden. De rest van de vloot wordt vervangen door de nieuwe eurostar 320, waarvan men na de 10 nieuwe stellen er 7 extra overweegt aan te kopen.
In Conflans-Jarny Staan al 3 eurostar stellen van SNCF gebruikt op de LGV-nord na 20 jaar dienst reeds te wachten op demontage en sloop.
De kortere NOL stellen die ook op de LGV nord gebruikt worden teruggestuurd naar zijn Engelse eigenaar.
Ze zijn vanwege de beperkte van de vloot en daarbij hogere exploitatiekosten, mindere confort vanwege Engelse profiel (nodig voor HS1 af was) vervangen door TGV Duplexstelen.
groentje
Berichten: 7301
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door groentje »

Zonde, zo oud zijn die stellen ook nog niet, ook al hebben ze inderdaad een grondige opfrissing nodig.
nighttrain
Berichten: 2571
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

deadlock schreef:
K V B schreef:
Adler schreef: Het is niet de overheid die de controles doet op luchthavens.
Denk je nu werkelijk dat luchthavens en luchtvaartmaatschappijen miljoenen uitgeven enkel voor het plezier om mensen lastig te vallen ?
Ik _weet_ dat de luchthavens veel van die controles inderdaad liever kwijt zouden zijn. Ze kosten handenvol geld, en ze zijn op een triviale manier te omzeilen, dus hebben weinig nut. En in feite verhogen ze de onveiligheid. Een terrorist die een bloedbad wil aanrichten hoeft zich nog enkel maar op te blazen terwijl hij staat aan te schuiven om gescand te worden...

Let de volgende keer eens goed op wat er bij die veiligheidscontrole in de luchthaven gebeurt. Tegenwoordig neemt men daar alle vloeistoffen (boven de 20 ml) in beslag. Zogezegd omdat ze zouden gevaarlijk kunnen zijn. Maar wat doet men me die zogezegd potentieel gevaarlijke producten? Men gooit ze gewoon in een grote vuilnisbak. Een duidelijker bewijs dat de verantwoordelijken zelf niet geloven dat wat ze doen uitmaak. Anders zouden ze toch wel voorzichtiger met het spul omgaan.
En wat gebeurt er met mensen die betrapt worden met teveel vloeistoffen? Die mogen gewoon doorlopen. Dus een terrorist hoeft het eigelijk maar keer op keer te proberen tot zijn fles een keer niet ontdekt wordt.
Overigens, ben ik zelf al regelmatig "per ongeluk" met een Zwitsers zakmes door de controle geraakt. En de laatste keer dat ik met de Eurostar reisde had ik zelfs verschillende messen in mijn handbagage...
Als je die een beetje handig in je bagage verstopt dan vindt men ze doorgaans niet. Nu, als ik dat kan, denk je dat mensen met slechte bedoelingen dat niet kunnen?
Nee, de enige reden dat het in de regel goed gaat is dat er gewoon heel erg weinig mensen met slechte bedoelingen zijn. Er zijn gewoon niet veel terroristen, en ze proberen maar om de zoveel jaar iets. En soms worden ze op voorhand gepakt. Of soms worden ze op het vliegtuig gepakt. Maar op en ding kan je rekenen: ze proberen nooit twee keer het zelfde, dus maatregelen die er op gericht zijn dat te stoppen wat ze gisteren geprobeerd hebben halen niet veel uit.
De beste maatregel tegen terrorisme is je niet laten terroriseren, en vooral niet zelf je vrijheden laten afpakken. Want anders zijn wij het die nota bene hun werk doen...

En als je een controle die amper enkele minuten in beslag neemt al lastig vallen noemt, is het ver gekomen.
Ik vraag me af of jij nog buiten durft komen zonder vermomming. Je zou eens moeten gefilmd worden door een beveiligingscamera.
Het gaat niet in de eerste plaats om de tijd. (Al heb ik ook wel al eens een heel uur aan staan schuiven in Parijs) Mijn bezwaren zijn ten eerste dat het gewoon geld verspilling is. Geld dat men beter direct in de politie zou investeren. (En hetzelfde geld overigens voor de meest bewakingscameras),
Maar vooral is mijn bezwaar dat die procedure het moeilijk, en zelfs onmogelijk maakt om efficiënte treinverbindingen naar London aan te bieden vanaf meer plaatsen.
Want het is heel erg eenvoudig: Zolang die bagagescan verplicht is, zal er bijvoorbeeld nooit een Eurostar Geneve - London zijn. En dat er niet zo een trein bestaat is iets wat ik wel degelijk als "lastig" ervaar.
En ik ben heus niet de enige die de veiligheidseisen voor de tunnel overdreven vindt, en een belemmering voor het uitbreiden van de dienst. Als je de berichtgeving over de intenties van DB leest bijvoorbeeld dan wordt ook telkens weer vermeld hoe de eis om de bagage te scannen een behoorlijk obstakel is.

Zelfs in het Britse parlement vindt men ondertussen blijkbaar dat er geen reden is om de kanaaltunnel anders te behandelen dan andere tunnels:

http://www.railwaygazette.com/news/poli ... st-go.html
Another barrier the Lords want see removed is the Intergovernmental Commission which regulates the Tunnel and insists on safety standards not found in other long tunnels. They would like to see the rail safety regulators in Britain and France sharing the task. 'Safety standards used across the EU should apply in full in the Tunnel - it is not a unique safety case and does not require unique standards' they insist.
Hallelujah, iemand die het begrijpt _O_
Waar hadden we het hier over? 'k weet niet? gevaar neen... of toch? hebben jullie ook Charlie Hebdo gelezen of kennen jullie dit weekbled niet??
kika
Berichten: 2860
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door kika »

nighttrain schreef:Waar hadden we het hier over? 'k weet niet? gevaar neen... of toch? hebben jullie ook Charlie Hebdo gelezen of kennen jullie dit weekbled niet??
Volgens mij zijn we het allemaal eens dat die dwaze moordenaars iets verschrikkelijks hebben begaan. Het is ook duidelijk dat de Kanaaltunnel (en Eurostar) mooie symbolen zijn. Maar ik betwijfel dat het weer oprakelen van die welles-nietes discussie gezond is voor dit forum. Je zou pagina's kunnen vullen over staatsveiligheid die loopt te flateren in ieder land, angst creëert en onruststokers koestert. Als ik nu een ex-politieman (10 jaar Chief Inspector bij counter terrorism unit) aanhaal die waarschuwt dat we (en zeker in de UK) te ver doorschieten [1], betwijfel ik dat jij, of iemand anders, van mening gaat veranderen. Maar goed, voor de volgende generatie zullen de gekkies al vanaf de wieg worden weggesnoeid, in de UK: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... anded.html :roll:

Laat ons alsjeblieft niet weer ontsporen naar aanleiding van een handvol gestoorden.

[1] http://www.theguardian.com/world/2015/j ... ransparent
nighttrain
Berichten: 2571
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

kika schreef:
nighttrain schreef:Waar hadden we het hier over? 'k weet niet? gevaar neen... of toch? hebben jullie ook Charlie Hebdo gelezen of kennen jullie dit weekbled niet??
Volgens mij zijn we het allemaal eens dat die dwaze moordenaars iets verschrikkelijks hebben begaan. Het is ook duidelijk dat de Kanaaltunnel (en Eurostar) mooie symbolen zijn. Maar ik betwijfel dat het weer oprakelen van die welles-nietes discussie gezond is voor dit forum. Je zou pagina's kunnen vullen over staatsveiligheid die loopt te flateren in ieder land, angst creëert en onruststokers koestert. Als ik nu een ex-politieman (10 jaar Chief Inspector bij counter terrorism unit) aanhaal die waarschuwt dat we (en zeker in de UK) te ver doorschieten [1], betwijfel ik dat jij, of iemand anders, van mening gaat veranderen. Maar goed, voor de volgende generatie zullen de gekkies al vanaf de wieg worden weggesnoeid, in de UK: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... anded.html :roll:

Laat ons alsjeblieft niet weer ontsporen naar aanleiding van een handvol gestoorden.

[1] http://www.theguardian.com/world/2015/j ... ransparent
Dit is de jammere realiteit , en de realiteit onder ogen zien is niet "ontsporen".En dat is de hier dagelijkse dreiging er is , blijkt jammer genoeg, en dit t.o.v. mensen die hun pen gebruiken, hun ideeen of wat dan ook. het is jammer dat door deze feiten we mensen moeten wakker schudden , zodat we vigilant blijven en zijn voor onze reizigers en medeburgers. Hopelijk zijn jullie de doden ook niet vergeten van het joods museum in Brussel?
Allé bon courage met de commentaren.
nighttrain
Berichten: 2571
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

Ik hoop enkel dat de mensen gaan nadenken over de zin " Je suis Charlie." samengesteld in de meest simpele vorm uit een , persoonlijk voornaamwoord, een werkwoord en een eigennaam. En hopend dat dit tot nadenken stemt.
dank U
Plaats reactie