Shrek schreef:Als Bombardier zijn locos niet in orde krijgt zal het niet lukken.
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
Shrek schreef:Als Bombardier zijn locos niet in orde krijgt zal het niet lukken.
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
Shrek schreef:Als Bombardier zijn locos niet in orde krijgt zal het niet lukken.
Trouwens: als er niet snel iets veranderd aan de traxxen is er vanaf december helemaal geen benelux meer. De krokodil gaat (eindelijk !) verdwijnen, dus die traxxen hun ETCS moet in orde zijn.
Om de ombouw van de ICRm rijtuigen mogelijk te maken worden er vanaf
april 2016 in de IC Brussel ook stammen met I6/ I10 rijtuigen van de NMBS ingezet.
De samenstelling van deze stammen is planmatig als volgt:
HLE 28 - BI10 - BI10 - BI10 - BI6 - AI10 - BI10 - BI10.
FLV-FGSP schreef:Eerst maar eens afwachten vanaf wanneer de Benelux via Breda zal worden gestuurd. Ik vang geluiden op dat er wat vertraging op het project zit.
Benelux die via Noorderkempen rijdt zonder te stoppen is uitgesteld, maar waarom vragen ze in Noorderkempen niet die Breda-shuttle of hoe het ook mag heten? Daarmee zouden ze iets serieuzer overkomen dan een IC-verbinding daar te willen laten stoppen.
Benelux die via Noorderkempen rijdt zonder te stoppen is uitgesteld, maar waarom vragen ze in Noorderkempen niet die Breda-shuttle of hoe het ook mag heten? Daarmee zouden ze iets serieuzer overkomen dan een IC-verbinding daar te willen laten stoppen.
Maar er komt helemaal geen Breda-shuttle, dus dat vragen is verloren moeite.
Wat volgens mij wel mogelijk moet zijn is het verlengen van enkele IC uit Brussel/Charleroi tot Noorderkempen. Zowel de Desiro 085, de M6Bx als de HLE 18 software F2 zijn toegelaten op HSL4, dus het zou perfect kunnen. Dus technisch zouden reeksen 20**, 45** of 31** in de spits tot Noorderkempen kunnen komen.
Benelux die via Noorderkempen rijdt zonder te stoppen is uitgesteld, maar waarom vragen ze in Noorderkempen niet die Breda-shuttle of hoe het ook mag heten? Daarmee zouden ze iets serieuzer overkomen dan een IC-verbinding daar te willen laten stoppen.
Maar er komt helemaal geen Breda-shuttle, dus dat vragen is verloren moeite.
Wat volgens mij wel mogelijk moet zijn is het verlengen van enkele IC uit Brussel/Charleroi tot Noorderkempen. Zowel de Desiro 085, de M6Bx als de HLE 18 software F2 zijn toegelaten op HSL4, dus het zou perfect kunnen. Dus technisch zouden reeksen 20**, 45** of 31** in de spits tot Noorderkempen kunnen komen.
Dan moet het materieel op die verbindingen wel een stuk homogener worden. Er zitten immers ook de nodige HLE 27's, varkens en Desiro's 080 tussen...
kika schreef:
Benelux die via Noorderkempen rijdt zonder te stoppen is uitgesteld, maar waarom vragen ze in Noorderkempen niet die Breda-shuttle of hoe het ook mag heten? Daarmee zouden ze iets serieuzer overkomen dan een IC-verbinding daar te willen laten stoppen.
Maar er komt helemaal geen Breda-shuttle, dus dat vragen is verloren moeite.
Wat volgens mij wel mogelijk moet zijn is het verlengen van enkele IC uit Brussel/Charleroi tot Noorderkempen. Zowel de Desiro 085, de M6Bx als de HLE 18 software F2 zijn toegelaten op HSL4, dus het zou perfect kunnen. Dus technisch zouden reeksen 20**, 45** of 31** in de spits tot Noorderkempen kunnen komen.
Dan moet het materieel op die verbindingen wel een stuk homogener worden. Er zitten immers ook de nodige HLE 27's, varkens en Desiro's 080 tussen...
Als zelfs de politiekers enkel over extra spitstreinen spreken gaat het maar over 2-3 treinen die verlengd worden, daarbuiten kan je dan nog altijd met het andere materieel rijden (al zou het niet slecht zijn de varkens permanent te verbannen van deze IC's en bij uitbreiding alle IC's).
Als zelfs de politiekers enkel over extra spitstreinen spreken gaat het maar over 2-3 treinen die verlengd worden, daarbuiten kan je dan nog altijd met het andere materieel rijden (al zou het niet slecht zijn de varkens permanent te verbannen van deze IC's en bij uitbreiding alle IC's).
Ik ben eerder een andere oplossing geneigd : zolang we varkensneuzen hebben moeten we er speciaal moeite voor doen om te zorgen dat trein-rijzende politici er gebruik van "mogen" maken...
De "cornu-express", bijvoorbeeld: wat mij betreft asap daar het oudst mogelijke type trein op zetten....
Het lijkt me duidelijk dat NS hier wéér niet nakomt wat ze hebben beloofd. De geschiedenis herhaalt zich, toen het project nog Fyra heette gebeurde er niets anders. Belofte na belofte werd gebroken, het zou steeds maar "een paar maanden" duren en 5 jaar later stonden we (dwz de reizigers) nog steeds met lege handen.
AlexNL schreef:Het lijkt me duidelijk dat NS hier wéér niet nakomt wat ze hebben beloofd. De geschiedenis herhaalt zich, toen het project nog Fyra heette gebeurde er niets anders. Belofte na belofte werd gebroken, het zou steeds maar "een paar maanden" duren en 5 jaar later stonden we (dwz de reizigers) nog steeds met lege handen.
En ze flikken het gewoon weer.
Lege handen is ook wel zwaar overdreven: de situatie vandaag is allesbehalve slecht. Het kan gewoon nog een klein beetje beter.
Benelux die via Noorderkempen rijdt zonder te stoppen is uitgesteld, maar waarom vragen ze in Noorderkempen niet die Breda-shuttle of hoe het ook mag heten? Daarmee zouden ze iets serieuzer overkomen dan een IC-verbinding daar te willen laten stoppen.
Hoezo, de Benelux moest toch ook in één beweging de NDK-Express vervangen? Een andere verbinding naar Breda is in elk geval niet gepland, dacht ik. En verkijk je niet teveel op dat IC-logo, ook de meeste voormalige IR-verbindingen rijden vandaag als IC...