Voor de zoveelste keer
Ik ga trouwens al in augustus, na RIAT 2018.
Hoe dan ook is deze route niet te boeken met de vouchers waarover Asterix het heeft. Die zijn echt enkel maar voor Brussel-Londen (of voor de Thalys). Ik betwijfel zelfs of Brussel-Amsterdam ermee mogelijk gaat zijn in de toekomst.AlexNL schreef: ↑29 dec 2017, 23:20 Er is geen Eurostarroute van Brussel naar het zuiden van Frankrijk, die route is voorbehouden aan TGV en de Zon-Thalys. Eurostar rijdt wel vanuit Londen en Ashford naar Zuid-Frankrijk, te weten Lyon, Avignon en Marseille. De frequentie hiervan wisselt naargelang het seizoen.
Op de heenreis is er geen stop in Lille. Tijdens de terugreis wel, alle reizigers die uit Marseille komen moeten in Lille de trein uit voor de veiligheidscontroles. Niets wat je dan tegenhoudt om het station te verlaten.
Zelfs thalys zon is in principe onmogelijkShrek schreef:Hoe dan ook is deze route niet te boeken met de vouchers waarover Asterix het heeft. Die zijn echt enkel maar voor Brussel-Londen (of voor de Thalys). Ik betwijfel zelfs of Brussel-Amsterdam ermee mogelijk gaat zijn in de toekomst.AlexNL schreef: ↑29 dec 2017, 23:20 Er is geen Eurostarroute van Brussel naar het zuiden van Frankrijk, die route is voorbehouden aan TGV en de Zon-Thalys. Eurostar rijdt wel vanuit Londen en Ashford naar Zuid-Frankrijk, te weten Lyon, Avignon en Marseille. De frequentie hiervan wisselt naargelang het seizoen.
Op de heenreis is er geen stop in Lille. Tijdens de terugreis wel, alle reizigers die uit Marseille komen moeten in Lille de trein uit voor de veiligheidscontroles. Niets wat je dan tegenhoudt om het station te verlaten.
In april komt die dus al in dienst? Toch niet op 9 april zeker? Dan heeft HSL 4/HSL Zuid er opeens 2 nieuwe klanten bij...Asterix schreef: ↑30 jan 2018, 22:22 Eurostar zal testritten inleggen tussen Amsterdam en Londen, mét stop in Brussel-Zuid op spoor 3 en dit tot de nieuwe verbinding in april commercieel in dienst komt.
Dir staat gepland op dinsdagen en woensdagen met vertrek te Amsterdam-Centraal om 16.48u, doorrit aan de grens om 17.49u en aankomst te Brussel om 18.38u (vertrek naar Londen om 19.02u) ---> parcours wordt afgelegd als E19687.
Deze ritten zijn al een tijdje aan de gang. Spoor 3 wordt op dat moment ook effectief afgesloten met sweeping en bewaking door politie en Securail.Asterix schreef:Eurostar zal testritten inleggen tussen Amsterdam en Londen, mét stop in Brussel-Zuid op spoor 3 en dit tot de nieuwe verbinding in april commercieel in dienst komt.
Dir staat gepland op dinsdagen en woensdagen met vertrek te Amsterdam-Centraal om 16.48u, doorrit aan de grens om 17.49u en aankomst te Brussel om 18.38u (vertrek naar Londen om 19.02u) ---> parcours wordt afgelegd als E19687.
NS schreef:NS Internationaal is met Eurostar in gesprek om in de Dienstregeling 2019 de frequentie uit te breiden naar 3 ritten per richting per dag. Pas na de start van het reizigersvervoer met de Eurostar wordt een besluit genomen over de eventuele uitbreiding van 2 naar 3 treinen per dag. In dit scenario zal in de richting Amsterdam Centraal > Londen één trein specifiek gericht worden op de snelle bediening van Londen. Deze trein krijgt een reistijd ruim onder de vier uur. Verkorting van de reistijd is mogelijk door het wegnemen van de veiligheidscontroles van het treinstel te Brussel Zuid. Dit leidt er echter toe dat geen reizigers tussen Amsterdam Centraal / Rotterdam Centraal en Brussel Zuid kunnen worden meegenomen.
Het niet-sweepen hangt samen met het wegvallen van de stop in Antwerpen, daarmee kan misschien ook nog wat tijd gewonnen worden?dentheo schreef: ↑02 feb 2018, 14:00 Dat laatste verhaal vind ik nogal sterk.
Normaal komt de Eurostar naar Brussel met in één helft mensen gecontroleerd voor England.
In de andere helft mensen uit Nederland voor Brussel Zuid.
Deze laatsten stappen uit en het perron wordt "gesweeped". Dan komen de reizigers die in Brussel gecontroleerd zijn naar de lege tweede helft.
Men wil een half uur winnen door het niet uitstappen van die mensen en het niet moeten sweepen.
Lijkt mij veel.
De stop in Antwerpen richting London is toch voor alle treinen geschrapt?Shrek schreef:Het niet-sweepen hangt samen met het wegvallen van de stop in Antwerpen, daarmee kan misschien ook nog wat tijd gewonnen worden?dentheo schreef: ↑02 feb 2018, 14:00 Dat laatste verhaal vind ik nogal sterk.
Normaal komt de Eurostar naar Brussel met in één helft mensen gecontroleerd voor England.
In de andere helft mensen uit Nederland voor Brussel Zuid.
Deze laatsten stappen uit en het perron wordt "gesweeped". Dan komen de reizigers die in Brussel gecontroleerd zijn naar de lege tweede helft.
Men wil een half uur winnen door het niet uitstappen van die mensen en het niet moeten sweepen.
Lijkt mij veel.
De Britse en Belgische stellen worden bij schrapping meteen naar de sloper gebracht, de Fransen zijn daarbij duidelijk niet zo gehaast.