trainlovertje schreef: ↑30 okt 2019, 22:59
Je ziet iets over het hoofd: een trein die van Koblenz naar Keulen rijdt of omgekeerd, kan nooit het station Siegburg/Bonn aandoen. Dat station ligt enkel aan de SFS Köln - Rhein/Main en de Siegstrecke (Köln - Siegen).
Koblenz is blijkbaar ook een redelijk populaire stop, althans toch toen ik daar vorige week van de NJ afstapte.
Is ook overstapstation naar Luxemburg (en Bonn Hbf).
jotie schreef: ↑30 okt 2019, 22:09
Hoe zijn jullie bij Beuel als mogelijke stop gekomen? Ik neem aan dat het desgevallend Siegburg/Bonn wordt, wat een min of meer reguliere stop op ICE/IC-netwerk is. Voor wie werkelijk in Bonn moet zijn, is dat een relatief eenvoudige oplossing met een vlotte overstap tussen Fern- en Nahverkehr. (Maar buitengewoon hatelijk om daar 's avonds laat een uur te moeten wachten op een vertraagde aansluiting, want er zijn gewoon géén reizigersfaciliteiten - of je moet uit armoe bij de plaatselijke KFC-vestiging aan een tafeltje gaan zitten.)
Of zie ik iets over het hoofd?
Beuel is regelmatig toneel van omleidingen als er iets is aan de linkerkant en dient dan als ersatz voor Bonn Hbf. Het is ook een stuk dichterbij dan Siegburg en is goedkoper (1b versus 3 dus 3€ verus 5,30€). Beiden zijn beroerd m.b.t. reizigersfaciliteiten, maar bon, wachten op zo'n vertraagde trein kan net zo ontzettend vervelend zijn in Köln Hbf, wanneer de vertraging 1:55 is maar ze gewoon alle 5 minuten er 5 bijtellen waardoor je op het perron moet blijven. Siegburg is reguliere stop voor ICE, niet voor IC. Uitwijkroute voor linkss is rechts van de Rijn, niet de schnellfahrstrecke. Roddelcircuit bevestigde trouwens dat aankomsttijd rond 7u in Beuel zou zijn. We merken het wel.
Vanuit Siegburg/Bonn kan je enkel naar de NBS, wat verboden terrein is voor gesleepte treinen omwille van het zware profiel van de lijn. Los daarvan zou zo een 160km/u trein daar enorm hinderlijk zijn. Ofwel kan je vanuit Siegburg de lijn richting Siegen nemen, maar dat is niet de snelste weg, en die laat ook grote steden als Koblenz en Mainz/Wiesbaden links liggen...
Maar de rechtstreekse nachttreinen naar Düsseldorf op diezelfde data zijn ook nog boekbaar. Zou er dan toch gesplitst worden ergens? Maar daar lijkt mij helemaal geen tijd voor anderzijds...
En ook: het gedeelte voor Brussel houdt (zogezegd) geen commerciële stops tussen Aken en Nürnberg, dus ga je helaas geen tickets naar die tussenliggende steden kunnen boeken.
Die tussenliggende stops worden in een later stadium nog toegevoegd. Vanaf +/- 15/11 zou Brussel - Wenen boekbaar moeten zijn.
Wel wat slordig van ÖBB om Düsseldorf op die dagen nog aan te bieden.
FLV-FGSP schreef:Die tussenliggende stops worden in een later stadium nog toegevoegd. Vanaf +/- 15/11 zou Brussel - Wenen boekbaar moeten zijn.
Wel wat slordig van ÖBB om Düsseldorf op die dagen nog aan te bieden.
ianryckewaert13 schreef: ↑05 nov 2019, 22:22
Misschien de rijtuigen van Innsbruck
Nee, de trein gaat op maandag en donderdag in zijn geheel door naar Brussel.
Buiten zondagavond en woensdagavond van Wien/Innsbruck naar Brussel en maandagavond en donderdagavond Brussel - Wien/Innsbruck rijd deze trein gewoon nog zijn normale traject richting Düsseldorf HBF.
In bijlage staat Köln er nu wel bij