European Sleeper
-
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: European Sleeper
Lijkt me verstandig. Het zijn allemaal rijtuigen op leeftijd dus best wat wagens reserve houden om pannes te kunnen opvangen zonder consequenties voor de reizigers.
-
- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: European Sleeper
Zal er ook niet minder betaald worden voor een wagon die niet heeft gereden? Ik zou dat maar logisch vinden, maar het is al vaker gebleken dat er in de spoorwereld soms een heel aparte logica geldt...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: European Sleeper
Minder ton/km is iets gekoper maar de huur betaal je toch. Omgekeerd is de flexibiliteit die dat biedt wellicht goedkoper dan de reizigers van een heel rijtuig te compenseren bij uitval.
Plus: minder rijtuigen betekent minder personeel en dat scheelt natuurlijk wel in de kosten
Plus: minder rijtuigen betekent minder personeel en dat scheelt natuurlijk wel in de kosten
Re: European Sleeper
Misschien wel een wat vreemde keuze wat de slaaprijtuigen betreft. Die zijn al voor de volledige zomer volgeboekt, dus een extra rijtuig toevoegen lijkt mij dan toch logisch? Allicht ook het meest winstgevende type accommodatie? Bij eventuele technische problemen kunnen klanten eventueel alsnog gedowngrade worden naar een couchette.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: European Sleeper
Als je ziet wat er gaande was met Thalys vorige zomer heb ik liever dat ze het zo doen met reserve rijtuigen dan proberen alles eruit te persen. Ik neem aan dat wanneer ze meer rijtuigen krijgen ze ook langere treinen zullen inzetten wanneer er vraag naar is, maar zover zijn ze nog niet.pmuy schreef: ↑31 mei 2023, 17:02 Misschien wel een wat vreemde keuze wat de slaaprijtuigen betreft. Die zijn al voor de volledige zomer volgeboekt, dus een extra rijtuig toevoegen lijkt mij dan toch logisch? Allicht ook het meest winstgevende type accommodatie? Bij eventuele technische problemen kunnen klanten eventueel alsnog gedowngrade worden naar een couchette.
Re: European Sleeper
Je hebt inderdaad de huur. Maar in de spoorwereld betaald je vaak ook per gereden km daar bovenop, of vanaf x aantal gereden km's extra. Dit omdat men bij afspreken van de huurprijs vaak de onderhoudskost inrekent, en meer km = meer onderhoud.JHS2013 schreef: ↑31 mei 2023, 16:41 Minder ton/km is iets gekoper maar de huur betaal je toch. Omgekeerd is de flexibiliteit die dat biedt wellicht goedkoper dan de reizigers van een heel rijtuig te compenseren bij uitval.
Plus: minder rijtuigen betekent minder personeel en dat scheelt natuurlijk wel in de kosten
Re: European Sleeper
Ook in september nog zeer weinig opties zag ik... Er is alvast een duidelijke vraag en interesse in de nachttreinen... Hopelijk blijft de trend duren en kunnen er terug meerdere lijnen bijkomen!pmuy schreef: ↑31 mei 2023, 17:02 Misschien wel een wat vreemde keuze wat de slaaprijtuigen betreft. Die zijn al voor de volledige zomer volgeboekt, dus een extra rijtuig toevoegen lijkt mij dan toch logisch? Allicht ook het meest winstgevende type accommodatie? Bij eventuele technische problemen kunnen klanten eventueel alsnog gedowngrade worden naar een couchette.
Re: European Sleeper
Kan het zijn dat deze trein gisteren niet op de borden in Brussel-Zuid stond? Ik heb daar even naar gezocht, maar niet gevonden. Op 26 mei was dit wel het geval.
-
- Berichten: 2516
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: European Sleeper
Naar verluid heeft de NMBS problemen die in hun systeem te krijgen. Vorige week ging dat handmatig, deze week misschien vergeten?
-
- Berichten: 2516
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: European Sleeper
Gisteren de European Sleeper gezien in Antwerpen-Centraal.
Stond ook op het aankondigingsbord, alleen de mondelinge aankondigingen zelf:
"Deze trein vertrekt van het spoor 22 in plaats van... (stilte)"
"Deze trein stopt uitzonderlijk in Roosendaal, ...." --> de haltes in Nederland lijken me gewoon voorzien. Bovendien werden ze niet allemaal omgeroepen
Weinig opstappers in Antwerpen, maar toch al aardig wat coupees gevuld vanaf Brussel.
Stipt op tijd, en zoals geweten: met Lineas-locomotief, en een treinbestuurder en -begeleider van Train Charter Services.
De servicemedewerkers - in tegenstelling tot bij Nightjet - ook keurig op het perron om reizigers te verwelkomen.
Stond ook op het aankondigingsbord, alleen de mondelinge aankondigingen zelf:
"Deze trein vertrekt van het spoor 22 in plaats van... (stilte)"
"Deze trein stopt uitzonderlijk in Roosendaal, ...." --> de haltes in Nederland lijken me gewoon voorzien. Bovendien werden ze niet allemaal omgeroepen
Weinig opstappers in Antwerpen, maar toch al aardig wat coupees gevuld vanaf Brussel.
Stipt op tijd, en zoals geweten: met Lineas-locomotief, en een treinbestuurder en -begeleider van Train Charter Services.
De servicemedewerkers - in tegenstelling tot bij Nightjet - ook keurig op het perron om reizigers te verwelkomen.
Re: European Sleeper
"Deze trein vertrekt van spoor x in plaats van spoor *stilte*" hoorde ik ook al eens bij een beperkte IC Antwerpen - Poperinge die vertrok vanuit Berchem. Dat is dus niets iets uniek voor European Sleeper.