CH - SBB

el_barto

Bericht door el_barto »

niet noodzakelijk.

Bij de thalys wordt onder de 25.000 V slechts 1 panto gelicht (de achterste). Er loopt een kabel door de trein om het voorste krachtvoertuig van de nodige hoogspanning te voorzien.

Bij deze stellen weet ik het niet.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

zijn er bij dit soort treinen niet steeds meerdere assen op verschillende rijtuigen aangedreven?
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Knap, knap. 8)
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Shrek schreef:zijn er bij dit soort treinen niet steeds meerdere assen op verschillende rijtuigen aangedreven?
Ja, daar zat ik ook aan te denken ja (zoals IRM in Nederland) Maar het kan misschien ook dat het voorste rijtuig als een soort loc kan worden gebruikt. (ander voorbeeld uit Nederland dus: mDDM)


@ el_barto: ja dat is zo van die kabel door de Thalys ja.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als het motorstellen zijn is het meestal zo (in belgie toch) da op 1 rijtuig alles wat hoogspanning zit, en een ander rijtuig het tractiegedeelte bevat, dit al om het geheel wat te spreiden he :-)
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Ja, klopt ja.
Ik ben best benieuwd dan
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Ik ben volgende week in zwitserland, waar rijden die dingen ergens?

Ik moet er wat foto's van hebben, amai... Ik smacht er zowat naar om daar 2 daagskes te gaan fotograferen !
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

sammarco1 schreef:Ik ben volgende week in zwitserland, waar rijden die dingen ergens?

Ik moet er wat foto's van hebben, amai... Ik smacht er zowat naar om daar 2 daagskes te gaan fotograferen !
ze worden geleverd om rond zurich ingezet te worden normaal
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Steven schreef:
sammarco1 schreef:Ik ben volgende week in zwitserland, waar rijden die dingen ergens?

Ik moet er wat foto's van hebben, amai... Ik smacht er zowat naar om daar 2 daagskes te gaan fotograferen !
ze worden geleverd om rond zurich ingezet te worden normaal

Verdomme, dat ligt uit de richting, maar zijn ze al in dienst tegen volgende week ?

Ik moet in zwitserland toch een efforrekke doen, want ik heb bijna geen enkele foto van de zwitserse spoorwegen..... Das wel 100 km uit de richting als ik in basel ben, dat moet ik eens bestuderen...
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

geen idee wanneer ze echt in dienst komen
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 700
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Bericht door sammarco1 »

Steven schreef:geen idee wanneer ze echt in dienst komen

Treinen zijn toch fassinerend he?

Je moet eens weten wat ik er allemaal voor doe !

Heb in Duitsland zelfs 25€ boete moete betalen voor een paar fotokes te trekken !

Alle dat emmek er nu wel voorover !
Afbeelding
**********************************************************************************************************
Justinian

Bericht door Justinian »

sammarco1 schreef:
Steven schreef:geen idee wanneer ze echt in dienst komen

Treinen zijn toch fassinerend he?

Je moet eens weten wat ik er allemaal voor doe !

Heb in Duitsland zelfs 25€ boete moete betalen voor een paar fotokes te trekken !

Alle dat emmek er nu wel voorover !

Sinds wanneer is het fotograferen van treinen in Germanenland illegaal? Of was men niet blij met de plek waarvandaan/waarop je plaatjes schoot???
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

zal vermoedelijk zijn om de locatie dan om de foto op zichzelf
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: CH - SBB

Bericht door msts.be »

Bon, door de topicnaam en omdat er al zoveel topics zijn over Zwitserland kunnen we deze topic evengoed als sammelsorium gebruiken voor alle SBB zaken..

Dus, laten we even recapituleren. De SBB heeft een heel deel treinen op order, waaronder de Stadler KISS, de Twindexx'en voor IC verkeer en sinds kort is ook de procedure voor de treinen naar Italië lopende. Tot de levering van die voertuigen moet er wel één en ander opgevangen worden. De originele Eurofima's (EC rijtuigen met afdelingen) staan te koop en voor de EW I en EW II zijn de laatste maanden geteld. De Re450 krijgen 1 nieuw lagevloersrijtuig, de vrijgekomen oude rijtuigen worden omgebouwd voor P-treinen en worden getrokken door gemoderniseerde Re420 (Projekt LION). De meeste EW IV hebben het renovatieprogramma ondergaan, de andere blijven in hun huidige staat.

Dus, welk materieeltype blijft er nog over ? Inderdaad, de Bpm51-rijtuigen die ook al in ons land op bezoek zijn geweest (als versterkingsrijtuig bij Intersoc-treinen of EC Iris/Vauban). Dit plan leefde al langer, en sommige rijtuigen hebben al de modernisering ondergaan. Begin dit jaar werd er echter asbest ontdekt in 1 rijtuig en moesten alle werkzaamheden per direct stopgezet worden.

Ondertussen hebben de betrokken instanties het licht weer op groen gezet en kunnen de resterende rijtuigen afgewerkt worden.

Nog wat beeldjes:
http://railsuisse.xooit.com/t2424-Renov ... m?start=15

Ergens vind ik de aanpak van de SBB verkeerd. Men had eerder álle EW IV moeten opnemen in het renovatieprogramma, en ze állemaal moeten opgevoerd hebben naar 200. Zo kunnen de rijtuigen overal, in trek-duw of klassiek getrokken ingezet worden, en konnen deze 37 jaar oude rijtuigen gedumpt worden. En anders, de Franse buren hebben ook ergens nog wel wat Corail-rijtuigen rondzwerven.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: CH - SBB

Bericht door K V B »

msts.be schreef: Ergens vind ik de aanpak van de SBB verkeerd. Men had eerder álle EW IV moeten opnemen in het renovatieprogramma, en ze állemaal moeten opgevoerd hebben naar 200.
Alle rijtuigen geschikt maken voor 200 kph voor de opening van de NBS Bern - Olten was wegens gebrek aan capaciteit in de werkplaatsen niet mogelijk. Dus heeft men maar een deel gemoderniseerd. En eenmaal je je omlopen rond het bestaan van verschillende types georganiseerd hebt is het niet meer zo dringend dat de renovatie van de rest van de EW IV rijtuigen versneld wordt. Dus dat doen ze niet.
Voor de SBB is het bestaan van verschillende onder types EW IV overigens niet zo een groot probleem. SBB is best goed in het strak plannen van de omlopen en het onderhoud.
Plaats reactie