Er is 1 trein mee voorzien maar het is alles behalve ok met die trein, nog meerdere technische problemen zover ik het begreep in de werkplaats.desirootje schreef: ↑13 mei 2024, 15:25 Een kleine zijsprong, hebben de E300 nu al ETCS en zo niet wanneer zouden die die krijgen?
Eurostar
Re: Eurostar
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Eurostar
Ik hoop voor SNCF dat ze niet hetzelfde probleem gaan hebben met hun TGV Réseaux, Ik weet dat de E300 erop gebaseerd is, maar dat wil niet zeggen dat de fouten dezelfde gaan zijn. Tijd is niet bepaald in overvloed...
Re: Eurostar
Wat de problemen zijn weet ik niet, ik weet enkel dat die er zijn en dat hij nog niet commercieel gereden heeft (dit is de info die een week oud is voor mij, dus niet meer 100% nauwkeurig op vandaag uiteraard).
Re: Eurostar
Het stel is voorzien om testritten te doen tijdens de nachten van 4,5 en 6 juni. Alle aanpassingen en statische testen zijn klaar. Er zijn nog testritten (3 nachten) gepland op het einde van juni. Op Lijn 1, lijn 94 en lijn 96.
Re: Eurostar
Eurostar gaat zo'n 50 nieuwe treinen bestellen:
https://www.bruzz.be/actua/mobiliteit/e ... 2024-05-16
https://www.bruzz.be/actua/mobiliteit/e ... 2024-05-16
Re: Eurostar
Werd tijd, zelfs wat laat. De huidige stellen zijn zo langzamerhand allemaal tegen de 30 jaar oud, en het huidige park kan de vraag nog amper aan.
Ik ben benieuwd naar de specificaties.
Ik ben benieuwd naar de specificaties.
Re: Eurostar
De kans is groot dat het T.G.V. M stellen worden. Eurostar zou via het contract van SNCF, 50 stellen willen bestellen. Zijn nu aan het onderzoeken en onderhandelen daarover. Indien deze optie goed gekeurd wordt, zou het heel snel kunnen gaan en zouden ze zelfs stellen kunnen afnemen die voor SNCF bedoeld waren. Nog even afwachten dus.. Misschien nog een nieuwtje uit de wandelgangen: Zwitserland zou een van de volgende bestemmingen kunnen worden….
Re: Eurostar
Wowow!! TGV M's in Nederland! Maar dat zijn toch dubbeldekkers? Krijgen deze of anders gezegd de nieuwe treinen dezelfde kleurstelling als de Velaro e320'en?4303 schreef: ↑16 mei 2024, 18:28 De kans is groot dat het T.G.V. M stellen worden. Eurostar zou via het contract van SNCF, 50 stellen willen bestellen. Zijn nu aan het onderzoeken en onderhandelen daarover. Indien deze optie goed gekeurd wordt, zou het heel snel kunnen gaan en zouden ze zelfs stellen kunnen afnemen die voor SNCF bedoeld waren. Nog even afwachten dus.. Misschien nog een nieuwtje uit de wandelgangen: Zwitserland zou een van de volgende bestemmingen kunnen worden….
Re: Eurostar
Een dubbeldekstrein toegelaten krijgen op de Nederlandse HSL-Zuid (je weet wel, die lijn met de belabberde constructie op slappe bodem) kan nog wel eens lastig worden. En is het überhaupt wel nodig om de nieuwe bestelling geschikt te maken voor diensten naar Nederland? De 17 e320's zouden daarvoor immers ruim voldoende moeten zijn als je ze op ritten van/naar NL concentreert en de nieuwe stellen op de overige routes.
Bierviltje: elk uur Amsterdam-Parijs is 8 omlopen, elke twee uur Amsterdam-Londen is 5 omlopen. Dan resteren 4 stellen op reserve, wat mij vrij schappelijk lijkt. Een dergelijk aanbod zou al meer dan een verdubbeling van de huidige capaciteit zijn. Tegen de tijd dat Eurostar daaroverheen groeit, zijn we vast al zoveel decennia verder dat de e320's einde levensduur zijn (en vervangen worden) of Nederland ETCS heeft uitgerold
1,5kV= zou je volgens bovenstaande redenering theoretisch ook achterwege kunnen laten in de aankomende bestelling, maar dan maak je het jezelf lastig om uit te breiden naar Zuid-Frankrijk, uitgezonderd een enkele rit per dag op momenten dat er minder materieelbehoefte bestaat (weekends enz.). Sowieso zou een TGV (al dan niet M) zonder 1,5kV= een unicum zijn, gok ik?
Bierviltje: elk uur Amsterdam-Parijs is 8 omlopen, elke twee uur Amsterdam-Londen is 5 omlopen. Dan resteren 4 stellen op reserve, wat mij vrij schappelijk lijkt. Een dergelijk aanbod zou al meer dan een verdubbeling van de huidige capaciteit zijn. Tegen de tijd dat Eurostar daaroverheen groeit, zijn we vast al zoveel decennia verder dat de e320's einde levensduur zijn (en vervangen worden) of Nederland ETCS heeft uitgerold
1,5kV= zou je volgens bovenstaande redenering theoretisch ook achterwege kunnen laten in de aankomende bestelling, maar dan maak je het jezelf lastig om uit te breiden naar Zuid-Frankrijk, uitgezonderd een enkele rit per dag op momenten dat er minder materieelbehoefte bestaat (weekends enz.). Sowieso zou een TGV (al dan niet M) zonder 1,5kV= een unicum zijn, gok ik?
-
- Berichten: 3780
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Eurostar
That's not what wikipedia says:
Maar we weten dat wikipedia niet altijd blindelings mag geloofd worden, natuurlijk. Bovendien wordt er maar verwezen naar 1 referentie, en die dateert van 2018; sedertdien kan er heel wat veranderd zijn.wikipedia schreef:In terms of its basic configuration, it is a push–pull trainset, comprising power cars at both ends along with between seven and nine bilevel passenger cars in an articulated arrangement.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 2516
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Eurostar
Als je alle e320's gaat gebruiken voor NL: welke materieel zal dan rijden op Parijs - Londen in de toekomst? Zal de nieuwe TGV naar Londen rijden dan? En 4 stellen op reserve met het voorgestelde concept is niet schappelijk nmbm. Kijk naar de huidige situatie bij ICE International... Je mag er zeker en vast van uit gaan dat ze ook naar NL zullen rijden, lijkt mij.DDietzen schreef: ↑16 mei 2024, 19:46 Een dubbeldekstrein toegelaten krijgen op de Nederlandse HSL-Zuid (je weet wel, die lijn met de belabberde constructie op slappe bodem) kan nog wel eens lastig worden. En is het überhaupt wel nodig om de nieuwe bestelling geschikt te maken voor diensten naar Nederland? De 17 e320's zouden daarvoor immers ruim voldoende moeten zijn als je ze op ritten van/naar NL concentreert en de nieuwe stellen op de overige routes.
Bierviltje: elk uur Amsterdam-Parijs is 8 omlopen, elke twee uur Amsterdam-Londen is 5 omlopen. Dan resteren 4 stellen op reserve, wat mij vrij schappelijk lijkt. Een dergelijk aanbod zou al meer dan een verdubbeling van de huidige capaciteit zijn. Tegen de tijd dat Eurostar daaroverheen groeit, zijn we vast al zoveel decennia verder dat de e320's einde levensduur zijn (en vervangen worden) of Nederland ETCS heeft uitgerold
1,5kV= zou je volgens bovenstaande redenering theoretisch ook achterwege kunnen laten in de aankomende bestelling, maar dan maak je het jezelf lastig om uit te breiden naar Zuid-Frankrijk, uitgezonderd een enkele rit per dag op momenten dat er minder materieelbehoefte bestaat (weekends enz.). Sowieso zou een TGV (al dan niet M) zonder 1,5kV= een unicum zijn, gok ik?
Wordt het dan eerder een Zwitserland - Londen of eerder een Zwitserland - Parijs/Brussel/Amsterdam? Enig idee?4303 schreef: De kans is groot dat het T.G.V. M stellen worden. Eurostar zou via het contract van SNCF, 50 stellen willen bestellen. Zijn nu aan het onderzoeken en onderhandelen daarover. Indien deze optie goed gekeurd wordt, zou het heel snel kunnen gaan en zouden ze zelfs stellen kunnen afnemen die voor SNCF bedoeld waren. Nog even afwachten dus.. Misschien nog een nieuwtje uit de wandelgangen: Zwitserland zou een van de volgende bestemmingen kunnen worden….
Re: Eurostar
Gaarne even teruglezen wat ik schreef:trainlovertje schreef: ↑16 mei 2024, 20:26 Als je alle e320's gaat gebruiken voor NL: welke materieel zal dan rijden op Parijs - Londen in de toekomst? Zal de nieuwe TGV naar Londen rijden dan?
Sowieso is het onvermijdelijk dat de nieuwe stellen naar Londen komen te rijden. Met alleen 17 e320's red je het never nooit niet op zowel Londen-Parijs als Londen-Brussel als Londen-Amsterdam.De 17 e320's zouden daarvoor immers ruim voldoende moeten zijn als je ze op ritten van/naar NL concentreert en de nieuwe stellen op de overige routes.
De BR406 is bij mijn weten toch veel en veel vaker defect dan de e320, of heb ik gemist dat de e320 recent 12 van de 17 stellen defect had staan zoals de BR406 vorige zomer?trainlovertje schreef: ↑16 mei 2024, 20:26 En 4 stellen op reserve met het voorgestelde concept is niet schappelijk nmbm. Kijk naar de huidige situatie bij ICE International...
Bovendien rijdt ICE International over veel meer storingsgevoelige trajecten (Duitsland) dan Eurostar, waardoor ICE Int vaker haar materieelreserves moet aanspreken.
Die twee zijn dus niet te vergelijken naar mijn mening.
Re: Eurostar
Daar lijkt me ook exact het probleem te zitten. In jouw voorstel moeten treinen die uit Amsterdam in Londen aankomen altijd op een trein naar Amsterdam keren. Idem voor Parijs. Misschien qua planning nog wel te bolwerken maar je kan op voorhand uittekenen dat het bij verstoringen, die voor Eurostar sowieso veelal al rampzalig verlopen, allemaal nog grondiger mis zal gaan.
Re: Eurostar
de 406 vergelijken met de velar die nu al bij eurostar zit heeft weinig zin. In tegenstelling tot DB heeft eurostar wel een werkplaats in Brussel waar ze tijdens de nacht al een eerste ingreep kunnen doen. Die optie is er niet voor DB en dus voert men stellen af of men gaat ritten beperken om dit probleem op te vangen. De werkplaats in vorst is dan ook een eurostar werkplaats waarbij men ook wat TGV zal onderhouden (logisch want SNCF is grootste aandeelhouder van eurostar). Eurostar heeft echter geen aandelen bij ICE en dat is zelfs een concurrent dus ik zie DB niet de vraag stellen om tijdens de nacht te werken aan een ICE om deze te onderhouden.