Even in Groesbeek een draisine charteren voor de laatste kilometer over het volstrekt overwoekerde raccordementAlexNL schreef:AnsaldoBreda, ben benieuwd of je 't haalt voor 31/12/2009, anders ga ik die sleutel halen. Per trein.
DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Europese regelgeving tegen concurrentievervalsing.wimpiespoor schreef:Van wie moet dat? En op welke grond dan?Bibke schreef:Openbare diensten in België moeten de goedkoopste nemen.
Geldt dit ook voor de NMBS?
Wim
BDJ
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Hebben jullie nu van de vorige 10 posts niets gelezen of zo?Bartjedj schreef:Europese regelgeving tegen concurrentievervalsing.wimpiespoor schreef:Van wie moet dat? En op welke grond dan?Bibke schreef:Openbare diensten in België moeten de goedkoopste nemen.
Geldt dit ook voor de NMBS?
Wim
BDJ
Er zijn hier meerdere mensen die uitleggen dat het niet noodzakelijk de goedkoopste is, maar dat het wel transparant moet zijn.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Niet helemaal correct , je kan perfect een voorselectie organsiseren, waarop je iedereen zijn referenties laat voorstellen en verdedigen en dan beslissen wie er "mag" meedoen... dat is de manier om Ansaldo eruit te houden (hebben die ergens op tijd geleverd ???)wimpiespoor schreef:Bibke schreef: Zoals gezegd: de overheid is verplicht iedereen de gelegenheid te geven mee te dingen naar overheidsopdrachten. De overheid kan overigens wel vooraf bepaalde competenties eisen, bijvoorbeeld op het vlak van vakbekwaamheid, kredietwaardigheid en betrouwbaarheid, maar ook kan men eisen dat men eerder al een vergelijkbare levering heeft gedaan.
Wim
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Zoals je zelf al aangeeft: iedereen mag met een voorselectie meedoen. Maar de voorselectie zelf moet transparant zijn. Bij de selectie mag je referenties een rol geven. Maar je eigen constatering (vermoeden?) dat een leverancier elders contractverplichtingen niet heeft nagekomen mag je niet betrekken in de selectie. En referenties zijn natuurlijk sterk manipuleerbaar. Een potentiële leverancier zal natuurlijk alleen referenties opgeven waarvan hij zeker weet, dat die positief over hem zijn.dentheo schreef:Niet helemaal correct , je kan perfect een voorselectie organsiseren, waarop je iedereen zijn referenties laat voorstellen en verdedigen en dan beslissen wie er "mag" meedoen... dat is de manier om Ansaldo eruit te houden (hebben die ergens op tijd geleverd ???)wimpiespoor schreef:Bibke schreef: Zoals gezegd: de overheid is verplicht iedereen de gelegenheid te geven mee te dingen naar overheidsopdrachten. De overheid kan overigens wel vooraf bepaalde competenties eisen, bijvoorbeeld op het vlak van vakbekwaamheid, kredietwaardigheid en betrouwbaarheid, maar ook kan men eisen dat men eerder al een vergelijkbare levering heeft gedaan.
Wim
Nederlandse provincies en stadsregio's worstelen ook altijd met dit probleem bij de aanbesteding van de concessies voor het regionale bus- tram en treinvervoer. Hun ervaringen met de zittende vervoerder kunnen zij geen rol laten spelen wanneer de betreffende concessie opnieuw moeten worden aanbesteed. Dat is één van de redenen, dat in de laatste jaren van de looptijd van concessies de zittende vervoerders vernieuwing zoveel mogelijk beperken, en in meerdere of mindere mate proberen de hand te lichten met de concessievoorwaarden.
Wim
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Verzwegen "referenties" kun je netjes "gebruiken" bij de toelichtingsronde..enig problem je als opdrachtgever je huiswerk maken...wimpiespoor schreef: Zoals je zelf al aangeeft: iedereen mag met een voorselectie meedoen. Maar de voorselectie zelf moet transparant zijn. Bij de selectie mag je referenties een rol geven. Maar je eigen constatering (vermoeden?) dat een leverancier elders contractverplichtingen niet heeft nagekomen mag je niet betrekken in de selectie. En referenties zijn natuurlijk sterk manipuleerbaar. Een potentiële leverancier zal natuurlijk alleen referenties opgeven waarvan hij zeker weet, dat die positief over hem zijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Naar het schijnt heeft AnsaldoBreda geleverd: http://www.cphpost.dk/business/119-busi ... nfare.html
Goed, er zijn nu dus 15 IC4's in Denemarken, maar was DSB's eis niet dat er minimaal 14 volledig inzetbare kinderziektevrije IC4's geleverd zouden worden? If so, dan is het nu wachten op de eerste resultaten... hopelijk zitten er genoeg kinderziektes in zodat DSB de boel alsnog annuleert.
Wat zijn die IC4's eigenlijk apart... lelijk vind ik ze niet, maar gewoon... apart. Mooier dan de V250 i.i.g.
Goed, er zijn nu dus 15 IC4's in Denemarken, maar was DSB's eis niet dat er minimaal 14 volledig inzetbare kinderziektevrije IC4's geleverd zouden worden? If so, dan is het nu wachten op de eerste resultaten... hopelijk zitten er genoeg kinderziektes in zodat DSB de boel alsnog annuleert.
Wat zijn die IC4's eigenlijk apart... lelijk vind ik ze niet, maar gewoon... apart. Mooier dan de V250 i.i.g.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Dan zijn die Italianen falliet en zitten wij met een hogesnelheidslijn waar we nog steeds niet gebruik van kunnen maken zoals we dat willen, dat schiet pas op!AlexNL schreef:hopelijk zitten er genoeg kinderziektes in zodat DSB de boel alsnog annuleert.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Thalys is er (later), ICE is er, en de Traxx/BR189'ers zijn er. Goed, er moet dan een nieuwe ronde qua aanbesteding komen en dan zijn we inderdaad een paar jaar verder, maar... dan hebben we een goede treinenbouwer, die wel op tijd kan leveren, en beproefde recepten gebruikt.Sander schreef:Dan zijn die Italianen falliet en zitten wij met een hogesnelheidslijn waar we nog steeds niet gebruik van kunnen maken zoals we dat willen, dat schiet pas op!AlexNL schreef:hopelijk zitten er genoeg kinderziektes in zodat DSB de boel alsnog annuleert.
Op dit moment zitten we met treinen die meer dan 2 jaar te laat zijn, een bedrijf dat constant beloftes doet die het niet waar kan maken, dat onervaren is, en dat berucht staat omdat alles wat ze leveren flinke kinderziektes heeft.
Nee, geef mij maar een Velaro of een AGV, hoewel de AGV nog gloednieuw is, heb ik daar meer vertrouwen in dan in de V250 omdat Alstom een goede naam heeft op het gebied van TGV's. En Velaro is inmiddels ook wel een beproefd concept: ICE, Rusland, China, ...
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Eh, als ik me niet vergis heeft Alstom wel iets te maken met Ansaldo Breda. (eveneens problemen bij NMBS loc. T13; NMBS Motorwagens T41; Arriva Trains Wales Class 175; ...)
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
De MW41 komt uit de Spaanse fabriek van Alstom in Barcelona.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
Sorry maar 'Alstom' is 'Alstom', eender waar het gemaakt is. De kwaliteit zou niet mogen afhangen van de plaats van locatie, anders hoeft er geen zelfde naam op. Modeltreintjes van vele Europese fabrikanten komen tegenwoordig ook uit China, maar dat merk je er niet aan (of zou je niet mogen merken).
spoorwegrealist
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
idd. En met alle gevolgen vandien...
& ik ervaar zelf dat er veel wijzigingen zijn in het omloopschema van de MW41's. Véél 'buskes' dienen om een of andere reden, vroeger dan voorzien in het omloopschema, naar de TW gebracht te worden.
& ik ervaar zelf dat er veel wijzigingen zijn in het omloopschema van de MW41's. Véél 'buskes' dienen om een of andere reden, vroeger dan voorzien in het omloopschema, naar de TW gebracht te worden.
Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen
De 'opkomenden' zijn al goed in trek over 't Kanaal & komen dichter bij ons in de buurt:msts.be schreef:Fout: ondertussen moeten we over de grote 5 praten: Alstom, Siemens, Bombardier, Vossloh en Stadler. Die laatste heeft een zodanige status bereikt dat hij niet langer tot de kleintjes kan gerekend worden, en ook Vossloh is niet meer bepaald klein te noemen...rail s schreef:Het is algemeen bekend dat je in treinenland moet kiezen uit een van de grote drie: Alstom, Siemens of Bombardier”, zegt Hondius.
Voith verdient nog geen label 'grootfabrikant', dus die moeten zich nog eerst wat beter bewijzen.. Ook de 'opkomenden' zoals CAF, Rotem (Turkije & Z-Korea !) en Hitachi kunnen, naar Europese maatstaven, nog niet groot genoeg genoemd worden.. EMD is een twijfelgeval omdat ze maar 1 soort loc maken (Class' 66), ook al maken ze die in massaproductie..
De Oost-Europese fabrikanten zijn vooral groot en goed als het gaat om rijtuigen en wagons (de reden waarom die tak van de spoorwegindustrie binnen 20 jaar zal uitsterven in West-Europa) maar de stellen en locs zijn nog niet klaar voor de West-Europese markt.. Ja ik weet dat o.a. Skoda de CD380 in het verschiet heeft en ook ZNLE met zijn E6ACT brokken wil maken, maar spijtig genoeg zijn deze locs niet levensvatbaar in West-Europa. Ik zwijg dan nog over de Roemenen die graag locs van de jaren '60 in een nieuw jasje steken met IGBT's erin.. (klik)
Voorlopig hebben enkel de EuroSprinters, TRAXX'en en Prima's het hier voor het zeggen als het om moderne elektrische locs gaat, en qua stellen gaan we nog weinig anders zien rijden dan SLT's, Desiro ML, Talent 2 en FLIRT, dat is nu éénmaal de realiteit
Reeds 12 jaar verzorgen de EMD's CIE Class 201's (Type JT42HCW-EMD 12-710G3B met 3200 hp = familie/voorbode Class 66?), de IC diensten op het Ierse net. Enkelen vormen TD-stammen met rijtuigen uit Belfort (fr) om de 2-uurdiensten met Belfast te verzorgen en kregen het 'Enterprise' jasje. Anderen hebben de jongste jaren het oranje jasje omgeruild voor het nieuwe IC Groen, voor de uurdiensten op Cork. Dit met TD-stammen met hoge comfortswaarde van CAF:
ENTERPRISE New Look NIR DVT+De Dietrich+GM206
http://www.youtube.com/watch?v=cJlxDyc4 ... re=related
INTERCITY Dublin-Cork met CIE Class 201 GM228 (JT42HCW-EMD 12-710G3B 3200hp) + CAF Mark4’s te Limerick Junction
http://www.youtube.com/watch?v=88uMb90lnv4
Nog van CAF op de Ierse Sporen voor de Commuter diensten:
CAF Irish Rail CIE Class 2900
http://www.youtube.com/watch?v=eBV5yR5RT3zo
En de reeds vorig jaar in gebruik genomen ROTEM Clas 22000 stellen, zullen een groot deel van de overige IC verbindingen overnemen:
ROTEM Irish Rail CIE Class 22000
http://www.youtube.com/watch?v=YIhSRIVWUV4
22000 class DMU met vertrek te Kildare
http://www.youtube.com/watch?v=IKuqYFgY&feature=related
En bij de Britten is Hitachi aan het testen met hun 'JAVALIN' Class 395 stellen op de HSL Kent-London & de toevoerlijnen. Te Margate & Ashford worden deze onderhouden.
En vanaf dec 2009 zouden ze in dienst moeten komen.
HITACHI JAVALIN - Class 395 testrun Wye
http://www.youtube.com/watch?v=hYq-VSmJ ... re=related
HST KENT JAVALIN
http://www.youtube.com/watch?v=mG51uySHl2U
HITACHI JAVALIN – Class 395 testrun Whitstable
http://www.youtube.com/watch?v=F9XAXFy9 ... re=related
Libische IC4
Ik zou ze ook liever failliet zien, maar het tegendeel is waar. Na al zijn seksschandalen is 2 weken geleden aan het licht gekomen dat Italië/Berlusconi een mislukt IC4 stel aan Muammar Khaddafi geschonken heeft, de enig rijdende trein in Libië. Waarschijnlijk zal die trein wel in het akkoord gezeten hebben dat men in maart 2009 getekend heeft (i.v.m. herstelbetalingen toen Libië nog een Italiaanse kolonie was), maar desalniettemin wordt de reputatie van Ansaldo en Italië nogmaals besmeurd. Wie wilt immers een dictator als klant hebben die zijn eigen volk met geweld bestrijdt ? Maar ja, dan zitten we hier ook met hetzelfde probleem voor FN Herstal ..Sander schreef:Dan zijn die Italianen falliet en zitten wij met een hogesnelheidslijn waar we nog steeds niet gebruik van kunnen maken zoals we dat willen, dat schiet pas op!AlexNL schreef:hopelijk zitten er genoeg kinderziektes in zodat DSB de boel alsnog annuleert.
De vraag is nu:
a) zal het stel het wel overleven na al die protesten ?
b) wat met al de lijnen in aanleg (door de Russen en Chinezen) ?
Ik begin mij serieus af te vragen of Ansaldo niet kunstmatig in leven wordt gehouden door de Italiaanse overheid.. Deze actie opent echter ook perspectieven: misschien is het tijd om ook onze Albatrossen in het land van de "Broeder Leider" te dumpen ?