melle schreef:thomaslj schreef:melle schreef:Wel dan liever die kleine aanpassing, hoe sneller ze zullen starten hoe liever. Deze diensten zullen dan toch door Brussel gaan hé?
Waarom zit ge daar op te wachten misschien, als ik weten mag?
Omdat die concurrentie voor prijsverlagingen gaan zorgen.
Jammer genoeg niet altijd!
De verbinding vaste land naar UK is zeer speciaal. Ik volg al 15jaar de markt op dit segment.
Als er een operator bijkomt ,groeit de markt.
Dus de vraaag stijgt en de prijzen soms/meestal ook op bepaalde uren & dagen.
Maw de bestaande markt verspreid zich niet.Als een operator wegvalt gaat de markt krimpen.
Dus de mensen gaan niet naar een andere operator.Opgelet dit gaat hier om de grote volumes en niet over de enkele honderden die wel veranderen omdat ze moeten voor bepaalde redenen.Dus bv bij de opening van de lijnen met LD lines en Norfolk lines is de personen markt gegroeid en hebben de 3 traditionele operators grosso modo niks verloren.
Met het oog op JO2012 LONDON is het dus logisch dat de italianen en DB naar deze markt lonken.
Dus ik spreek ook niet over de vrachtwagen markt.