Eurostar

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

melle schreef:Omdat die concurrentie voor prijsverlagingen gaan zorgen.
De DB staat nu niet meteen bekend om zijn lage prijzen :roll:
Lager gaan dan Eurostar nu doet zal al bijna niet mogelijk zijn. Eurostar heeft immers zo'n lange treinen dat ze de goedkoopste plaatsen bijna moeten weggeven. Alleen in het business-segment zal ICE misschien goedkoper kunnen worden, hoewel ik vermoed dat ze vooral beter gaan willen doen.

Op Brussel-Keulen heeft de komst van de ICE ook niet voor prijsdalingen gezorgd :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Steven »

DB heeft vooral lage prijzen als je in hun land zelf tickets koopt. Zoals van de week een loketbediende in brussel me aanleerde/wijsmaakte dat ze in Belgie de sparprijzen niet kunnen/mogen verkopen, DB verkoopt ze liever zelf. Komt er nog is bij dat de gemiddelde Duitser (bij de Zwitsers ook) een 50% kaart op zak hebben en dan besef je dat vooral de buitenlanders het gelach betalen van hoge tarieven voor Duitse treinen.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Joris »

Hallo,
Shrek schreef:Op Brussel-Keulen heeft de komst van de ICE ook niet voor prijsdalingen gezorgd :wink:
Ik dacht van wel...
Zoek eens op... koste het aagste tarief een jaar terug bij tahlys niet 25 euro voor een enkeltje Brussel-Köln? Intussen is dat 19 euro, net als...
Trouwens, bij de ICE krijg je er EBS bij, terwijl je dat bij tahlys moet opleggen...
ICE is dus nog steeds goedkoper dan Thalys, toch als je niet in Brussel of Luik woont...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:DB heeft vooral lage prijzen als je in hun land zelf tickets koopt. Zoals van de week een loketbediende in brussel me aanleerde/wijsmaakte dat ze in Belgie de sparprijzen niet kunnen/mogen verkopen, DB verkoopt ze liever zelf.
De NMBS verkoopt ook Sparpreise. Wel alleen bij grensoverschrijding met de ICE.

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

Joris schreef:Hallo,
Ik dacht van wel...
Zoek eens op... koste het aagste tarief een jaar terug bij tahlys niet 25 euro voor een enkeltje Brussel-Köln? Intussen is dat 19 euro, net als...
Inderdaad, ik was er van overtuigd dat met de opening van L3 de prijzen gestegen waren, maar da is dus (gelukkig) niet gebeurd :)
nighttrain
Berichten: 2573
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door nighttrain »

melle schreef:
thomaslj schreef:
melle schreef:Wel dan liever die kleine aanpassing, hoe sneller ze zullen starten hoe liever. Deze diensten zullen dan toch door Brussel gaan hé?
Waarom zit ge daar op te wachten misschien, als ik weten mag?
Omdat die concurrentie voor prijsverlagingen gaan zorgen.
Jammer genoeg niet altijd!
De verbinding vaste land naar UK is zeer speciaal. Ik volg al 15jaar de markt op dit segment.
Als er een operator bijkomt ,groeit de markt.
Dus de vraaag stijgt en de prijzen soms/meestal ook op bepaalde uren & dagen.
Maw de bestaande markt verspreid zich niet.Als een operator wegvalt gaat de markt krimpen.
Dus de mensen gaan niet naar een andere operator.Opgelet dit gaat hier om de grote volumes en niet over de enkele honderden die wel veranderen omdat ze moeten voor bepaalde redenen.Dus bv bij de opening van de lijnen met LD lines en Norfolk lines is de personen markt gegroeid en hebben de 3 traditionele operators grosso modo niks verloren.
Met het oog op JO2012 LONDON is het dus logisch dat de italianen en DB naar deze markt lonken.
Dus ik spreek ook niet over de vrachtwagen markt.
bobke
Berichten: 766
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:55
Locatie: Dudzele

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door bobke »

Wil Trenitalia ook treinen door de kanaaltunnel richting Londen sturen misschien? Welke route hebben zij dan in gedachten? En wat zou hun planning kunnen zijn? (van DB is dat 2012, Trenitalia?)
grtn
melle

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door melle »

Wel, ik blijf toch hopen dat de tickets goedkoper gaan worden... :mrgreen:
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door deadlock »

Shrek schreef:Ik heb er nog niets officieel over gehoord, maar de verlenging van de huidige 3 ICE's naar londen zou mij logisch lijken :wink:
Veel ruimte voor volledig nieuwe verbindingen is er toch niet. De DB heeft immers maar 13 ICE-3 stellen die duitsland mogen verlaten :)
Álle ICE's mogen Duitsland verlaten. Zelfstandig rijdend zelfs.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Shrek »

deadlock schreef:Álle ICE's mogen Duitsland verlaten. Zelfstandig rijdend zelfs.
Dat lijkt mij toch straf, want op die 13 stellen na hebben ze alleen 15kv-voeding en de duitse signalisatiesystemen :roll:
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door AlexNL »

Ze zullen het vast wel kunnen, tot ze over de grens zijn en dan ineens 1500V, 3000V of 25 kV te eten krijgen aan 50 Hz, dat gaan ze niet leuk vinden denk ik zo.

Het zijn geen Belgische treinen die met relatief weinig moeite ook 1500 V aankunnen he ;-)
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Joris »

Hallo,
Shrek schreef:
deadlock schreef:Álle ICE's mogen Duitsland verlaten. Zelfstandig rijdend zelfs.
Dat lijkt mij toch straf, want op die 13 stellen na hebben ze alleen 15kv-voeding en de duitse signalisatiesystemen :roll:
Mag al het Duits materiaal niet gewoon in Oostenrijk rijden?
De ICE 1 mogen trouwens ook in Zwitserland rijden. Hoe het met de andere zit weet ik niet.
De ICE1 hebben dagelijkse diensten in Zwitserland, de ICE T, dagelijks in Oostenrijk, en de ICE-TD bolt elke dag naar Denemerken.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Adler »

Joris schreef:Mag al het Duits materiaal niet gewoon in Oostenrijk rijden?
De ICE 1 mogen trouwens ook in Zwitserland rijden. Hoe het met de andere zit weet ik niet.
De ICE1 hebben dagelijkse diensten in Zwitserland, de ICE T, dagelijks in Oostenrijk, en de ICE-TD bolt elke dag naar Denemerken.
Groeten,
Joris De Mol
Zwitserland en Oostenrijk hebben dezelfde spanning als Duitsland (15 kV).
Er is wel een andere pantograaf nodig, sommige ICE's hebben die.
De ICE1's die in Zwitserland rijden hebben ook ETCS.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door Adler »

Shrek schreef:
deadlock schreef:Álle ICE's mogen Duitsland verlaten. Zelfstandig rijdend zelfs.
Dat lijkt mij toch straf, want op die 13 stellen na hebben ze alleen 15kv-voeding en de duitse signalisatiesystemen :roll:
Er zijn nog 15 Velaro-D's besteld.
Dat is de opvolger van de ICE-3 en ook meerspannig.
Maar die worden pas geleverd in het derde kwartaal van 2011.
thomaslj

Re: Eurostar en Kanaaltunnel

Bericht door thomaslj »

melle schreef:Omdat die concurrentie voor prijsverlagingen gaan zorgen.
Dat zou ik ook een goede zaak vinden hoewel de kans groot is dat ik voor €* blijf kiezen.
Plaats reactie