Steve schreef:Hij maakte er wel een scherp debat van, had duidelijk z'n huiswerk gemaakt om Van Hecke te pakken daar waar mogelijk. Die zien we wellicht ook de (actieve) politiek ingaan de dag dat hij stopt als CEO...
Dat over die schedelbreuk was dikke nonsens. Als een noodremming op een HST zo gevaarlijk was, zou men gordels moeten plaatsen.
En opnieuw het niet in vraag stellen waaròm er maar 3 mensen zitten op een grensoverschrijdende trein (grenstoeslag?).
Maar waar ik hem wel gelijk moet geven, is dat de politiek het hele HST-verhaal zoals dat nu uitgevoerd wordt, in gang gestoken heeft.
Er zijn al jarenlang voorbeelden genoeg van hoe het gaat met HST-invoering: de treinen naar Aachen/Düren/Köln, de grensoverschijdende treinen naar Frankrijk (bv. Erquelines), de nachttreinen,...
En dan een HSL aanleggen die Zuid-Nederland niet of slecht bedient (de aftakking in Breda is verre van ideaal) en Den Haag links laat liggen, een concessie uitschrijven voor de uitbating ervan, en de subsidies voor de klassieke internationale verbinding stopzetten (omdat 'dat niet mag van Europa'
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
)...
Dan plots in paniek komen klagen dat de vervoerders een slechte dienstverlening organiseren, terwijl dat in wezen een gevolg is van hun eigen slechte politiek koers, is een beetje hypocriet.