Pagina 79 van 187

Re: Fyra.

Geplaatst: 19 dec 2012, 12:08
door FLV-FGSP
Wegens een infraprobleem aan de HSL/L4 rijden Fyra en Thalys momenteel via Roosendaal.

Re: Fyra.

Geplaatst: 19 dec 2012, 12:31
door Steve
Dat doe me eraan denken dat het vrij absurd is dat er rond Lage Zwaluwe blijkbaar geen enkele verbinding tussen de HSL en de klassieke lijn voorzien is, terwijl ze daar bijna 4 km vlak naast elkaar liggen. Voor de Fyra en Thalys betekent dit dat ze heel het stuk van Antwerpen tot Rotterdam de oude lijn moeten volgen, met al het tijdverlies tot gevolg (zeker voor de Fyra waar de marges qua materieel al erg krap zijn). Met een dergelijke verbinding had je het deel oude lijn kunnen beperken tot Antwerpen - Lage Zwaluwe.

Re: Fyra.

Geplaatst: 19 dec 2012, 12:41
door dentheo
Inderdaad..een eigenaardig gebrek aan de infra.
Daarnet heeft men een Fyra in Breda laten kopmaken en dan via Essen gestuurd, is een alternatief maar of dat tijd spaart ?

Re: Fyra.

Geplaatst: 19 dec 2012, 12:45
door Kristofke
Dat is vrij kostelijk om die enkele omleidingen per jaar op te vangen. Er moeten spanningsovergangen zijn tussen HST en gewone lijn, geen simpele en kostelijke opdracht lijkt mij op een korte afstand. Daarbij komt dan nog de overgang van de HST signalisatie en die van de gewone spoorlijn.

Re: Fyra.

Geplaatst: 19 dec 2012, 14:15
door AlexNL
En daarbij: een paar kilometer verderop (bij Breda) wordt er al aangetakt op het normale net, in beide richtingen. Een trein kan daar de HSL verlaten en via station Breda zijn weg vervolgen. Voor treinen naar België: kopmaken (15 min?) en via Roosendaal (20 min). Voor treinen naar Amsterdam: ofwel kopmaken, of omrijden via Den Bosch / Utrecht.

De infrastoring in kwestie gaat over een wisselstoring bij Breda... misschien zijn het juist wel de wissels van/naar Antwerpen die er geen zin meer in hebben :roll:

Re: Fyra.

Geplaatst: 19 dec 2012, 14:29
door dentheo
AlexNL schreef:En daarbij: een paar kilometer verderop (bij Breda) wordt er al aangetakt op het normale net, in beide richtingen. Een trein kan daar de HSL verlaten en via station Breda zijn weg vervolgen. Voor treinen naar België: kopmaken (15 min?) en via Roosendaal (20 min). Voor treinen naar Amsterdam: ofwel kopmaken, of omrijden via Den Bosch / Utrecht.

De infrastoring in kwestie gaat over een wisselstoring bij Breda... misschien zijn het juist wel de wissels van/naar Antwerpen die er geen zin meer in hebben :roll:
De eerste oplossing is vandaag minstens één keer gebruikt voor een Fyra.
Voor de Thalys dan weer niet, misschien kennen die machinisten Breda-Roosendaal niet ?

In het tweede geval betreft het wissels die niet gebruikt worden...misschien eens per dag om ze soepel te houden ?
En net dan komt hij niet "in controle" bv. einderit-contact komt niet ofzo.

Re: Fyra.

Geplaatst: 20 dec 2012, 01:34
door Retard
"Dienstverlening Fyra gaat erop vooruit"

De Fyra, de hogesnelheidstrein die Brussel en Amsterdam verbindt, rijdt sinds zaterdag stipter en er worden minder treinen afgeschaft. Dat meldt Bart Crols, de woordvoerder van de NMBS. "Sinds we maatregelen hebben genomen na het overleg van vrijdag tussen de Belgische en de Nederlandse spoorwegmaatschappijen, verloopt het Fyra-verkeer al een stuk vlotter", zegt Crols.

"Van zaterdag tot en met dinsdag hadden in totaal nog maar vier treinen een vertraging van meer dan 30 minuten en werden er maar 2 afgeschaft", legt de woordvoerder uit. "Dat is een groot verschil met de week ervoor. Toen hadden op maandag en vrijdag telkens 5 treinen een vertraging van meer dan een halfuur."

Volgens Crols komt de verbetering er door de maatregelen die genomen werden door de NMBS en de Nederlandse Spoorwegen (NS). "We hebben bepaalde software aangepast, volgen de technische situatie op de voet en we zorgen ervoor dat de bestuurders heel goed weten wat ze moeten doen als er technische problemen zijn", aldus Crols.

Wisselstoring
Vandaag ondervonden de hogesnelheidstreinen Fyra en Thalys nog hinder door een wisselstoring in Breda. Alle Fyra- en Thalystreinen die via Breda reden, werden omgeleid. "De storing ontstond omstreeks 10.30 uur en was om 15.10 uur opnieuw opgelost", aldus Huub Veeneman van de Nederlandse spoorwegbeheerder ProRail.

De Fyratreinen tussen Brussel en Amsterdam en de Thalys tussen Parijs en Amsterdam werden omgeleid, waardoor de treinen met een halfuur vertraging aankwamen op hun bestemming. Vanaf 15.10 uur waren de problemen opgelost en konden de treinen opnieuw normaal rijden.

Bron: HLN

Re: Fyra.

Geplaatst: 20 dec 2012, 08:52
door FLV-FGSP
Die Crols begint stilaan op Comical Ali te lijken:
http://www.rijdtdefyra.be/gisteren.php

Re: Fyra.

Geplaatst: 20 dec 2012, 10:12
door dentheo
Ik denk dat hij nu ongeveer zo "goed" is als de Benelux die hij vervangt.
Gisteren was natuurlijk iets anders.

Re: Fyra.

Geplaatst: 20 dec 2012, 11:19
door Stijn82
Op zich toch een goede evolutie. Als ze er in slagen de stellen betrouwbaar te krijgen en een betere regeling ivm reserveringen en abonnementen, dan is het allemaal zo slecht nog niet. Nu enkel nog een oplossing voor Roosendaal/Breda/Den Haag ...

Re: Fyra.

Geplaatst: 20 dec 2012, 11:43
door wattman
Nu nog enkel een uursdienst zoals de Benelux...

Re: Fyra.

Geplaatst: 20 dec 2012, 12:09
door sammarco1
Weten julie welke nummers van treinstellen aan het bollen zijn nu ?

Re: Fyra.

Geplaatst: 20 dec 2012, 12:44
door dentheo
wattman schreef:Nu nog enkel een uursdienst zoals de Benelux...
Dan moeten er eerst nog enkel AlfaRomeo treinen getemd (bedrijfszeker) worden.

Re: Fyra.

Geplaatst: 20 dec 2012, 12:50
door sammarco1
Euh, alfa Romeo ??? Ansaldo Breda bedoel je zeker ? Als ze hun best doen zullen die problemen wel verholpen worden...

Maar welke nummers zijn er nu aan het rijden vandaag? Iemand die dat weet ?

Re: Fyra.

Geplaatst: 20 dec 2012, 13:37
door dentheo
sammarco1 schreef:Euh, alfa Romeo ??? Ansaldo Breda bedoel je zeker ?
AlfaRomeos hebben nood aan "tender loving technical care", deze treinen waarschijnlijk ook.