Pagina 94 van 169

Re: BENELUX

Geplaatst: 07 mei 2016, 23:03
door Asterix
Vanavond een stam met 2 Traxx'en (dus aan beide uiteinden één) gezien. Is zo een loc dan gewoon op sleep of kan men de achterste loc weldegelijk in dienst zetten? Zijn er nog stammen die zo rijden?

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2016, 10:56
door Nadleeh
Klinkt als in opzending, zover ik weet wordt er voor de Benelux niet in de sandwichmethode gereden?

Re: RE: Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2016, 13:28
door ricohallo
Davy schreef:
Terminus schreef:
Pim530 schreef:Hoeveel B fietsrijtuigen heeft men eigenlijk?
Bedoel je I6-rijtuigen met fietsafdeling? Had daar ooit een lijsje van, maar inmiddels zijn er al een pak buiten dienst
I6B: 12611, 12625, 12636, 12640 en 12641 (12618 is buiten dienst)
I6A: 11610 (11607, 11615 en 11616 buiten dienst)
Vandaag had ik in de Benelux een I6 eersteklasrijtuig met fietsafdeling. Opvallend ook waren de werkende leeslampjes, met ledjes.
Dit rijtuig is vervangen door een exemplaar zonder fietsafdeling. Ik zit op dit moment namelijk in dezelfde stam (in Nederland heeft men er het nummer 4791 aan gegeven), maar dan met een I6 A-rijtuig zonder fietsafdeling.

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2016, 17:59
door Steven
Gisteren werd te Vorst Rijtuigen de stam met 8 rijtuigen komende uit Luxemburg gewisseld met deze komende uit Amsterdam.

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2016, 19:46
door Eric0641
Steven schreef:Gisteren werd te Vorst Rijtuigen de stam met 8 rijtuigen komende uit Luxemburg gewisseld met deze komende uit Amsterdam.
Zitten er nu grote verschillen in? meer I6 of minder?

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2016, 23:06
door Steven
neen, beide waren identiek zoals ik snel kon zien. eventueel het verschil tussen een i6A met of zonder fietsafdeling.

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2016, 23:16
door Wouterh12
Waarom worden er nu terug Belgische rijtuigen ingezet, is er een tekort aan IC-R's?

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2016, 23:18
door Steven
dit om de bestaande rijtuigen te kunnen moderniseren. Wil men ze inzetten op HSL verkeer moeten ze gesloten wc's krijgen. De rijtuigen op IC direct hebben dit al maar de meeste rijtuigen die benelux verkeer doen nog niet. Ook zou men EP-rem voorzien zover ik begrepen heb.

Re: BENELUX

Geplaatst: 08 mei 2016, 23:28
door Wouterh12
OK, bedankt!

Nog maar zeer zelden met een I10 gereden, ik zal binnenkort allicht eens de kans krijgen.

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 mei 2016, 17:58
door Steven
railtravelmanager schreef:hallo,

las ergens op het net bron niet meer bekend dat vanaf december Benelux via Breda zou gaan rijden ?

Traxx vooraan en achteraan om tijd te winnen bij frontwissel Breda :)

Blijkbaar moeten nog wat NMBS Trax locs aangepaste software krijgen voor ritje op L4 Belgie en HSL Zuid/Noord in Nederland :)

Zou de Traxx in Noorderkempen gaan stoppen zo komt er een directe trein Noorderkempen-Mechelen/Brussel/Brussels Airport bijvoorbeeld maar ook richting Breda, Rotterdam, Amsterdam :)

Vermoedelijk zal men Roosendaal, Dordrecht, Den Haag HS als stop latten vallen = tijdwinst

de Roosendaal-Den Haag as is dan voor de VRM gele dubbeldekkers verbinding Vlissingen-Amsterdam-Lelystad

Weet iemand meer ?

Erwin
Even Erwin zijn bericht hier behandelen IPV in een afzonderlijk onderwerp.

Volgens het laatste nieuws dat we konden vernemen (via enkel dagbladen uit NL) zou de aanpassing pas doorgaan tegen April 2017. Naar alle waarschijnlijkheid is ook die datum nog niet 100% zeker. Zowel level 1 als Level 2 ETCS moet in orde zijn om de verbinding via HSL te kunnen verzekeren. Er zou ook TBL1+ ingebouwd worden in de locomotieven.

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 mei 2016, 18:07
door Eric0641
Waarom zit er geen i11 in? Die zijn toch ook toegelaten ?

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 mei 2016, 18:12
door Steven
Omdat er dan transfers nodig zijn. Te Vorst Rijtuigen doet men niet aan onderhoud van deze rijtuigen, die behoren toe aan Oostende. Nu maakt men gewoon gebruik van de reeds beschikbare rijtuigen. Dus i10 en i6.

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 mei 2016, 19:32
door 260689
Steven schreef:Omdat er dan transfers nodig zijn. Te Vorst Rijtuigen doet men niet aan onderhoud van deze rijtuigen, die behoren toe aan Oostende. Nu maakt men gewoon gebruik van de reeds beschikbare rijtuigen. Dus i10 en i6.
Die rame met I6-10 worden onderhouden door Oostende en er worden dagelijks gewisseld. Ze zouden van Vorst-rijtuigen via L28 naar de L50a tot in Oostende rijden. Trekpaard van dienst is 1xT13. Dat weet ik van een bestuurder van depot Oostende om de T13 te kunnen behouden!

Re: BENELUX

Geplaatst: 09 mei 2016, 20:25
door Steven
Daar klopt maar om dan nog eens extra i11 naar vorst te slepen. Het is eenvoudiger om het aantal types te beperken.

Re: BENELUX

Geplaatst: 10 mei 2016, 01:23
door AlexNL
En wellicht is het I11-materieel hard nodig op andere verbindingen (Oostende-Eupen?) waardoor het niet gemist kan worden voor een paar ritten Amsterdam H/T?