Pagina 2 van 2

Re: Trenitalia in de toekomst naar Brussel ?

Geplaatst: 16 dec 2021, 21:53
door Shrek
rvdborgt schreef: 16 dec 2021, 21:44
Shrek schreef: 16 dec 2021, 18:48 De frecciarossa 1000 heeft in principe alle eigenschappen om vanaf 2023 in België te kunnen rijden. Uiteraard moet alles eerst grondig getest worden.
Alleen de bijzonderheden voor België zouden volgens mij nog getest moeten worden.

Groetjes,
Rian
Officieel wel, maar gezien sommige andere NSA's nogal slordig zijn laat DVIS wel wat meer testen.

Re: Trenitalia in de toekomst naar Brussel ?

Geplaatst: 16 dec 2021, 23:15
door trainlovertje
Shrek schreef: 16 dec 2021, 21:53 Officieel wel, maar gezien sommige andere NSA's nogal slordig zijn laat DVIS wel wat meer testen.
NSA?

Re: Trenitalia in de toekomst naar Brussel ?

Geplaatst: 16 dec 2021, 23:22
door Shrek
trainlovertje schreef: 16 dec 2021, 23:15
Shrek schreef: 16 dec 2021, 21:53 Officieel wel, maar gezien sommige andere NSA's nogal slordig zijn laat DVIS wel wat meer testen.
NSA?
https://www.era.europa.eu/agency/stakeh ... orities_en

Re: Trenitalia in de toekomst naar Brussel ?

Geplaatst: 17 dec 2021, 09:09
door maarten
jan_olieslagers schreef: 16 dec 2021, 19:47 Hm, sorry hoor, alweer skepsis alhier. De Fyra had toch ook alle eigenschappen? En was toch ook eerst grondig getest? Maar goed dat er bij staat "in principe" ...
De V250 was een nieuw product dat zich nog nergens bewezen had. De ETR 1000 rijdt al een tijdje rond in Italië waarbij ze zich wel bewezen hebben.

Re: Trenitalia in de toekomst naar Brussel ?

Geplaatst: 17 dec 2021, 09:57
door groentje
En aangezien ze in Italië ook 3 kV= gebruiken op hun klassieke net, is de stap zelfs relatief kleiner dan voor de Bombardiers en andere Siemensen.
De V250 was een geheel nieuwe trein, da's echt wel een belangrijk verschil. Mijn vermoeden is dus dat we de Italianen ten vroegste gaan mogen verwachten wanneer er overal ETCS ligt op hun traject, maar dat is dus niet meer zolang...