De enige die echt lult in dat artikel is "de onafhankelijke railanalist Harry Hondius".AlexNL schreef:Ik bedoelde opgeleverd en goedgekeurd... er vinden nog steeds testritten plaats voor het beveiligingssysteem, dus de lijn is nog niet volledig opgeleverd. De infrastructuur is er, maar zonder safety systems kun je er niet op rijden.
Quote uit Kritiek op aankoop van Italiaanse trein van NS:Maar Stefano Fanucci, verantwoordelijk projectmanager voor de V250-hogesnelheidstrein bij het Italiaanse Ansaldo Breda bestrijdt de mening over zijn bedrijf: „Wij zijn volgens het contract niet te laat met leveren. Vanaf het moment dat de lijn volledig is gecertificeerd hebben we nog negen maanden om de eerste trein te laten rijden. Bij mijn weten is de lijn nog niet totaal goedgekeurd voor vervoer met 250 kilometer per uur, zoals is afgesproken in het contract.” Fanucci zegt dat AnsaldoBreda twee treinen zo goed als gereed heeft. De eerste zal eind december of begin januari aan Nederland worden geleverd. De tweede is een prototype dat sinds maart rijdt op het testcircuit in het Tsjechische Velim. Ook deze trein zal aan NS worden overgedragen, eind januari of begin februari, zo zegt Fanucci. De productie van de andere treinen is in volle gang, zo verzekert hij.
komaan zeg...
Het is algemeen bekend dat je in treinenland moet kiezen uit een van de grote drie: Alstom, Siemens of Bombardier”, zegt Hondius.