DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

rail s

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door rail s »

AlexNL schreef:Ik bedoelde opgeleverd en goedgekeurd... er vinden nog steeds testritten plaats voor het beveiligingssysteem, dus de lijn is nog niet volledig opgeleverd. De infrastructuur is er, maar zonder safety systems kun je er niet op rijden.

Quote uit Kritiek op aankoop van Italiaanse trein van NS:
Maar Stefano Fanucci, verantwoordelijk projectmanager voor de V250-hogesnelheidstrein bij het Italiaanse Ansaldo Breda bestrijdt de mening over zijn bedrijf: „Wij zijn volgens het contract niet te laat met leveren. Vanaf het moment dat de lijn volledig is gecertificeerd hebben we nog negen maanden om de eerste trein te laten rijden. Bij mijn weten is de lijn nog niet totaal goedgekeurd voor vervoer met 250 kilometer per uur, zoals is afgesproken in het contract.” Fanucci zegt dat AnsaldoBreda twee treinen zo goed als gereed heeft. De eerste zal eind december of begin januari aan Nederland worden geleverd. De tweede is een prototype dat sinds maart rijdt op het testcircuit in het Tsjechische Velim. Ook deze trein zal aan NS worden overgedragen, eind januari of begin februari, zo zegt Fanucci. De productie van de andere treinen is in volle gang, zo verzekert hij.
De enige die echt lult in dat artikel is "de onafhankelijke railanalist Harry Hondius".
komaan zeg...
Het is algemeen bekend dat je in treinenland moet kiezen uit een van de grote drie: Alstom, Siemens of Bombardier”, zegt Hondius.
pietje

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door pietje »

rail s schreef: De enige die echt lult in dat artikel is "de onafhankelijke railanalist Harry Hondius".
komaan zeg...
Het is algemeen bekend dat je in treinenland moet kiezen uit een van de grote drie: Alstom, Siemens of Bombardier”, zegt Hondius.
Ja, en als je een computer koopt moet hij van HP, Dell of IBM zijn, je kan kiezen uit enkele versies Windows, zever zever...
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door AlexNL »

Vandaag is er geen V250 geleverd (goh). Er gaan nu geruchten over volgende week, ergens...
rail s

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door rail s »

Wat is het probleem? Er is toch geen lijn waar ze kunnen rijden...
rvdborgt
Berichten: 4355
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door rvdborgt »

AlexNL schreef:Ik bedoelde opgeleverd en goedgekeurd... er vinden nog steeds testritten plaats voor het beveiligingssysteem, dus de lijn is nog niet volledig opgeleverd.
De lijn is in Nederland begin oktober opgeleverd en in België op 23 december. Uiterlijk op die laatste datum gaan de genoemde 9 maanden voor AnsaldoBreda in.
Er zijn inderdaad testritten, maar die zijn dus voor het materieel.

Groetjes,
Rian
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door AlexNL »

Is de lijn volledig grensoverschrijdend opgeleverd dan? Ik dacht dat de testen daarvoor nog in volle gang waren?
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door treinbruno »

amsterdam-rotterdam was toch al opgeleverd?
Afbeelding
ReisThijs
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 feb 2009, 15:09
Locatie: Utrecht

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door ReisThijs »

rvdborgt schreef:De lijn is in Nederland begin oktober opgeleverd en in België op 23 december. Uiterlijk op die laatste datum gaan de genoemde 9 maanden voor AnsaldoBreda in.
Alleen wordt (er op het Nederlandse deel tenminste) voorlopig slechts 160km/u gereden, en dan voldoet de lijn dus niet aan de eis uit het contract waar Ansaldo zich aan zegt te houden.

Als er al gereden wordt, de lijn is nog steeds niet geopend voor regulier reizigersverkeer. Als dat zo was had NShispeed allang de dienst Amsterdam-Rotterdam opgestart.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door dentheo »

ReisThijs schreef:
rvdborgt schreef:De lijn is in Nederland begin oktober opgeleverd en in België op 23 december. Uiterlijk op die laatste datum gaan de genoemde 9 maanden voor AnsaldoBreda in.
Alleen wordt (er op het Nederlandse deel tenminste) voorlopig slechts 160km/u gereden, en dan voldoet de lijn dus niet aan de eis uit het contract waar Ansaldo zich aan zegt te houden.

Als er al gereden wordt, de lijn is nog steeds niet geopend voor regulier reizigersverkeer. Als dat zo was had NShispeed allang de dienst Amsterdam-Rotterdam opgestart.
Volgens de dienstregelingen van de proefritten (die ik gezien heb van ProRail )wordt er wel hard gereden tussen Ams en Rtd, echter NIET tussen Rtd en Breda ....?? Daarna terug 300 kmh naar Antwerepen
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door msts.be »

rail s schreef:
Het is algemeen bekend dat je in treinenland moet kiezen uit een van de grote drie: Alstom, Siemens of Bombardier”, zegt Hondius.
Fout: ondertussen moeten we over de grote 5 praten: Alstom, Siemens, Bombardier, Vossloh en Stadler. Die laatste heeft een zodanige status bereikt dat hij niet langer tot de kleintjes kan gerekend worden, en ook Vossloh is niet meer bepaald klein te noemen...

Voith verdient nog geen label 'grootfabrikant', dus die moeten zich nog eerst wat beter bewijzen.. Ook de 'opkomenden' zoals CAF, Rotem (Turkije & Z-Korea !) en Hitachi kunnen, naar Europese maatstaven, nog niet groot genoeg genoemd worden.. EMD is een twijfelgeval omdat ze maar 1 soort loc maken (Class' 66), ook al maken ze die in massaproductie..

De Oost-Europese fabrikanten zijn vooral groot en goed als het gaat om rijtuigen en wagons (de reden waarom die tak van de spoorwegindustrie binnen 20 jaar zal uitsterven in West-Europa) maar de stellen en locs zijn nog niet klaar voor de West-Europese markt.. Ja ik weet dat o.a. Skoda de CD380 in het verschiet heeft en ook ZNLE met zijn E6ACT brokken wil maken, maar spijtig genoeg zijn deze locs niet levensvatbaar in West-Europa. Ik zwijg dan nog over de Roemenen die graag locs van de jaren '60 in een nieuw jasje steken met IGBT's erin.. :shock: (klik)

Voorlopig hebben enkel de EuroSprinters, TRAXX'en en Prima's het hier voor het zeggen als het om moderne elektrische locs gaat, en qua stellen gaan we nog weinig anders zien rijden dan SLT's, Desiro ML, Talent 2 en FLIRT, dat is nu éénmaal de realiteit :roll:
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door treinbruno »

talgo is toch ook nog redelijk goed :P
Afbeelding
rail s

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door rail s »

msts.be schreef:
rail s schreef:
Het is algemeen bekend dat je in treinenland moet kiezen uit een van de grote drie: Alstom, Siemens of Bombardier”, zegt Hondius.
Fout: ondertussen moeten we over de grote 5 praten: Alstom, Siemens, Bombardier, Vossloh en Stadler. Die laatste heeft een zodanige status bereikt dat hij niet langer tot de kleintjes kan gerekend worden, en ook Vossloh is niet meer bepaald klein te noemen...

Voith verdient nog geen label 'grootfabrikant', dus die moeten zich nog eerst wat beter bewijzen.. Ook de 'opkomenden' zoals CAF, Rotem (Turkije & Z-Korea !) en Hitachi kunnen, naar Europese maatstaven, nog niet groot genoeg genoemd worden.. EMD is een twijfelgeval omdat ze maar 1 soort loc maken (Class' 66), ook al maken ze die in massaproductie..

De Oost-Europese fabrikanten zijn vooral groot en goed als het gaat om rijtuigen en wagons (de reden waarom die tak van de spoorwegindustrie binnen 20 jaar zal uitsterven in West-Europa) maar de stellen en locs zijn nog niet klaar voor de West-Europese markt.. Ja ik weet dat o.a. Skoda de CD380 in het verschiet heeft en ook ZNLE met zijn E6ACT brokken wil maken, maar spijtig genoeg zijn deze locs niet levensvatbaar in West-Europa. Ik zwijg dan nog over de Roemenen die graag locs van de jaren '60 in een nieuw jasje steken met IGBT's erin.. :shock: (klik)

Voorlopig hebben enkel de EuroSprinters, TRAXX'en en Prima's het hier voor het zeggen als het om moderne elektrische locs gaat, en qua stellen gaan we nog weinig anders zien rijden dan SLT's, Desiro ML, Talent 2 en FLIRT, dat is nu éénmaal de realiteit :roll:
CAF, SKODA, ROTEM en HITACHI zijn best wel grote jongens die tot de grootfabrikanten mogen gerekend worden: ze zijn multinationaal en hebben een programma dat niet moet onder doen voor "DE GROTE DRIE" die Bombardier, Siemens en Alsthom zijn, zij zijn namelijk wereldwijd aanwezig.
melle

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door melle »

NMBS had beter een ICE3 type aangekocht, dan was er nu geen probleem met die belachelijke vertragingen van Ansaldo. Maarja goedkoop boven alles, lang leve de NMBS strategie!
Trammist

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door Trammist »

melle schreef:NMBS had beter een ICE3 type aangekocht, dan was er nu geen probleem met die belachelijke vertragingen van Ansaldo. Maarja goedkoop boven alles, lang leve de NMBS strategie!
De klant was toch de HSA?
pietje

Re: DSB dreigt order aan AnsaldoBreda op te zeggen

Bericht door pietje »

Trammist schreef:
melle schreef:NMBS had beter een ICE3 type aangekocht, dan was er nu geen probleem met die belachelijke vertragingen van Ansaldo. Maarja goedkoop boven alles, lang leve de NMBS strategie!
De klant was toch de HSA?
ik dacht het niet, HSA heeft er een aantal gekocht en NMBS ook enkele.
ze zijn wel op een bepaald punt overeengekomen om hetzelfde type te kopen en de 'Ollanders hebben daar wel een grote vinger in de pap te brokken gehad, maar de NMBS had zeker de mogelijkheid om onafhankelijk iets te kopen.
Plaats reactie