Pagina 104 van 169

Re: BENELUX

Geplaatst: 11 mar 2017, 03:55
door kristofvt
http://www.treinreiziger.nl/ns-koopt-tw ... ng-belgie/
NS koopt twee extra treinen van het type ICNG bij Alstom welke ook in die ook in België kunnen gaan rijden. Later zou mogelijk een vervolg order volgen ter vervanging van de huidige Benelux vloot tegen 2025.

Re: BENELUX

Geplaatst: 31 mei 2017, 13:50
door AlexNL
Gespot bij de buren:
Toelating voor SW9 is al rond momemteel zijn de Belgische machinisten met de opleiding HSL-zuid bezig en aan et mee rijden op de HSL

Re: BENELUX

Geplaatst: 31 mei 2017, 19:53
door FLV-FGSP
AlexNL schreef:Gespot bij de buren:
Toelating voor SW9 is al rond momemteel zijn de Belgische machinisten met de opleiding HSL-zuid bezig en aan et mee rijden op de HSL
Ook op het Belgische net?

Re: BENELUX

Geplaatst: 01 jun 2017, 01:12
door Steven
Al mag de toelating er zijn nu moet men de locs nog aanpassen. De opleidingen voor de hsl zuid zijn volop bezig.

Re: BENELUX

Geplaatst: 02 jun 2017, 16:59
door dentheo
Is het software aanpassen of zijn er bijkomende hardware , instrumenten, sensoren, antennes ?

Re: BENELUX

Geplaatst: 02 jun 2017, 22:42
door Steven
Er zijn drie bijkomende knoppen ivm het bedienen van de deuren. Met de ns rijtuigen gaan we dan selectief deuren lossen. 1 deur open en de trein kan niet rijden wegens tractieblokkering.

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 jun 2017, 01:31
door AlexNL
Is dat iets wat specifiek gemaakt is voor de NS-rijtuigen, of zou het bijvoorbeeld ook met I11 kunnen werken?

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 jun 2017, 01:50
door Steven
De huidige bediening werkt al zeker niet samen met i10 en i6, die blijft zitten trouwens. Men voegt dus gewoon extra knoppen toe om het lossen selectief te kunnen maken. Dan kan je kiezen tussen lossen aan de linkse of rechtse kant. De i11 is veel jonger en misschien werkt het daar wel mee maar durf me er verder ook niet over uit te spreken.

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 jun 2017, 02:46
door Asterix
Als ik het goed begrijp, moet bij gesleept materieel de TB ook nog de deuren lossen? Ik dacht enkel de boordchef via zijn sleutel?

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 jun 2017, 14:03
door Steven
Nee bij de Traxx en met NS rijtuigen is het de machinist die de deuren vrijgeeft.

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 jun 2017, 16:05
door Asterix
Steven schreef:Nee bij de Traxx en met NS rijtuigen is het de machinist die de deuren vrijgeeft.
En dan kunnen de deuren ook niet meer door de reiziger worden geopend aan lage snelheid?

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 jun 2017, 16:20
door Eimai
Steven schreef:Er zijn drie bijkomende knoppen ivm het bedienen van de deuren. Met de ns rijtuigen gaan we dan selectief deuren lossen. 1 deur open en de trein kan niet rijden wegens tractieblokkering.
En in België dan waar we met één deur open moeten vertrekken?

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 jun 2017, 16:44
door AlexNL
Gaat dat niet worden afgeschaft met de nieuwe vertrekprocedure?

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 jun 2017, 22:00
door Steven
Eimai schreef:
Steven schreef:Er zijn drie bijkomende knoppen ivm het bedienen van de deuren. Met de ns rijtuigen gaan we dan selectief deuren lossen. 1 deur open en de trein kan niet rijden wegens tractieblokkering.
En in België dan waar we met één deur open moeten vertrekken?
Dat zal niet lukken, de nieuwe software op Traxx verhinderd dat je kan rijden als er een deur open staat.

Re: BENELUX

Geplaatst: 03 jun 2017, 22:01
door Steven
Asterix schreef:
Steven schreef:Nee bij de Traxx en met NS rijtuigen is het de machinist die de deuren vrijgeeft.
En dan kunnen de deuren ook niet meer door de reiziger worden geopend aan lage snelheid?
Dat is nu ook nietigelijk, de treinbestuurder lost op de Traxx nu ook al de deuren, maar dit is niet selectief en wil dus zeggen dat zowel links als rechts de deuren zijn vrijgegeven.