Pagina 127 van 187

Re: Fyra.

Geplaatst: 09 feb 2013, 16:52
door Kristofke
Jeroen schreef:Gisteren ook al zware problemen op L50A met vertragingen tot ruim anderhalf uur....
En dan? Wat doet zulke opmerking hier? U leest het woord vertraging en u zet even dit incident compleet off topic in een berichtje?

Zullen we anders ook even die zelfmoord op de ring vermelden met een half uur vertraging, het ongeval op de E34 met een tot twee uren vertraging, de sneeuwval in de nacht van do op vr die ook op vele plaatsen voor een half uur tot een uur vertraging zorgde...

Re: Fyra.

Geplaatst: 11 feb 2013, 08:26
door carlos
Tijgernoot schreef:De IC-trein naar Roosendaal gaat om :38 in Antwerpen, de trein uit Oostende komt in Antwerpen aan om :42. Overstappen in Gent zou dus kunnen lonen, al ben ik niet bekend met de tijden in Gent. Had de Fyra gereden dan was de rechtstreekse trein uit Oostende wel erg aantrekkelijk, dan had je een mooie overstap van een kwartier :)

en de trein naar Den Haag (typ in ARI bv 17 april 2013 in) vertrekt in Antwerpen Centraal om x:27

voor Oostende is dit leuk;
voor treinen uit Lier minder want Ari geeft als beste keuze de IR trein uit Luik/Hasselt, en voorziet in A-centraal een overstap van 10 min. (gewijzigd op 12/2)

wat te weinig is terwijl voor een overstap in Berchem dit wel zou kunnen.






De discussie is gestart op basis van de uitspraak dat de DeHaag-Brussel in Berchem en Brussel Noord moest stoppen.
en niet zoals sommigen hier als argument tegen naar de IC Antwerpen Roosendaal, of het stoptreintje vewijzen.

Re: Fyra.

Geplaatst: 11 feb 2013, 10:03
door kika
En wat is het verschil met de huidige situatie? Goed je kan op de stopper in Berchem, maar ik werd er gisteren niet echt vrolijk van, extra overstapen, het stoptreintje. Maar zowel gisteren als eergisteren waren er meer dan voldoende zitplaatsen in de gekoppelde trein ('s middags).

Re: Fyra.

Geplaatst: 11 feb 2013, 14:57
door Asterix
carlos schreef: voor treinen uit Lier minder want Ari geeft als beste keuze de IR trein uit Luik/Hasselt, en voorziet in A-centraal een overstap van 8 min.
Ik heb een overstap van 9 minuten en dat lijkt mij ruim voldoende, zeker als de lift werkt. Anders moet je de roltrappen nemen en niet treuzelen.

Re: Fyra.

Geplaatst: 11 feb 2013, 15:17
door carlos
Jeroen schreef:
carlos schreef: voor treinen uit Lier minder want Ari geeft als beste keuze de IR trein uit Luik/Hasselt, en voorziet in A-centraal een overstap van 8 min.
Ik heb een overstap van 9 minuten en dat lijkt mij ruim voldoende, zeker als de lift werkt. Anders moet je de roltrappen nemen en niet treuzelen.

het probleem is dat net tijdens dat korte stuk tussen Berchem en Centraal de kans op vertraging veel groter is dan op het ganse traject Aarschot-Berchem

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 feb 2013, 00:23
door Robin
Jeroen schreef:
carlos schreef: voor treinen uit Lier minder want Ari geeft als beste keuze de IR trein uit Luik/Hasselt, en voorziet in A-centraal een overstap van 8 min.
Ik heb een overstap van 9 minuten en dat lijkt mij ruim voldoende, zeker als de lift werkt. Anders moet je de roltrappen nemen en niet treuzelen.
ik heb 2 jaar aan een stuk van de -2 naar +1 gelopen en had maar 5 min, de keren dat ik ze heb gemist was omwille van vertraging en men trein beperkt was tot berchem.
De andere keren dat ik effectief men aansluiting miste was wel geteld 2 keer ;). Gewoon zien dat je aan de roltrap uitkomt en in een stevige wandelpas naar boven gaan ;).

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 feb 2013, 01:02
door Asterix
carlos schreef:het probleem is dat net tijdens dat korte stuk tussen Berchem en Centraal de kans op vertraging veel groter is dan op het ganse traject Aarschot-Berchem
Mijn ervaring is net dat het vaak traag gaat om Berchem vanuit het zuiden binnen te rijden, ongeacht op welke lijn. Eenmaal je binnen bent, kan je vaak vlot doorrijden tot in Centraal maar dat is maar een zeer subjectief aanvoelen, geef ik toe.

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 feb 2013, 08:47
door LHOON
Robin schreef:
Jeroen schreef:
carlos schreef: voor treinen uit Lier minder want Ari geeft als beste keuze de IR trein uit Luik/Hasselt, en voorziet in A-centraal een overstap van 8 min.
Ik heb een overstap van 9 minuten en dat lijkt mij ruim voldoende, zeker als de lift werkt. Anders moet je de roltrappen nemen en niet treuzelen.
ik heb 2 jaar aan een stuk van de -2 naar +1 gelopen en had maar 5 min, de keren dat ik ze heb gemist was omwille van vertraging en men trein beperkt was tot berchem.
De andere keren dat ik effectief men aansluiting miste was wel geteld 2 keer ;). Gewoon zien dat je aan de roltrap uitkomt en in een stevige wandelpas naar boven gaan ;).
Dit lukt misschien voor de ferme en sportieve kerel die gij wellicht zijt, maar voor bejaarden, mensen met kleine kinderen of zware bepakking, of reizigers die niet vertrouwd zijn met het station, is 5 minuten echt wel krap!

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 feb 2013, 09:50
door Bibke
Je kan altijd aan de TB vragen om uw aansluiting op te houden.
In principe doet men dat dan ook.
Ik heb dat nog met Kerstdag gedaan en men is op mijn verzoek ingegaan.

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 feb 2013, 10:08
door Robin
Bibke schreef:Je kan altijd aan de TB vragen om uw aansluiting op te houden.
In principe doet men dat dan ook.
Ik heb dat nog met Kerstdag gedaan en men is op mijn verzoek ingegaan.
In de spitsuren kan je daar toch wel dik naar fluiten hoor.

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 feb 2013, 11:13
door pietmol
Robin schreef:
Bibke schreef:Je kan altijd aan de TB vragen om uw aansluiting op te houden.
In principe doet men dat dan ook.
Ik heb dat nog met Kerstdag gedaan en men is op mijn verzoek ingegaan.
In de spitsuren kan je daar toch wel dik naar fluiten hoor.

voor die trein naar DenHaag vrees ik er ook voor...

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 feb 2013, 14:21
door Asterix
Robin schreef:
Bibke schreef:Je kan altijd aan de TB vragen om uw aansluiting op te houden.
In principe doet men dat dan ook.
Ik heb dat nog met Kerstdag gedaan en men is op mijn verzoek ingegaan.
In de spitsuren kan je daar toch wel dik naar fluiten hoor.
Zelfs buiten die spitsuren.

Hoe vaak ik al de bevestiging heb gekregen dat een trein gaat wachten om die trein dan nog net te zien wegrijden... Mijn ervaring is dat een trein wacht, ofwel omdat het zo voorzien is, ofwel omdat de chef in het station hem doet wachten. Het vragen aan een TBG was in mijn geval altijd vergeefse moeite. Die mensen zijn van zeer goede wil maar hun verzoeken aan RDV gaan verloren in de eindeloze communicatieketen die eigen aan de NMBS is.

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 feb 2013, 18:23
door Retard
En Infrabel :wink:

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 feb 2013, 18:30
door Adler
Interessant artikel in De Ingenieur van deze maand of hoe AnsaldoBreda er een knoeiboeltje van heeft gemaakt:

http://www.deingenieur.nl/nl/artikel/30 ... ebugs.html

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 feb 2013, 19:06
door dentheo
Toch heb ik het gevoel dat het hier slechts over één van de problemen gaat.

Elke kering in Brussel was blijkbaar ook een risico , en de frequente stops ten zuiden van Rotterdam waren ook zoiets.
Beide zijn echter niet aan de grens....
Hopelijk zoeken ze nog verder.