Fyra
Re: Fyra.
Er staan codewoord het biljet die naar de NMBS verwijzen maar er staat nergens letterlijk
Vervoerder = xxxx
Waarbij de kruisjes de code if naam van het bedrijf is. Ik denk dat we in deze discussie dus op glad ijs zitten en dit beter over laten aan specialisten ter zake.
Vervoerder = xxxx
Waarbij de kruisjes de code if naam van het bedrijf is. Ik denk dat we in deze discussie dus op glad ijs zitten en dit beter over laten aan specialisten ter zake.
Re: Fyra.
Daar is niks glad ijs aan. Op alle internationale tickets staan verplicht de vervoerders en dat gaat met codes van 4 cijfers. Op zowel internationale Fyra-tickets als op Thalys-ticket tussen Nederland en België staat:Steven schreef:Er staan codewoord het biljet die naar de NMBS verwijzen maar er staat nergens letterlijk
Vervoerder = xxxx
Waarbij de kruisjes de code if naam van het bedrijf is. Ik denk dat we in deze discussie dus op glad ijs zitten en dit beter over laten aan specialisten ter zake.
Vervoerders 1088 1284
Waarbij 1088 de NMBS is en 1284 HSA. Daar worden de vervoerders dus eigenlijk wel letterlijk genoemd.
De verklaring van die codes kun je bv. hier vinden:
http://www.cit-rail.org/media/files/pub ... raffic.xls
Overigens staat er in EU-verordening 1371/2007 niet dat de vervangende vervoerder hetzelfde zou moeten zijn. Maar dat is bij Thalys en Fyra dus wel degelijk zo. Dat is ondubbelzinning op de tickets aangegeven.
Groetjes,
Rian
Re: Fyra.
Uiteraard ga ik mijn ongeveer 50 postings in deze draad niet herkauwen, maar het mag duidelijk zijn dat de terugbetaling van de Fyra-tickets niet mijn betrachting was, maar wel de toepassing van Europese regelgeving én NMBS-productfiches die inderdaad het omruilen naar Thalys-tickets mogelijk maken.
De terugbetaling door NMBS vind ik de logica zelve en dus maak ik daar geen woorden aan vuil.
Wat mij serieus ontgoochelt in de ombudsman (de dossierbeheerders) is dat daar blijkbaar niemand in staat is om een probleem te onderkennen. Een probleem dat is uitgeschreven op 3 A4's en meerdere pijnpunten bij NMBS blootlegt. Ik ben realistisch genoeg om niet te verwachten dat de ombudsman mij op alle punten gelijk zou geven, maar het is ronduit beschamend dat hij niet eens de moeite doet om in te gaan op die pijnpunten, en er zich vanaf maakt met de melding dat de terugbetaling in orde is gebracht.
't Is van het niveau van Descheemaecker enkele dagen geleden, toen de avondspits compleet in de soep draaide door wat sneeuwval: "iedereen is thuisgeraakt, dus geen gezever over het totale gebrek aan communicatie, comfort en vooruitziendheid van NMBS".
De terugbetaling door NMBS vind ik de logica zelve en dus maak ik daar geen woorden aan vuil.
Wat mij serieus ontgoochelt in de ombudsman (de dossierbeheerders) is dat daar blijkbaar niemand in staat is om een probleem te onderkennen. Een probleem dat is uitgeschreven op 3 A4's en meerdere pijnpunten bij NMBS blootlegt. Ik ben realistisch genoeg om niet te verwachten dat de ombudsman mij op alle punten gelijk zou geven, maar het is ronduit beschamend dat hij niet eens de moeite doet om in te gaan op die pijnpunten, en er zich vanaf maakt met de melding dat de terugbetaling in orde is gebracht.
't Is van het niveau van Descheemaecker enkele dagen geleden, toen de avondspits compleet in de soep draaide door wat sneeuwval: "iedereen is thuisgeraakt, dus geen gezever over het totale gebrek aan communicatie, comfort en vooruitziendheid van NMBS".
Re: Fyra.
"Voer voor specialisten Europees recht", "voer voor advocaten", daar ben ik het totaal niet mee eens. Iedereen die kan lezen, heeft het recht zich te beroepen op dwingende Europese regelgeving en, op dat moment, vigerende NMBS-productfiches die überhaupt die Europese regelgeving in de praktijk brengen! (Qua woorden althans.)Shrek schreef:De SNCF zit ook nog in Thalys en die is natuurlijk geen fan van omruilen. Het lijkt mij dus allerminst een heel duidelijke situatie van het mag wel of het mag niet.
Maar dat lijkt mij eerder voer voor specialisten Europees recht dan voor die arme ombudsman.
De ombudsman is helemaal geen arme man, hij heeft een maatschappelijk relevante functie waar veel publieke middelen naartoe gaan. Als hij zijn job niet aankan, moet hij maar patatten gaan planten in zijnen hof.
En tja, ik ben ook "geen fan" van belastingen betalen. Maar daar kom ik niet mee weg als die bruine envelop in de bus valt.
Re: Fyra.
En hoeveel treinen heeft die onderneming?Adler schreef:Waar haal je dat Thalys geen onderneming zou zijn ?K V B schreef: Voor de zoveelste keer: Thalys is geen ander bedrijf. Thalys en Fyra zijn beide gewoon merken van dezelfde bedrijven: In dit geval HSA en NMBS.
Thalys International is een onderneming ( Samenwerkende Vennootschap met Beperkte Aansprakelijkheid naar Belgisch recht ) met een eigen maatschappelijke zetel, een eigen BTW-nummer, een eigen CEO, eigen algemene voorwaarden, een eigen jaarrekening, enz.
Fyra.----NS test de Fyra
Telegraaf, 26 maart 2013B schreef:
NS test de Fyra
De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben dinsdag testritten met de Fyra uitgevoerd. Bedoeling is om te kijken of de storingen aan de hogesnelheidstrein zijn verholpen. Het is niet bekend hoelang de testen met twee Fyra's gaan duren. De andere zeven treinen worden ook nog getest. Dat meldde dinsdag een woordvoerder van de NS.
Tijdens de testritten worden een aantal opzettelijke storingen veroorzaakt om te kijken of de problemen zijn verholpen. Sinds eind vorig jaar kampten de Italiaanse treinen met technische problemen. Uiteindelijk werd besloten om de negen treinen van de Italiaanse bouwer AnsaldoBreda uit de dienstregeling tussen Amsterdam en Brussel te halen.
Als alternatief rijdt er op dit moment acht keer per dag een intercity tussen Brussel en Den Haag.
Re: Fyra.----NS test de Fyra
carlos schreef:Telegraaf, 26 maart 2013B schreef:
NS test de Fyra
De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben dinsdag testritten met de Fyra uitgevoerd. Bedoeling is om te kijken of de storingen aan de hogesnelheidstrein zijn verholpen. Het is niet bekend hoelang de testen met twee Fyra's gaan duren. De andere zeven treinen worden ook nog getest. Dat meldde dinsdag een woordvoerder van de NS.
Tijdens de testritten worden een aantal opzettelijke storingen veroorzaakt om te kijken of de problemen zijn verholpen. Sinds eind vorig jaar kampten de Italiaanse treinen met technische problemen. Uiteindelijk werd besloten om de negen treinen van de Italiaanse bouwer AnsaldoBreda uit de dienstregeling tussen Amsterdam en Brussel te halen.
Als alternatief rijdt er op dit moment acht keer per dag een intercity tussen Brussel en Den Haag.
zijn er al resultaten gekend?
zijn er al testen op het belgische net gepland?
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Fyra.
Het verzoek is om de trein niet voor binnenlands verkeer te gebruiken wegens een gebrek aan capaciteit, maar daar wordt niet echt op beboet. Of je er in wil is een andere vraag, hij wil nog wel eens tot de rand gevuld zijn...
Re: Fyra.
Welk verzoek, van wie of wat? Ofwel is hij toegankelijk voor binnenlands verkeer (en dat is ie), ofwel niet...Tijgernoot schreef:Het verzoek is om de trein niet voor binnenlands verkeer te gebruiken wegens een gebrek aan capaciteit, maar daar wordt niet echt op beboet. Of je er in wil is een andere vraag, hij wil nog wel eens tot de rand gevuld zijn...
Re: Fyra.
Die trein is dus ook gewoon toegankelijk met alle normale tickets.Steve schreef:Welk verzoek, van wie of wat? Ofwel is hij toegankelijk voor binnenlandse verkeer (en dat is ie), ofwel niet...Tijgernoot schreef:Het verzoek is om de trein niet voor binnenlands verkeer te gebruiken wegens een gebrek aan capaciteit, maar daar wordt niet echt op beboet. Of je er in wil is een andere vraag, hij wil nog wel eens tot de rand gevuld zijn...
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Fyra.
Wel, zo'n interurban legend is weer eens wat anders dan het blijkbaar niet uit te roeien "Deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs".Tijgernoot schreef:Het verzoek is om de trein niet voor binnenlands verkeer te gebruiken wegens een gebrek aan capaciteit, maar daar wordt niet echt op beboet. Of je er in wil is een andere vraag, hij wil nog wel eens tot de rand gevuld zijn...
Re: Fyra:Renfe tiene aparcados 70 de sus 217 trenes AVE
Hier zijn hogesnelheidstreinen te weinig terwijl er in Spanje er 70 werkloos bij staan, goed voor € 1,4 miljard
Zie:
http://ave-renfe.edreams.es/general/ren ... renes-ave/
Zie:
http://ave-renfe.edreams.es/general/ren ... renes-ave/
Re: Fyra:Renfe tiene aparcados 70 de sus 217 trenes AVE
ok 70 treinen maar geen enkele onmiddelijk bruikbaar in Belgieneigezug schreef:Hier zijn hogesnelheidstreinen te weinig terwijl er in Spanje er 70 werkloos bij staan, goed voor € 1,4 miljard
Zie:
http://ave-renfe.edreams.es/general/ren ... renes-ave/
er staat ook niet bij over welke types het gaat.
aanpassingen zijn zeer duur en tijdrovend
bv de AVE S100 (Alstom TGV, 3000VDC/25000VAC, ECTS Level2).
een stuk of 10 werden aangepast/omgebouwd om tot in Lyon & Parijs te kunnen rijden (aanpassing aan 1500VDC + Franse beveiligingssystemen) kostprijs zo'n 3 miljoen Euro per trein (zo'n trein zou nieuw 27 miljoen Euro kosten)
deze treinen wachten nog steeds op homologatie voor Frankrijk
Laatst gewijzigd door carlos op 05 apr 2013, 09:19, 2 keer totaal gewijzigd.