Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Geplaatst: 04 apr 2019, 21:07
Hier snap ik helemaal niks van. Arriva wilde oorspronkelijk een partnerschap met nmbs, wat betekend dat beide partijen voor een bepaalde sleutel meedelen in de verlies en winst rekening.Cherrytrain schreef: ↑03 apr 2019, 12:00 Als ik de antwoorden op de vragen van Vlaams Kamerlid Jef van den Bergh juist interpreteer zetten de NMBS & NS voorlopig in op het continueren van de lijn (Hasselt) - Luik - Maastricht, omdat de exploitatiekosten daarvan goedkoper zouden uitvallen dan het rijden met de Flirts van Arriva. Bekijk hier de vragen en antwoorden http://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cf ... 926326.xml op de website van de Belgische Kamer.
Overigens is het wel positief dat het perron in Visé nog deze lente wordt aangepast.
Dat gaat dan zeer duur worden, want dan moeten ze van minimaal 6 stellen de omvormers weer gaan aanpassen, de oude memling variant had 2 omvormers geen probleem op 1500v maar de nieuwe heeft er maar 1, en die functioneert niet op 1500vSteve schreef: ↑03 apr 2019, 13:11 In het antwoord leest men ook dit:
Met andere woorden, toestemming krijgen om de gerenoveerde MS80 eindelijk de grens over te krijgen.Daarom ligt de focus van de NMBS op dit ogenblik vooral op het verkrijgen van de homologatie door de Nederlandse veiligheidsinstantie ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) van het gereviseerde rollend materieel dat zij momenteel inzet op de grensoverschrijdende verbinding Luik - Maastricht.
Als ze daarmee naar Maastricht willen blijven rijden, dan hebben ze daar toch wel rekening mee gehouden? Zo niet, dan is dat "een beetje dom" en mijn medeleven daarvoor is zeer beperkt.Eric0641 schreef: ↑07 apr 2019, 11:36Dat gaat dan zeer duur worden, want dan moeten ze van minimaal 6 stellen de omvormers weer gaan aanpassen, de oude memling variant had 2 omvormers geen probleem op 1500v maar de nieuwe heeft er maar 1, en die functioneert niet op 1500vSteve schreef: ↑03 apr 2019, 13:11 In het antwoord leest men ook dit:
Met andere woorden, toestemming krijgen om de gerenoveerde MS80 eindelijk de grens over te krijgen.Daarom ligt de focus van de NMBS op dit ogenblik vooral op het verkrijgen van de homologatie door de Nederlandse veiligheidsinstantie ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) van het gereviseerde rollend materieel dat zij momenteel inzet op de grensoverschrijdende verbinding Luik - Maastricht.
Vermoed je nou zelf dat ze er rekening mee gehouden hebben? iemand op het bureaux in Brussel die weet dat niet. achja er kan altijd nog een ms75 komen, is ook wel leuk voor Maastrichtrvdborgt schreef: ↑07 apr 2019, 11:53Als ze daarmee naar Maastricht willen blijven rijden, dan hebben ze daar toch wel rekening mee gehouden? Zo niet, dan is dat "een beetje dom" en mijn medeleven daarvoor is zeer beperkt.
Groetjes,
Rian
FOUT: De treinen zijn niet voorzien van ETCS, dat wèl voorkomt op het traject. Weer een journalist die er niets van kent...De nieuwe treinstellen kunnen de verschillende stroomsterktes op de bovenleiding van de drie landen aan, en zijn voorzien van de beveiligingssystemen die de landen op het traject hebben. De treinen mogen België echter niet in omdat ze niet het nieuwe Europese beveiligingssysteem hebben. België eist dat systeem in alle nieuwe treinen, ondanks het feit dat het op het tracé van de Drielandentrein nog niet is aangebracht.
Inderdaad enkel de eerste kilometers rond Luik, maar dat is toch 10% van het traject in België.kika schreef:Enkel rond Guillemins, toch? Richting Hasselt tot Palais, richting Visé alleen een kort stukje nog voor de Y? Het artikeltje roept meer vragen dan antwoorden op, vind ik. Begrip voor Arriva dat ze nog geen knoop hebben doorgehakt omdat Den Haag talmt, snap ik, maar ook dan had je een jaar geleden al kunnen zeggen 'sorry zo lang daar niets bougeert, beperken we ons.'
Dit is iets wat ik ook totaal niet kan rijmen. Wat voor berekening heeft Bellot gemaakt om tot deze conclusie te komen?Rww schreef: ↑05 apr 2019, 13:36Hier snap ik helemaal niks van. Arriva wilde oorspronkelijk een partnerschap met nmbs, wat betekend dat beide partijen voor een bepaalde sleutel meedelen in de verlies en winst rekening.
Op verzoek van de nmbs heeft arriva daarna een voorstel uitgewerkt waarin nmbs een soort onderaannemer wordt, de volledige commerciele exploitatie ligt bij arriva en de praktisch(inclusief veiligheid) bij nmbs, heel kort door de bocht uurtje factuurtje. Dat betekend dat nmbs ALTIJD winst maakt op deze verbinding ook al rijdt de trein volledig leeg.
Wie kan mij dan uitleggen waar de extra kosten zitten? Het enige wat ik mij kan voorstellen dat ze moeten investeren in een oplossing voor hasselt-luik.
of een dieseltje van de maaslijn (nijmegen/roermond)Laat maar gewoon een Duits dieseltje met ETCS naar hier komen.
De oude Talentjes tussen Heerlen en Aken hadden geen ETCS en een uniforme indeling, zelfs zonder illusie van een eerste klasse. En zeer waarschijnlijk wordt het ook niet zo gewaardeerd wanneer er elders plots materiaal wegvalt ter meerdere eer en glorie van dit prestigieuze project waar duidelijk alle schouders samen onder staan.
Ik heb een vermoeden dat de week voor 1 juni bekend zal worden dat de tijdelijke toelating verlengd wordtspurt2244 schreef: ↑17 mei 2019, 20:19 Het ziet er na uit dat het per 1 juni (tijdelijk) is gedaan met de treindienst tussen Maastricht - Heerlen - Aken v.v.
https://www.treinreiziger.nl/stopt-trei ... er-1-juni/