Als ik me niet vergis wordt er nu (of wacht men erop) ATB op de stuurstanden gezet, de hoogte is correct voor het viaduct in Roosendaal vermoed ik, hij is toch lager. Voor de rest zal de Benelux met coradia streams gebeuren, waarom had de NS anders er al zo veel gekocht waaronder een speciale Belgische subeenheid.Shin schreef: ↑09 mar 2022, 16:23 Ik had ook ergens gehoord dat de M7 ook in Nederland zou kunnen rijden.
Is er daar nog iets van informatie over of wordt er daar niks meer over gezegd?
Zou het persoonlijk zeer leuk vinden moest er terug duidelijk nmbs materiaal (met de nmbs kleuren) richting Amsterdam gaan.
Ik denk dat er voor internationale M7's veel in de toekomst ligt, nu wilt men vanuit Essen of Noorderkempen verder Nederland in, momenteel nog een van de 2 maar ik zie in het volgende decenium of later wel genoeg vraag komen om ze beiden te creëren, 1 naar Rotterdam en 1 naar Eindhoven mss?
En dan heb je nog de kwestie van Weert en hoewel ik het onwaarschijnlijk vindt mss zelfs een IC naar Maastricht (maar met de drielandentrein daar al als een express en de problemen dat de vroegere IC naar Maastricht had zie ik dat als zeer onwaarschijnlijk)
Vergeet ook niet dat men de spoorlijn naar Terneuzen ook overweegt, waar als het er komt, men wss NMBS treinen zou gebruiken, en sinds het een doodlopend lijntje is kan die even goed aan een IC kan hangen als een stoptrein.