Re: Limax, Luik - Maastricht - Heerlen - Aachen
Geplaatst: 19 mei 2019, 21:05
Eerst een grote flater met hun beveiligingssysteem in België en nu dit, geen beste reclame voor Stadler...
zoals verwacht is het tijdig opgelostspurt2244 schreef: ↑17 mei 2019, 20:19 Het ziet er na uit dat het per 1 juni (tijdelijk) is gedaan met de treindienst tussen Maastricht - Heerlen - Aken v.v.
https://www.treinreiziger.nl/stopt-trei ... er-1-juni/
De Limburger is vergeten aan de NMBS te vragen of die halfuurdienst in samenwerking met Arriva is of niet. Ze hebben zelf een conclusie getrokken op basis van de presentatie van de NMBS die vorige week online kwam.Cherrytrain schreef: ↑02 jul 2019, 00:32 Ondertussen heeft journalist Paul Bots van Dagblad De Limburger een artikel geschreven over de prille plannen van NMBS om zelf een halfuursdienst op te starten tussen Maastricht en Luik per eind 2020. Het volledige artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019070 ... andentrein Uit het artikel blijkt onder meer dat NMBS de provincie Limburg (NL) noch Arriva heeft ingelicht over het onderzoek dat zij uitvoeren. Of NS wel op de hoogte was, wordt niet duidelijk. Verder zouden de directeuren van Arriva, NMBS en NS binnenkort bij elkaar komen om over de Drielandentrein te spreken. NMBS start de halfuursdienst per eind 2020 als er voldoende geschikt materieel beschikbaar is, het technisch haalbaar is en er voldoende reizigersvraag is en Raad van Bestuur eind dit jaar instemt.
Een half uur dienst is ook niet mogelijk bij wet hier in Nederland, Er staat specifiek beschreven. Een ATB loze trein mag max 1x per uur.rvdborgt schreef: ↑02 jul 2019, 08:08De Limburger is vergeten aan de NMBS te vragen of die halfuurdienst in samenwerking met Arriva is of niet. Ze hebben zelf een conclusie getrokken op basis van de presentatie van de NMBS die vorige week online kwam.Cherrytrain schreef: ↑02 jul 2019, 00:32 Ondertussen heeft journalist Paul Bots van Dagblad De Limburger een artikel geschreven over de prille plannen van NMBS om zelf een halfuursdienst op te starten tussen Maastricht en Luik per eind 2020. Het volledige artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019070 ... andentrein Uit het artikel blijkt onder meer dat NMBS de provincie Limburg (NL) noch Arriva heeft ingelicht over het onderzoek dat zij uitvoeren. Of NS wel op de hoogte was, wordt niet duidelijk. Verder zouden de directeuren van Arriva, NMBS en NS binnenkort bij elkaar komen om over de Drielandentrein te spreken. NMBS start de halfuursdienst per eind 2020 als er voldoende geschikt materieel beschikbaar is, het technisch haalbaar is en er voldoende reizigersvraag is en Raad van Bestuur eind dit jaar instemt.
Groetjes,
Rian
Dus een combinatie van de huidige S-trein met de LiMAx (als die ETCS en ATB heeft) kan wel perfect. Dat had die journalist dus weldegelijk even moeten checken.Eric0641 schreef:Een half uur dienst is ook niet mogelijk bij wet hier in Nederland, Er staat specifiek beschreven. Een ATB loze trein mag max 1x per uur.rvdborgt schreef: ↑02 jul 2019, 08:08De Limburger is vergeten aan de NMBS te vragen of die halfuurdienst in samenwerking met Arriva is of niet. Ze hebben zelf een conclusie getrokken op basis van de presentatie van de NMBS die vorige week online kwam.Cherrytrain schreef: ↑02 jul 2019, 00:32 Ondertussen heeft journalist Paul Bots van Dagblad De Limburger een artikel geschreven over de prille plannen van NMBS om zelf een halfuursdienst op te starten tussen Maastricht en Luik per eind 2020. Het volledige artikel is enkel beschikbaar voor abonnees.https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019070 ... andentrein Uit het artikel blijkt onder meer dat NMBS de provincie Limburg (NL) noch Arriva heeft ingelicht over het onderzoek dat zij uitvoeren. Of NS wel op de hoogte was, wordt niet duidelijk. Verder zouden de directeuren van Arriva, NMBS en NS binnenkort bij elkaar komen om over de Drielandentrein te spreken. NMBS start de halfuursdienst per eind 2020 als er voldoende geschikt materieel beschikbaar is, het technisch haalbaar is en er voldoende reizigersvraag is en Raad van Bestuur eind dit jaar instemt.
Groetjes,
Rian
Ik vind het soms toch vreemd dat wanneer er Tweetjes of Breaks aan een laag perron komen, dat decennialang geen probleem is. Maar als een Flirt aan datzelfde lage perron zou komen (net als Desiro's met lage vloer veronderstel ik?), is er ineens een heel groot probleem.Cherrytrain schreef: ↑05 jul 2019, 14:10Er resten dan nog enkele (voorlopige) obstakels:
1. De hoogte van perron Visé. Navraag leerde mij dat het perron in augustus 2019 zou worden verhoogd/verbouwd, zodat er geen parachute meer nodig is bij het uitstappen;
MS96 doet het niet onder 1500 V.Steve schreef: ↑05 jul 2019, 17:30 De vernieuwde MS80 (die nu kennelijk opnieuw toegelaten zijn in Nederland) zijn zeker nog niet op het eind van hun Latijn. Idem voor MS96 en zelfs de vernieuwde MS75, om maar iets te noemen. Mogelijk is M7 op de langere termijn ook een oplossing, daarvan wordt/werd aangekondigd dat het ook naar de buurlanden zou moeten kunnen rijden.
Dat kan alleen als het materieel voldoende treden heeft om in te stappen vanaf een laag perron. Als je een perron hebt van 28 cm en een vloerhoogte van 80 cm en geen treden, dan heb je een probleem. Zowel vroeger als nu.HVHTB schreef: ↑05 jul 2019, 19:24Ik vind het soms toch vreemd dat wanneer er Tweetjes of Breaks aan een laag perron komen, dat decennialang geen probleem is. Maar als een Flirt aan datzelfde lage perron zou komen (net als Desiro's met lage vloer veronderstel ik?), is er ineens een heel groot probleem.Cherrytrain schreef: ↑05 jul 2019, 14:10Er resten dan nog enkele (voorlopige) obstakels:
1. De hoogte van perron Visé. Navraag leerde mij dat het perron in augustus 2019 zou worden verhoogd/verbouwd, zodat er geen parachute meer nodig is bij het uitstappen;
Hebben die niet nog naar Maastricht gereden ten tijde van de Blankenberge - Maastricht?rvdborgt schreef: ↑05 jul 2019, 19:55MS96 doet het niet onder 1500 V.Steve schreef: ↑05 jul 2019, 17:30 De vernieuwde MS80 (die nu kennelijk opnieuw toegelaten zijn in Nederland) zijn zeker nog niet op het eind van hun Latijn. Idem voor MS96 en zelfs de vernieuwde MS75, om maar iets te noemen. Mogelijk is M7 op de langere termijn ook een oplossing, daarvan wordt/werd aangekondigd dat het ook naar de buurlanden zou moeten kunnen rijden.
Groetjes,
Rian
Nee, dat waren altijd Breaks. MS96 is nooit in Nederland geweest (of toch niet onder eigen vermogen) en heeft zeker geen toelating.Steve schreef: ↑05 jul 2019, 21:07Hebben die niet nog naar Maastricht gereden ten tijde van de Blankenberge - Maastricht?rvdborgt schreef: ↑05 jul 2019, 19:55MS96 doet het niet onder 1500 V.Steve schreef: ↑05 jul 2019, 17:30 De vernieuwde MS80 (die nu kennelijk opnieuw toegelaten zijn in Nederland) zijn zeker nog niet op het eind van hun Latijn. Idem voor MS96 en zelfs de vernieuwde MS75, om maar iets te noemen. Mogelijk is M7 op de langere termijn ook een oplossing, daarvan wordt/werd aangekondigd dat het ook naar de buurlanden zou moeten kunnen rijden.