Pagina 3 van 6

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 02 nov 2015, 22:59
door Shrek
benoit schreef:Door een misverstand tussen NMBS en SNCF zouden de 2 H/T Brussel-Straatsburg (voorzien vanaf 3 april) wel eens aan het perron kunnen blijven staan... :?
Bron: forum trains-en-voyage
En kan je dat iets specifiëren of een link geven?

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 03 nov 2015, 18:11
door benoit
Shrek schreef:
benoit schreef:Door een misverstand tussen NMBS en SNCF zouden de 2 H/T Brussel-Straatsburg (voorzien vanaf 3 april) wel eens aan het perron kunnen blijven staan... :?
Bron: forum trains-en-voyage
En kan je dat iets specifiëren of een link geven?
Neen, nog niet. Als ik iets meer weet zal het hier posten..
http://www.trains-en-voyage.com/forum/f ... eurs/page6
Dit is volgens mij toch een betrouwbaar forum, zeker als het gaat over de grandes lignes.

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 02 dec 2015, 11:06
door benoit
Het tweede deel van LGV Est zal hoogstwaarschijnlijk niet openen op 3 april 2016, dit door het ongeval met een testtrein op 14 november.
Volgens interne bronnen bij SNCF zou de opening verlaat zijn tot 3 juli 2016 (http://www.latribune.fr/entreprises-fin ... 31946.html).

Zullen de Vauban en de Iris tot dan rijden? De TGV Brussel-Straatsburg zal waarschijnlijk niet rijden op 3 april...

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 02 dec 2015, 15:34
door Paul
Ik neem aan dat je 2016 bedoelt...

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 02 dec 2015, 18:10
door benoit
Paul schreef:Ik neem aan dat je 2016 bedoelt...
Inderdaad ja, ik heb het aangepast. Bedankt voor het melden :wink:

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 10 dec 2015, 22:43
door benoit
Update: Het nieuwe deel van de TGV-Est zal niet op 3/04/2016 maar hoogstwaarschijnlijk op 3/07/2016 in gebruik genomen worden. Tussen Straatsburg en Baudrecourt (huidige eindpunt van de LGV Est) zullen de TGV's rijden via de klassieke spoorlijn. De aankomsten in Straatsburg zullen een halfuur later zijn en treinen met vertrek in Straatsburg zullen een halfuur vroeger vertrekken.

Bron: Forum trains-en-voyages

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 16 dec 2015, 19:45
door rdv
Ik zat vanavond in de 8002, met I10 en I6 (denk ik). Wordt deze stam nog altijd ook voor de Vauban en Iris gebruikt? Er hangen immers nog koersborden op een aantal deuren en aan de platforms, waardoor er heel wat mensen in de war waren en opnieuw van de trein gestapt zijn.

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 06 jan 2016, 16:39
door rdv
Weet iemand al meer over de toekomst van de Vauban en Iris na 03/04? Ik moet rond 18/04 die richting uit en het zou mooi zijn mocht dit nog met de EC kunnen.

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 06 jan 2016, 18:07
door benoit
rdv schreef:Weet iemand al meer over de toekomst van de Vauban en Iris na 03/04? Ik moet rond 18/04 die richting uit en het zou mooi zijn mocht dit nog met de EC kunnen.
Het ziet er naar uit de Vauban en Iris sowieso opgegeven worden vanaf 3 april.
In een eerste fase zou hij wel pas 1x per dag rijden ipv 2x (zoals voorzien was)...

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 06 jan 2016, 18:51
door rdv
benoit schreef:
rdv schreef:Weet iemand al meer over de toekomst van de Vauban en Iris na 03/04? Ik moet rond 18/04 die richting uit en het zou mooi zijn mocht dit nog met de EC kunnen.
Het ziet er naar uit de Vauban en Iris sowieso opgegeven worden vanaf 3 april.
In een eerste fase zou hij wel pas 1x per dag rijden ipv 2x (zoals voorzien was)...
Ik vermoed dat "hij" de vervangende TGV is?

Jammer, ik zal een andere verliezer kiezen dan, nl. de CNL van Köln naar Basel.

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 06 jan 2016, 19:01
door Shrek
rdv schreef: Jammer, ik zal een andere verliezer kiezen dan, nl. de CNL van Köln naar Basel.
En waarom niet de winnaar kiezen? Ik vind het traject van de LGV Paris-Strasbourg één van de mooie trajecten, zonder al te veel beton. Zeker een aanrader :wink:

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 06 jan 2016, 19:24
door rdv
De CNL zal wrsch nu of nooit zijn, de TGV-lijn zal er ooit wel van komen (en de uren zijn niet zo goed voor de doorverbinding naar N-Italië). Toch bedankt voor de tip Shrek.

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 06 jan 2016, 20:05
door benoit
Met "hij" bedoelde ik inderdaad de vervangende TGV. Het laatste deel van het traject ervan zal nog over de klassieke spoorlijn gaan.

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 06 jan 2016, 20:37
door Shrek
benoit schreef:Met "hij" bedoelde ik inderdaad de vervangende TGV. Het laatste deel van het traject ervan zal nog over de klassieke spoorlijn gaan.
Ook dat is een zeer mooie spoorlijn, doorheen de Lotharingse bossen :)

Re: Einde Vauban en Iris

Geplaatst: 06 jan 2016, 21:31
door Lukas
Hoi,

Ik vind het toch wel spijtig dat de Iris en de Vauban vanaf april 2016 niet meer zullen rijden. Ik heb deze treinen nog genomen toen ze nog verzekerd werden met Italiaanse rijtuigen en Zwitserse rijtuigen.

Als deze treinen afgeschaft worden komt er weer maar eens een einde aan een mooi internationaal hoofdstuk.

Lukas