Pagina 3 van 3

Re: Vanaf 2025 nieuwe een snellere Beneluxtreinen

Geplaatst: 13 sep 2019, 15:48
door rvdborgt
Shrek schreef: 13 sep 2019, 15:36
Lynx schreef:Als de introductie van de ICNG verder goed gaat, zal de IC Amsterdam - Brussel in 2023/2024 met ICNG-B rijden.
Dan zullen ze toch heel snel met een prototype naar België mogen komen, de kans dat de homologatie niet van de eerste keer lukt (omdat DVIS er nog foutjes uithaalt) is bij zo'n complexe stellen redelijk groot.
Volgens NS komen ze in de binnenlandse treindienst vanaf 2021:
https://www.treinreiziger.nl/eerste-icn ... huisstijl/
Dat betekent dat de binnenlandse toelating voor die tijd geregeld moet zijn. De aanvullende toelating in België zal ergens daarna kunnen starten, als er dan ook een ICNG-B afgeleverd is. De hele toelatingsprocedure zal trouwens via het Spoorwegbureau moeten verlopen, zoals bepaald in het inmiddels van kracht geworden 4e spoorwegpakket.

Groetjes,
Rian

Re: Vanaf 2025 nieuwe een snellere Beneluxtreinen

Geplaatst: 13 sep 2019, 15:49
door Lynx
Shrek schreef:
Lynx schreef:Als de introductie van de ICNG verder goed gaat, zal de IC Amsterdam - Brussel in 2023/2024 met ICNG-B rijden.
Dan zullen ze toch heel snel met een prototype naar België mogen komen, de kans dat de homologatie niet van de eerste keer lukt (omdat DVIS er nog foutjes uithaalt) is bij zo'n complexe stellen redelijk groot.
Daarom is de officiële communicatie ook nog steeds 2025 :-)

Re: Vanaf 2025 nieuwe een snellere Beneluxtreinen

Geplaatst: 13 sep 2019, 16:17
door Shrek
rvdborgt schreef:
Shrek schreef: 13 sep 2019, 15:36
Lynx schreef:Als de introductie van de ICNG verder goed gaat, zal de IC Amsterdam - Brussel in 2023/2024 met ICNG-B rijden.
Dan zullen ze toch heel snel met een prototype naar België mogen komen, de kans dat de homologatie niet van de eerste keer lukt (omdat DVIS er nog foutjes uithaalt) is bij zo'n complexe stellen redelijk groot.
Volgens NS komen ze in de binnenlandse treindienst vanaf 2021:
https://www.treinreiziger.nl/eerste-icn ... huisstijl/
Dat betekent dat de binnenlandse toelating voor die tijd geregeld moet zijn. De aanvullende toelating in België zal ergens daarna kunnen starten, als er dan ook een ICNG-B afgeleverd is. De hele toelatingsprocedure zal trouwens via het Spoorwegbureau moeten verlopen, zoals bepaald in het inmiddels van kracht geworden 4e spoorwegpakket.

Groetjes,
Rian
Het klopt dat het ERA de toelating aflevert, maar zij consulteren de verschillende NSA's (en dus ook DVIS) voor ze dat doen. Je moet er dus niet op hopen dat het minder streng zal worden nu.

Re: Vanaf 2025 nieuwe een snellere Beneluxtreinen

Geplaatst: 13 sep 2019, 21:08
door rvdborgt
Shrek schreef: 13 sep 2019, 16:17
rvdborgt schreef: Dat betekent dat de binnenlandse toelating voor die tijd geregeld moet zijn. De aanvullende toelating in België zal ergens daarna kunnen starten, als er dan ook een ICNG-B afgeleverd is. De hele toelatingsprocedure zal trouwens via het Spoorwegbureau moeten verlopen, zoals bepaald in het inmiddels van kracht geworden 4e spoorwegpakket.
Het klopt dat het ERA de toelating aflevert, maar zij consulteren de verschillende NSA's (en dus ook DVIS) voor ze dat doen. Je moet er dus niet op hopen dat het minder streng zal worden nu.
Ik hoop niks, ik stel gewoon vast.

Groetjes,
Rian

Re: Vanaf 2025 nieuwe een snellere Beneluxtreinen

Geplaatst: 14 sep 2019, 11:47
door jan_olieslagers
Dus er komt ICNG op de "Benelux"dienst zodra dat materiaal in Belgie is toegelaten, maar dat kan nog wel zijn tijd vergen.
Wanneer vervalt de lease van de huidige NS-Traxx'en?
Wat gaat er gebruikt worden in de overbruggingsperiode?

(excuus als het reeds besproken werd)

Re: Vanaf 2025 nieuwe een snellere Beneluxtreinen

Geplaatst: 14 sep 2019, 12:24
door Shrek
jan_olieslagers schreef: 14 sep 2019, 11:47 Dus er komt ICNG op de "Benelux"dienst zodra dat materiaal in Belgie is toegelaten, maar dat kan nog wel zijn tijd vergen.
Wanneer vervalt de lease van de huidige NS-Traxx'en?
Wat gaat er gebruikt worden in de overbruggingsperiode?

(excuus als het reeds besproken werd)
Het grote voordeel van zo'n lease is dat in de contracten meestal een optie tot verlenging zit, tot NS kan ze gebruiken zo lang ze nodig zijn.

Re: Vanaf 2025 nieuwe een snellere Beneluxtreinen

Geplaatst: 15 sep 2019, 01:28
door Steven
Zolang ze maar in orde zijn tegen2025 want de rijtuigen hun uiterste limiet is net het jaar 2025.