Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Shrek »

groentje schreef:Niet mee eens, Schrek. Voorbereidselen treffen hoeven niet zo duur te zijn, als ze niet nodig zijn, dan rij je gewoon niet, zoals met goedweertreinen waar de rijpaden gereserveerd zijn, personeel gepolst of ze kunnen en willen, en het materieel gereserveerd. Met chartertreinen leg je het economische risico bij bijvoorbeeld de Voetbalbond, en als ze pakweg de tickets alleen in voorverkoop verkopen, weet je ook op voorhand hoeveel capaciteit je nodig hebt, desnoods zet je er een maximum op. Voor de wedstrijd zelf zijn ze ook pas toegangskaarten beginnen verkopen op een week tijd, en het stadion zat toch mooi vol...
Het risico bij de voetbalbond leggen? Die gaan ook eens goed lachen. Het zijn alle individuele supportersclubs die alles organiseren van busreizen tot hotels en stadiontickets. Die clubs gaan zeker niet gokken op een treinrit als de autocarverhuurder waarmee ze al jaren samenwerken paraat staat.

En het is absoluut niet juist dat voorbereidingen treffen geen geld kost. We hebben het hier over het herplannen van onderhoud aan de treinen en werkzaamheden aan de sporen. Enkele nacht-TGV's halen bijvoorbeeld de hele planning van het atelier van Vorst overhoop. Dat zijn reële manuren die bij gecreëerd worden, dat kost veel geld.
Personeel kan je voor zo'n treinen niet polsen, die moeten effectief ingepland worden. Dus ook weer meer gepresteerde uren. En iemand die ingepland is kan je (gelukkig maar) niet zomaar naar huis sturen. Dus als de trein niet rijdt moet je hen toch betalen.
Ook rijpaden op LGV's zijn niet gratis. Ook daar: niet rijden is toch betalen.

Het economisch risico is dus veel te groot en de mogelijke winst vrij klein, voor een bedrijf dat op de centjes moet letten is dat dus een no-go.
nighttrain
Berichten: 2566
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef: Point de bois en Annapes , hoe ga je dat doen.
Ik geef U de challenge en vraag U , hoe ga je dit praktisch regelen , maak eens een "droge oefening" a table top exercise? We krijgen hier veel hypotetische vragen en antwoorden....
Wat is je vraag precies ? Wat is het probleem om een trein te doen stoppen in Pont de Bois of Annappes ?
Treinen daar laten stoppen is inderdaad geen probleem,maar naar waar ga je die extra lege treinen zenden. Idem voor de mensen terug op te pikken.
nighttrain
Berichten: 2566
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef:
K V B schreef:Dat het overigens wel kan heeft de SBB bewezen. Voor de spelen van het Zwitserse team zijn er vanuit Zwitserland extra treinen ingelegd...
U vergelijkt appelen met peren vrees ik.
Zoals je hier kunt zien http://www.sbb.ch/freizeit-ferien/europ ... reich.html vielen ze zo niet uit de lucht. Dus maakten ze al de al deel uit van een commercieel pakket. En is het waarschijnlijk, dat ze en optie gelicht hebben bepaalde gereserveerde rijpaden te gebruiken en te commercialiseren. Dus die slots zijn vooraf geregeld alsook de administratieve overeenkomsten en toelatingen. €* Doet Bv. Net hetzelfde ze hebben per dag 70 slots op de driehoek PBL,maar gebruiken er 60. Voor zover de mensen hun niet laten beetnemen met slogans, door een slecht verkopend produkt af te laten doen als ´nieuw' of ´extra ´.....
Hoezo appelen met peren ?
NMBS had toch evengoed de nodige slots en administratieve overeenkomsten en toelatingen etc... etc... kunnen reserveren voor extratreinen naar Lille ? Die ze dan had kunnen annuleren als de Rode Duivels de kwartfinale niet gehaald zouden hebben.
Mischien hebben ze dat gedaan , maar door redenen die ik eerder al aangehaald had , is het niet door gegaan.Als de onderhandelingen op een bepaald niveau stoppen ,dan is het gedaan . En op dit niveau zal er weinig getwitterd worden om tekst en uitleg te geven. En de regionale direkties van de SNCF kunnen redelijk stroef handelen. En er kunnen wel verschillen zijn tussen de direktie Nord-Pas de Calais Picardie en deze van Rhone Alpes/Auvergne naargelang het sociale klimaat enz.
nighttrain
Berichten: 2566
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Portbou schreef:
nighttrain schreef:Het Stade Mauroy heeft een capaciteit van 50.000 plaatsen en is beter te bereiken met de wagen.
Hoe krankzinnig is het eigenlijk dat men anno 2012 (het jaar waarin dit stadion ingehuldigd werd) nog een stadion bouwde dat vooral met de auto goed bereikbaar is... ipv. vlakbij een metro- of treinstation. En dat onder een socialistisch stadsbestuur :roll:
Inderdaad alles is krankzinnig! Maar dit is de samenleving nu eenmaal , die gestuurd wordt door marketeers enz.
Dus enkele vraagjes: waarom is het nodig dat voetbalwedstrijden beginne om 21h00? Normaal einde 22h45 zoner verlengingen. Vroeger begonnen die om 19h00 soms 20h00 en opeens eind jaren 90 zie je die verschuiven onder druk van....
Waarom moet men zo grote stadiums bouwen, die automatisch een verkeersstroom naar daar gaan genereren. Bv Lens heeft zelf 33.000 inwoners, maar hebben een Bollaert stadium met een capaciteit van 38.000 man, dat telkens vol zit als de thuisploeg speelt. Dus ga je supporters van ver aantrekken die met de wagen komen of bus. tuurlijk, die stadiums worden voor veel meer gebruikt dan voetbal, als de nationale Johnny komt kwelen leggen ze ook geen speciale treinen in om de regio te bedienen.
Socialistische politieker in Frankrijk heeft niks nog te zien met "het socialisme". Betreft het stadium: het is de Metropole Européenne Lille die dit heeft beslist onder voorzitterschap van Damien Castelain SE(sans étiquette).
nighttrain
Berichten: 2566
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

groentje schreef:ik vrees dat dat nogal typisch is voor hedendaags Frankrijk. Als je denkt dat België een autocultuur heeft... Openbaar vervoer is behoorlijk in de steden en in Île-de-France. Elders? Vaak veel minder. Er is een reden waarom de SNCF zoveel krediet verloren heeft bij een flink deel van de Franse bevolking... Wie er geen auto heeft, is er een paria.
De problematiek is er inderdaad anders . Door de uitgestrektheid van het land, zelf hebben ze 3 autoconstructeurs, eigen staats olieraffinerijen , de commerciele centra liggen soms redelijk ver buiten de rand. De Fransman en zijn auto is een innige histoire d'amour. Betalen geen verkeersbelasting. dit openbaar vervoer heeft een prijskaartje, en dit willen ze niet in hun heilige belastingen.
Voorbeeld:De regio Nord pas de Calais is bijna zo groot als oost en West vlaanderen , en Calais de grootste stad met enkel 70.000 inwoners. Hoe ga je daar degelijk stedelijk openbaar vervoer organiseren en met welk prijskaartje?
nighttrain
Berichten: 2566
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

Wat ook velen hier ontgaan is , is namelijk het feit dat de SNCF officiele sponsor is van de UEFA EURO 2016 TM. En onder dit logo laten ze niet zomaar alles toe. Of iemand anders kan dat ook zomaar niet doen. Daarom is dit logo niet te bespeuren op de SBB website of andere vervoersmaatschapijen.

Aanvulling van mij om 11h30:
En niemand anders kan hier een initiatief nemen supportersclubs/NMBS/ om vervoer per spoor te organiseren.
Laatst gewijzigd door nighttrain op 08 jul 2016, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Shrek »

Portbou schreef: Hoezo appelen met peren ?
NMBS had toch evengoed de nodige slots en administratieve overeenkomsten en toelatingen etc... etc... kunnen reserveren voor extratreinen naar Lille ? Die ze dan had kunnen annuleren als de Rode Duivels de kwartfinale niet gehaald zouden hebben.
Dus grote kosten maken die misschien helemaal niets gaan opbrengen? Ik heb liever niet dat er gegokt wordt met mijn belastingsgeld.
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door groentje »

Het zijn ondertussen vijgen na Pasen, de treinen reden niet, en ik denk ook niet dat het probleem uitsluitend bij de NMBS ligt, integendeel. Het kost stukken van mensen om materieel toegelaten te krijgen in Frankrijk, en ik kan me zelfs voorstellen dat de SNCF, die wellicht daarvoor heeft gezorgd bij de mS96, ook nog wat eisen heeft gesteld over 'concurentie aandoen', de NMBS is immers geen vervoerder in Frankrijk.
Maar ik hoop wel dat er een paar vragen over zullen worden gesteld, waarom deze wereldkans op positieve publiciteit niet is gegrepen, waarom de grenzen zo hardnekkig standhouden, zelfs versterkt zijn tov vroeger, bij het spoor...
nighttrain
Berichten: 2566
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

groentje schreef: Maar ik hoop wel dat er een paar vragen over zullen worden gesteld, waarom deze wereldkans op positieve publiciteit niet is gegrepen, waarom de grenzen zo hardnekkig standhouden, zelfs versterkt zijn tov vroeger, bij het spoor...

mijn post van deze ochtend :"Wat ook velen hier ontgaan is , is namelijk het feit dat de SNCF officiele sponsor is van de UEFA EURO 2016 TM. En onder dit logo laten ze niet zomaar alles toe."
Op alle fan sites of binnen een straal van xxM mocht er ook niks anders dan COCA COLA verkocht worden. Dus zie ik moeilijk binnen de afgesloten protocols met UEFA de NMBS doodleuk treintjes inleggen naar Lille. Dus heeft in wezen niks te maken met grenzen /spoor of wat dan oo!
jan_olieslagers
Berichten: 3547
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door jan_olieslagers »

Misschien is er toch wel een verschil tussen het verkopen van frisdrank en het aanbieden van een openbare dienst...
Niet gehinderd door enige kennis van zaken kan ik me toch voorstellen dat een Franse rechter enig onderscheid zou zien.
Hooguit zou de SNCF het recht kunnen opeisen om als eerste een commercieel aanbod te doen - maar als ze dit formeel niet doen dan laten ze toch de markt vrij? Zelfs die frisdrankboer zou toch niks te vertellen hebben als hij dan zelf niet effectief met verkoopstandjes kwam opdraven?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door Shrek »

jan_olieslagers schreef:Misschien is er toch wel een verschil tussen het verkopen van frisdrank en het aanbieden van een openbare dienst...
Niet gehinderd door enige kennis van zaken kan ik me toch voorstellen dat een Franse rechter enig onderscheid zou zien.
Hooguit zou de SNCF het recht kunnen opeisen om als eerste een commercieel aanbod te doen - maar als ze dit formeel niet doen dan laten ze toch de markt vrij? Zelfs die frisdrankboer zou toch niks te vertellen hebben als hij dan zelf niet effectief met verkoopstandjes kwam opdraven?
Dat lijkt mij geen probleem te zijn. Als de NMBS in Frankrijk rijdt is het toch onder SNCF-certificaat, dus het is sowieso in samenwerking met.
Ik zie ook geen enkele reden waarom de SNCF dit dus zou tegenwerken. Maar zelfs met medewerking van de SNCF is het zeer complex om internationale treinritten te organiseren.
nighttrain
Berichten: 2566
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

jan_olieslagers schreef:Misschien is er toch wel een verschil tussen het verkopen van frisdrank en het aanbieden van een openbare dienst...
Niet gehinderd door enige kennis van zaken kan ik me toch voorstellen dat een Franse rechter enig onderscheid zou zien.
Hooguit zou de SNCF het recht kunnen opeisen om als eerste een commercieel aanbod te doen - maar als ze dit formeel niet doen dan laten ze toch de markt vrij? Zelfs die frisdrankboer zou toch niks te vertellen hebben als hij dan zelf niet effectief met verkoopstandjes kwam opdraven?

"Openbare dienst anbieden " wat wil dat zeggen.
De SNCF is en was toch present met treinen van en naar Belgiê. http://www.voyages-sncf.com/train/euro-2016 Dit ga je niet vinden op andere spoorweg operatoren.
Voorbeeld betreffende de frisdrankboer. de handelaars binnen een straal van 1 Km rond de stadium , geen enkelmerkbord anders dan COCA en MCDo mochten zichtbaar zijn zie artikel http://www.lavoixdunord.fr/region/euro- ... 17n3367476
Dit zal U een beter inzicht geven op de marketing machine van de UEFA om geld binnen te rijven http://www.e-marketing.fr/Thematique/ge ... 304014.htm
nighttrain
Berichten: 2566
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

260689
Berichten: 3368
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door 260689 »

Er was besturingspersoneel opgesteld samen met instructie, Er was materiaal voorzien voor nachtelijke extra ritten mee te doen, SNCF was positief over het initiatief en wou graag meewerken. Alles was geregeld. Tot die in hun ivorentoren zeggen dat ze het niet zagen zitten. Boeltje terug mogen opruimen. Gemiste kans!!
nighttrain
Berichten: 2566
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Waarom geen extra treinen naar Lille voor EURO2016

Bericht door nighttrain »

260689 schreef:Er was besturingspersoneel opgesteld samen met instructie, Er was materiaal voorzien voor nachtelijke extra ritten mee te doen, SNCF was positief over het initiatief en wou graag meewerken. Alles was geregeld. Tot die in hun ivorentoren zeggen dat ze het niet zagen zitten. Boeltje terug mogen opruimen. Gemiste kans!!
Inderdaad, dit is zeer goed mogelijk,tot de mannen met de documenten en rekenmachines op het toneel verschijnen, en die zitten in die ivoren torens.
Zij die positief waren en wilden meewerken, zeiden ofwel het kan niet volgens het exclusiviteits parterariat gesloten met UEFA,voor ritten op Frans Grondgebied . Ofwel zeiden ze dit gaat U zoveel kosten als deelname in de 10.000.000€ die wij betaald hebben aan de UEFA voor dit parternariat.
En dan zei waarschijnlijk de andere kant (NMBS) , we hebben dat budget niet of gaan dit budget niet dekken met de EVENTUELE verkochte tickets. Want je kunt 5000 man vervoeren als er 25% een vrijbiljet heeft , komt er ook geen geld binnen.
En die mannen/vrouwen van de marketing afdeling weten op dit ogenblik ook al ongeveer hoeveel bussen er reeds gecharterd zijn in België voor dit evenement, en dan zullen ze ook mischien zien dat hum marktaandeel te klein zal zijn ,om die bovenvermelde kosten te dekken, en dus gebrek aan vraag.
Plaats reactie