Geen alternatief
Maatschappij Voor Beter OV pleitte eerder vandaag om de intercity Zwolle - Roosendaal een paar keer per dag door te trekken naar Roosendaal. Een andere oplossing zou de Belgische HSL-pendel Antwerpen - Noorderkempen door te trekken naar Breda. Ondanks alle alternatieven ligt het niet in de verwachting dat er per 9 december - de datum dat de nieuwe dienstregeling in gaat - een alternatief zal zijn.
Ik ben geen expert, maar een trein die al naar Roosendaal rijdt nog verder door te laten rijden naar Roosendaal lijkt me nou niet echt probleemoplossend denken. Sowieso, er zit nu ICM en VIRM op die lijn, zeker die laatste vervangen door het huidige Benelux materieel lijkt me niet slim. De logistieke puzzel lijken ze me serieus te onderschatten. In ieder geval, het complete voorstel, voor de liefhebber.
Er bestaat al een oplossing. En die is al verschillende jaren in dienst. Onze welbekende Thalys bolt (bijna) elk uur naar Amsterdam. een beetje reclame mag toch hè.
4303 schreef:Er bestaat al een oplossing. En die is al verschillende jaren in dienst. Onze welbekende Thalys bolt (bijna) elk uur naar Amsterdam. een beetje reclame mag toch hè.
4303 schreef:Er bestaat al een oplossing. En die is al verschillende jaren in dienst. Onze welbekende Thalys bolt (bijna) elk uur naar Amsterdam. een beetje reclame mag toch hè.
Voor Amsterdam en Rotterdam is dat inderdaad veruit de beste oplossing. Maar voor alle mensen die tussen Antwerpen en Rotterdam wonen (en dat zijn er heel wat) heeft de Thalys geen zin.
Thalys moet zich volgens mij ook niet bezighouden met stops in Noorderkempen, Roosendaal, Breda of Den Haag, maar er moet toch wel een oplossing komen voor die steden
- Schrap serie 1000 (Rotterdam - Amsterdam)
- Schrap de geplande Fyra Den Haag - Breda - Brussel
- Verleng de Brechtshuttle naar Breda
- Gebruik de vrijgekomen V250 voor het uitbreiden van diensten richting Zwolle over de Hanzelijn
Brechtshuttle naar Breda verlengen lijkt me een goed idee. Het is alleen niet op korte termijn realiseerbaar. Tussen de aansluiting HSL en Breda station is ATB nodig en dat hebben de Desiri niet. ProRail zou ETCS moeten installeren op dat stukje, dan kan het wel.