Pagina 43 van 187

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 okt 2012, 09:05
door wattman
Hum, net op de NS reisplanner gekeken, dit levert een aanzienlijke verbetering op. :shock:

Vetrek Amsterdam: 05.47 - 07:41 - 8:41 - 10:41 - 12:41 - 13:41 - 15:41 - 17:41 - 18:41 - 20:41

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 okt 2012, 11:45
door kika
Geen alternatief
Maatschappij Voor Beter OV pleitte eerder vandaag om de intercity Zwolle - Roosendaal een paar keer per dag door te trekken naar Roosendaal. Een andere oplossing zou de Belgische HSL-pendel Antwerpen - Noorderkempen door te trekken naar Breda. Ondanks alle alternatieven ligt het niet in de verwachting dat er per 9 december - de datum dat de nieuwe dienstregeling in gaat - een alternatief zal zijn.
Ik ben geen expert, maar een trein die al naar Roosendaal rijdt nog verder door te laten rijden naar Roosendaal lijkt me nou niet echt probleemoplossend denken. Sowieso, er zit nu ICM en VIRM op die lijn, zeker die laatste vervangen door het huidige Benelux materieel lijkt me niet slim. De logistieke puzzel lijken ze me serieus te onderschatten. In ieder geval, het complete voorstel, voor de liefhebber.

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 okt 2012, 14:20
door AlexNL
Het idee dat Voor Beter OV voorstelt is leuk, maar ook niet meer dan dat. Ik zie er zelf meer in om de Brechtshuttle door te trekken naar Breda.

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 okt 2012, 18:54
door 4303
Er bestaat al een oplossing. En die is al verschillende jaren in dienst. Onze welbekende Thalys bolt (bijna) elk uur naar Amsterdam. 8) een beetje reclame mag toch hè.

Re: Fyra.

Geplaatst: 12 okt 2012, 19:32
door Robin
4303 schreef:Er bestaat al een oplossing. En die is al verschillende jaren in dienst. Onze welbekende Thalys bolt (bijna) elk uur naar Amsterdam. 8) een beetje reclame mag toch hè.
Alsk mij niet vergis kost die ongeveer evenveel

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 okt 2012, 00:16
door Shrek
4303 schreef:Er bestaat al een oplossing. En die is al verschillende jaren in dienst. Onze welbekende Thalys bolt (bijna) elk uur naar Amsterdam. 8) een beetje reclame mag toch hè.
Voor Amsterdam en Rotterdam is dat inderdaad veruit de beste oplossing. Maar voor alle mensen die tussen Antwerpen en Rotterdam wonen (en dat zijn er heel wat) heeft de Thalys geen zin.
Thalys moet zich volgens mij ook niet bezighouden met stops in Noorderkempen, Roosendaal, Breda of Den Haag, maar er moet toch wel een oplossing komen voor die steden :wink:

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 okt 2012, 00:23
door groentje
Fyra is ook geen oplossing voor Dordrecht of Roosendaal, en slechts gedeeltelijk voor Breda. Daarom ook dat zoveel mensen die IC willen behouden...

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 okt 2012, 17:34
door K V B
Gewoon de Brechtpendel doortrekken tot Breda. Wedden dat er dan opeens veel meer volk op zit?

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 okt 2012, 21:10
door AlexNL
Mee eens, mijn idee is al enige tijd:

- Schrap serie 1000 (Rotterdam - Amsterdam)
- Schrap de geplande Fyra Den Haag - Breda - Brussel
- Verleng de Brechtshuttle naar Breda
- Gebruik de vrijgekomen V250 voor het uitbreiden van diensten richting Zwolle over de Hanzelijn

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 okt 2012, 21:33
door FLV-FGSP
Brechtshuttle naar Breda verlengen lijkt me een goed idee. Het is alleen niet op korte termijn realiseerbaar. Tussen de aansluiting HSL en Breda station is ATB nodig en dat hebben de Desiri niet. ProRail zou ETCS moeten installeren op dat stukje, dan kan het wel.

Re: Fyra.

Geplaatst: 13 okt 2012, 21:57
door groentje
Idealiter zouden ze meteen ook op Roosendaal gr-Breda ETCS installeren, zodat je een omleidingsweg hebt.

Re: Fyra.

Geplaatst: 14 okt 2012, 01:02
door Shrek
groentje schreef:Idealiter zouden ze meteen ook op Roosendaal gr-Breda ETCS installeren, zodat je een omleidingsweg hebt.
Alleen is de ETCS in Nederland lang nog niet zover gevorderd als in België. Voorlopig nog wishfull thinking dus :wink:

Re: Fyra.

Geplaatst: 14 okt 2012, 01:33
door groentje
We mogen toch dromen, niet?

Re: Fyra.

Geplaatst: 14 okt 2012, 02:54
door Asterix
AlexNL schreef:Het idee dat Voor Beter OV voorstelt is leuk, maar ook niet meer dan dat.
5 minuten keertijd na een rit van drie uren?
2 extra locomotieven in Roosendaal?

Is dat allemaal realistisch?

Re: Fyra.

Geplaatst: 14 okt 2012, 18:36
door MaartendeJ
Jeroen schreef:
AlexNL schreef:Het idee dat Voor Beter OV voorstelt is leuk, maar ook niet meer dan dat.
5 minuten keertijd na een rit van drie uren?
2 extra locomotieven in Roosendaal?
9 (A.11/41 - V.20/50) vanaf 9 december