Ik heb nergens gezegd dat dat de enige mogelijke oplossingsrichting zou zijn.
Groetjes,
Rian
Ik heb nergens gezegd dat dat de enige mogelijke oplossingsrichting zou zijn.
Ok, zoiets kan wel. Maar als je in beide richtingen wil hebben dat er net voor de Benelux een dubbeldekker vertrekt wil dat zeggen dat je in één van de richtingen achter de trage IC aanzit. Het rijpad van de Benelux moet dus dezelfde snelheid hebben als dat van de trage IC, 46 minuten van AntwC naar FBN. Exact even lang als vandaag via de luchthaven dus.rvdborgt schreef: ↑18 aug 2020, 18:48viewtopic.php?p=252001#p252001
Achter "Meer algemeen..." vind je een mogelijkheid.
Het argument dat NS nog enkel materieel wil zien dat vlot toegankelijk is voor personen met beperkte mobiliteit, was ook geen losse flodder.Shrek schreef: ↑18 aug 2020, 17:55Dat moet niet persé in treinkm, er kan ook financieel gecompenseerd worden of in prestaties van personeel.dentheo schreef:Klopt , maar als het ter compensatie is van de inzet van de ICNG uit Nederland zal de I11 toch ook wat kilometers moeten maken over de grens omdat frekwentie dezelfde is... ongeveer afstand grens- Bruzu ?
Daarom zocht ik kilometers in Nederland.... Eindhoven, den Bosch, Utrecht ?
Het gebruik van M7, als we die mogen tellen, zou dat dan kunnen oplossen. Maar een ongebruikte stuurstand achter een Traxx hangen is ook zonde natuurlijk.Terminus schreef:Het argument dat NS nog enkel materieel wil zien dat vlot toegankelijk is voor personen met beperkte mobiliteit, was ook geen losse flodder.Shrek schreef: ↑18 aug 2020, 17:55Dat moet niet persé in treinkm, er kan ook financieel gecompenseerd worden of in prestaties van personeel.dentheo schreef:Klopt , maar als het ter compensatie is van de inzet van de ICNG uit Nederland zal de I11 toch ook wat kilometers moeten maken over de grens omdat frekwentie dezelfde is... ongeveer afstand grens- Bruzu ?
Daarom zocht ik kilometers in Nederland.... Eindhoven, den Bosch, Utrecht ?
Ze hebben daar (en terecht) een echt actieplan voor. Ik vermoed dus dat ons Belgisch materieel nog enkel welkom zal zijn tot Roosendaal, Maastricht en desgevallend Breda.
En met die verbinding Breda Leuven via Bru Airport bedoel je om de desiro's tot in Breda te laten rijden?AlexNL schreef: ↑21 aug 2020, 01:44 Wat betreft de bediening van Brussels Airport: toen de Benelux via Breda ging rijden verschenen er hier in Breda posters die mensen wezen op de nieuwe verbinding. De privéfirma Flibco is hier eveneens op ingesprongen, door een directe bus van station Breda naar "Brussels South Charleroi Airport" te starten (nu tijdelijk gestaakt ivm covid-19).
Ook de Bredase politiek is maar wat blij met een directe verbinding met BRU. Breda heeft nu immers een directe verbinding met twee internationale luchthavens, een ideale vestigingsplek dus. Mocht de verbinding met BRU komen te vervallen, reken dan maar op redelijk wat pushback vanuit de politiek.
Een (kleine) mogelijkheid die ik zie is de treinserie 2600: Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven - Hasselt. Deze serie rijdt met MS08/MS80, wellicht zou deze omgeklapt kunnen worden naar een IC Breda - Noorderkempen - Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven. (Hier ga ik voor het gemak even voorbij aan hoe belangrijk een doorgaande verbinding Hasselt - Leuven - Brussels Airport is, ik heb daar geen idee van.)
Hij bedoelt I11'en, Desiro's kunnen helemaal niet naar Breda.4017-4018 schreef: ↑21 aug 2020, 02:08En met die verbinding Breda Leuven via Bru Airport bedoel je om de desiro's tot in Breda te laten rijden?AlexNL schreef: ↑21 aug 2020, 01:44 Wat betreft de bediening van Brussels Airport: toen de Benelux via Breda ging rijden verschenen er hier in Breda posters die mensen wezen op de nieuwe verbinding. De privéfirma Flibco is hier eveneens op ingesprongen, door een directe bus van station Breda naar "Brussels South Charleroi Airport" te starten (nu tijdelijk gestaakt ivm covid-19).
Ook de Bredase politiek is maar wat blij met een directe verbinding met BRU. Breda heeft nu immers een directe verbinding met twee internationale luchthavens, een ideale vestigingsplek dus. Mocht de verbinding met BRU komen te vervallen, reken dan maar op redelijk wat pushback vanuit de politiek.
Een (kleine) mogelijkheid die ik zie is de treinserie 2600: Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven - Hasselt. Deze serie rijdt met MS08/MS80, wellicht zou deze omgeklapt kunnen worden naar een IC Breda - Noorderkempen - Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven. (Hier ga ik voor het gemak even voorbij aan hoe belangrijk een doorgaande verbinding Hasselt - Leuven - Brussels Airport is, ik heb daar geen idee van.)
Ik vond het al raar.Shrek schreef: ↑21 aug 2020, 02:11Hij bedoelt I11'en, Desiro's kunnen helemaal niet naar Breda.4017-4018 schreef: ↑21 aug 2020, 02:08En met die verbinding Breda Leuven via Bru Airport bedoel je om de desiro's tot in Breda te laten rijden?AlexNL schreef: ↑21 aug 2020, 01:44 Wat betreft de bediening van Brussels Airport: toen de Benelux via Breda ging rijden verschenen er hier in Breda posters die mensen wezen op de nieuwe verbinding. De privéfirma Flibco is hier eveneens op ingesprongen, door een directe bus van station Breda naar "Brussels South Charleroi Airport" te starten (nu tijdelijk gestaakt ivm covid-19).
Ook de Bredase politiek is maar wat blij met een directe verbinding met BRU. Breda heeft nu immers een directe verbinding met twee internationale luchthavens, een ideale vestigingsplek dus. Mocht de verbinding met BRU komen te vervallen, reken dan maar op redelijk wat pushback vanuit de politiek.
Een (kleine) mogelijkheid die ik zie is de treinserie 2600: Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven - Hasselt. Deze serie rijdt met MS08/MS80, wellicht zou deze omgeklapt kunnen worden naar een IC Breda - Noorderkempen - Antwerpen - Mechelen - Brussels Airport - Leuven. (Hier ga ik voor het gemak even voorbij aan hoe belangrijk een doorgaande verbinding Hasselt - Leuven - Brussels Airport is, ik heb daar geen idee van.)
Op zich is het een valabel voorstel, alleen zullen ze de rechtstreekse Hasselt-Aarschot-Luchthaven niet willen opgeven dus zal het daarop stranden.
Hasselt-Luchthaven zou moeten verbonden worden met de trein naar Knokke. Met de nieuwe snelle verbinding Hasselt-Antwerpen via de bocht van Aarschot is deze verbinding naar Antwerpen echt wel overbodig.
Dat is effectief één van de beste ideeën die ik hier al gelezen heb !
M7 is helaas alleen minder slecht toegankelijk. Het heeft immers nog geen enkele deur op perronhoogte. De deur naar de multifunctionele ruimte zit ergens tussen de 55 en 76 cm in, dus je hebt altijd nog een brug o.i.d. nodig. Geen idee of NS dat goed genoeg vindt.
Goed idee! Als Leuvenaar ben ik uiteraard voorstander van overstapvrije verbindingen naar Knokke en Breda.