Ik denk niet dat het een kwestie is van moeilijk doen. We kunnen gewoon de 2 concepten niet vergelijken met elkaar. En juist het vergelijken is zowat de corebuissines van fora.K V B schreef:Waarom doet men hier eigenlijk zo moeilijk over? In de Lötschberg Basistunnel zitten de dwarsverbindingen om de 333m, en toch mogen daar kortere treinen doorheen.nighttrain schreef: Het gaat er hem er niet over waar de reiziger ZIT ,bij evacuatie. Het gaat hem erom, te weten waar de deuren zitten van waaruit je gecontroleerd de trein kunt verlaten rechtover (+/-) een cross passage onder begeleiding van staff. Maar we zullen testen en evalueren in oktober.
In geval van noodsituatie moet elke bestuurder een "controlled stop" kunnen uitvoeren,daarop oefenen ze elke nacht (€* overdag).Dus tuurlijk als de remmen plots "aanslaan" is het onmogelijk.
Met het concept v/d Zwitsers , lijkt het mij moeilijk om dezelfde noden te lenigen als Eurotunnel.Wij moeten op 50km tunnel per dag minstens 10.000 autos vervoeren en 6000 vrachtwagens +minstens 54 €*.
Dus als je om de 3Min een trein laat binnenrijden veronderstel ik dat de evacuaties ,in geval van incident, anders moeten beheerd en beheerst worden. Zonder te zeggen dat dit of dat beter is.Maar inderdaad we staan voor uitdagingen om alles te bestuderen betreffende lengte en samenstelling v/d treinen, maar het bedrijf moet vele instanties overtuigen. En Engelsen dmv hun pers, zijn niet de meest eenvoudige.