BENELUX

Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: BENELUX

Bericht door Dieselfreak »

Gisteren mijn laatste rit met de Benelux gemaakt. Van Antwerpen naar Dordrecht en terecht. In het terugkeren in eerste klasse gereisd, zoals steeds in het zespersoonscompartiment.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: BENELUX

Bericht door Accelerat »

Ik had niet verwacht dat er zó veel volk af zou komen op die HLE11, toch zeker 150 spotters gezien tussen Amsterdam en Brussel. :D
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: BENELUX

Bericht door fets »

kuba.g schreef:De allerlaatste Benelux vanuit Brussel zoals het altijd al hoorde - met halte in Brussel Noord
Idd, en ik was de enige afstappende reiziger in Brussel-Noord met mijn Jump-ticketje... Dankzij de vertraging (+10) en de extra halte in Noord bijna een halfuur kunnen genieten tussen Zuid en Noord van het IC gevoel :)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5337
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: BENELUX

Bericht door Steve »

En wat was eigenlijk de reden van de extra halte in Noord?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: BENELUX

Bericht door Robin »

Treinen9880 schreef:Die tweede persoon lijkt volgens mij de rit te filmen of zie ik dit verkeerd?
gevonden via facebook; http://www.youtube.com/watch?v=pLa40XkMtGk
blijkbaar hebben ze de remkraan vervangen door soort joysticks???
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: BENELUX

Bericht door fets »

MIVB-reiziger schreef:En wat was eigenlijk de reden van de extra halte in Noord?
werd niet vermeld, maar ik vermoed aansluiting met ICE10 die met +53 toekwam in Noord ?
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: BENELUX

Bericht door Treinen9880 »

Robin schreef:
Treinen9880 schreef:Die tweede persoon lijkt volgens mij de rit te filmen of zie ik dit verkeerd?
gevonden via facebook; http://www.youtube.com/watch?v=pLa40XkMtGk
blijkbaar hebben ze de remkraan vervangen door soort joysticks???
Ik heb het filmpje ondertussen ook gezien.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
wattman
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: BENELUX

Bericht door wattman »

Een begin van een bundeling van diverse foto's van de laatste dag

http://www.flickr.com/groups/laatstebenelux/
Al mijn foto's kunnen vrijelijk gebruikt worden onder Creative Commons licentie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22563
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Robin schreef:
Treinen9880 schreef:Die tweede persoon lijkt volgens mij de rit te filmen of zie ik dit verkeerd?
gevonden via facebook; http://www.youtube.com/watch?v=pLa40XkMtGk
blijkbaar hebben ze de remkraan vervangen door soort joysticks???

Die hebben altijd een impulsremkraan gehad hoor, ze hebben ze zelfs dubbel, links op de plaats waar de Belgen het altijd gewoon zijn geweest en rechts van het tractiewiel nog eens om onze NS collega's tegemoet te komen.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: BENELUX

Bericht door nahoj »

fets schreef:
MIVB-reiziger schreef:En wat was eigenlijk de reden van de extra halte in Noord?
werd niet vermeld, maar ik vermoed aansluiting met ICE10 die met +53 toekwam in Noord ?
Ik vermoed eerder om de reizigers die wachtten op de binnenlandse IC naar Antwerpen, die problemen had, mee te nemen.
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: BENELUX

Bericht door fets »

nahoj schreef:
fets schreef:
MIVB-reiziger schreef:En wat was eigenlijk de reden van de extra halte in Noord?
werd niet vermeld, maar ik vermoed aansluiting met ICE10 die met +53 toekwam in Noord ?
Ik vermoed eerder om de reizigers die wachtten op de binnenlandse IC naar Antwerpen, die problemen had, mee te nemen.
die had een vertraging van 1 uur, intussen zal er toch nog wel een andere trein richting Antwerpen gepasseerd zijn?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22563
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: BENELUX

Bericht door Steven »

Niet in het weekend
tot gisteren was dat
1 x IC
1 x Benelux
1 x IR
1 x L trein
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: BENELUX

Bericht door odul »

De "benelux" in al zen glorie:

http://www.nicospilt.com/index_Benelux.htm
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: BENELUX

Bericht door Hogersluys »

AlexNL schreef:Waarom? Reizigers die waarde hechten aan een zitplaats kunnen toch een Fyra-ticket kopen waar een zitplaatsreservering bij in zit?
:roll: Ze zitten al met een stoptrein opgescheept die 10 keer stopt. Het minste waar de NMBS voor mag zorgen zijn voldoende zitplaatsen. Reizigers hebben niet om de Fyra gevraagd.
wattman schreef:Voor de prijsbewuste Hollander zou het verschil van Eur 10 per enkele reis 2e klasse vanuit de Randstad nog wel eens een rol kunnen gaan spelen. :mrgreen:
Niet alleen voor de prijsbewuste Hollander. Iedereen die zou die Fyra beter links laten liggen zodat ze bij de NMBS/NS zien wat ontzettend dwaze beslissing het is om de Benelux aan de kant te zetten. Ik hoop op een fiasco voor Fyra zodat de reserveringsplicht ophoudt te bestaan en de prijzen verlagen.
dentheo
Berichten: 8182
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: BENELUX

Bericht door dentheo »

Hogersluys schreef:Benelux aan de kant te zetten. Ik hoop op een fiasco voor Fyra zodat de reserveringsplicht ophoudt te bestaan en de prijzen verlagen.
Ik heb de indruk dat het op de Thalys erg goed werkt...
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie