Maar het klassieke engelse systeem mag er wel uit denk ik. TVM gaat tot St Pancras als ik mij niet vergisdentheo schreef:Na inbouw ETCS.. is daar nog plaats voor, het motorrijtuig zit al "bomvol".
Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
TVM gaat tot aan het einde van High Speed 1. In St. Pancras is voor zover mij bekend KVB aangelegd.Shrek schreef:Maar het klassieke engelse systeem mag er wel uit denk ik. TVM gaat tot St Pancras als ik mij niet vergis
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Ook moet ATB nog ingebouwd worden voor het spoor tussen Rotterdam en Amsterdam.dentheo schreef:Na inbouw ETCS.. is daar nog plaats voor, het motorrijtuig zit al "bomvol".
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Vanaf 26/08/2012 gaat de Oostende en de Dorsal (Luik via Namen) weer rijden. Ik heb vandaag de beurtregelingen voor de diensten vanaf 26/08 gekregen. En daar staat ze weer tussen. Dit was echter zo al voorzien vanaf het begin.
En wat betreft de verbinding Amsterdam - Lille. Dit zouden 2 H en T ritten worden per dag. En ze worden zeker gedaan met Thalys stellen. Ik begrijp niet waar men het vandaan haalt dat men dit met NOL stellen zou doen. Ten eerste moet men veel technische aanpassingen doen (TBL, ETCS, ATB, 1500V, GSM-R...). Ten tweede alles gehomologeerd krijgen (België, Nederland, HSL,...). Ten derde: Opleidingen voor het treinpersoneel. Ik zie niet in dat men zoveel kosten gaat doen voor stellen van bijna 20 jaar oud en dit om 2 ritten per dag te doen. Tewijl Thalys zelf stellen heeft die met alles in orde zijn en waarvoor geen personeel opgeleid moet worden.
En wat betreft de verbinding Amsterdam - Lille. Dit zouden 2 H en T ritten worden per dag. En ze worden zeker gedaan met Thalys stellen. Ik begrijp niet waar men het vandaan haalt dat men dit met NOL stellen zou doen. Ten eerste moet men veel technische aanpassingen doen (TBL, ETCS, ATB, 1500V, GSM-R...). Ten tweede alles gehomologeerd krijgen (België, Nederland, HSL,...). Ten derde: Opleidingen voor het treinpersoneel. Ik zie niet in dat men zoveel kosten gaat doen voor stellen van bijna 20 jaar oud en dit om 2 ritten per dag te doen. Tewijl Thalys zelf stellen heeft die met alles in orde zijn en waarvoor geen personeel opgeleid moet worden.
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Ik heb ze altijd al weten rijden, ben deze week in Oostende geweest en de collega van Brussel is gewoon met de Thalys naar Oostende gereden. ook een paar weken terug was dat het geval. Ook die keren dat ik in Namur was deze week stond deze leuk op het bord aangekondigd (richting Liège). Dus van afschaffingen heb ik alvast niets gemerkt.
Re: Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Ja Steven, dat klopt. Ze zijn pas sinds gisteren (14/07) afgeschaft tot 26/08.