SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
Waarmee kan je zonder overstappen in het Zuiden van Spanje geraken? Of in Polen? Zeker als je niet in een van de grote steden moet zijn, maar in een tussenliggende halte, is de bus best handig. Maar toegegeven, mij krijgen ze ook in geen bus als het niet nodig is.
Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
Langeafstandsbussen hebben hun reizigers, niets mis daarmee. Maar wat ik nog steeds niet begrijp is waarom SNCF daarmee ook begint, op lijnen met rechtstreekse concurrentie met Eurolines (denkt SNCF echt dat ze het veel beter kunnen?) of met hun eigen treinen. Misschien is er onvoldoende aanbod van die bussen dus is er een gat in de markt en ze springen daarop, ik weet het niet. Maar veel nuttiger lijken me inderdaad competitieve combinaties bus/trein en die zijn zo goed als onbestaand vandaag. En over het feit of een grote groep als SNCF zich zo'n zijsprong kan veroorloven: ten eerste hebben ze meer dan genoeg werk om hun treinen deftig te laten rijden (ze zijn niet slecht maar kan veel beter), ten tweede heb ik genoeg gezien dat ook grote bedrijven goed in de problemen kunnen komen als ze zich met vanalles en nog wat tegelijkertijd bezig houden. En wat "upselling" betreft: op heel die website komt het woord "trein" niet een keer voor. Het is blijkbaar niet de bedoeling (op zijn minst vandaag) om bus met trein te vergelijken. De vergelijking die gemaakt wordt is bus met auto en dit lijkt me vrij raar.
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
Ik vrees dat u mijn eerder antwoord niet goed gelezen hebt of het niet begrijpt.EC 91 schreef:Langeafstandsbussen hebben hun reizigers, niets mis daarmee. Maar wat ik nog steeds niet begrijp is waarom SNCF daarmee ook begint, op lijnen met rechtstreekse concurrentie met Eurolines (denkt SNCF echt dat ze het veel beter kunnen?) of met hun eigen treinen. Misschien is er onvoldoende aanbod van die bussen dus is er een gat in de markt en ze springen daarop, ik weet het niet. Maar veel nuttiger lijken me inderdaad competitieve combinaties bus/trein en die zijn zo goed als onbestaand vandaag. En over het feit of een grote groep als SNCF zich zo'n zijsprong kan veroorloven: ten eerste hebben ze meer dan genoeg werk om hun treinen deftig te laten rijden (ze zijn niet slecht maar kan veel beter), ten tweede heb ik genoeg gezien dat ook grote bedrijven goed in de problemen kunnen komen als ze zich met vanalles en nog wat tegelijkertijd bezig houden. En wat "upselling" betreft: op heel die website komt het woord "trein" niet een keer voor. Het is blijkbaar niet de bedoeling (op zijn minst vandaag) om bus met trein te vergelijken. De vergelijking die gemaakt wordt is bus met auto en dit lijkt me vrij raar.
IDBUS is een filiaal van de SNCF groupe, net zoals Voyages- SNCF ,of RITMx (biljetten)is, en net zoals voorheen (tot 15/11/2011 ) SEAFRANCE was.
De SNCF dekt veel ladingen
Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
DB rijdt zo met bussen naar Praag, vanuit München en Nürnberg (?). Twee verbindingen die gereden werden door "Alex " (?).
Alex is daar nu prompt mee gestopt.
Alex is daar nu prompt mee gestopt.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
Dat ben ik niet
ALEX was een dochteronderneming van Arriva Duitsland. Toen DB Arriva overnam, moest men alle activiteiten in Duitsland van de hand doen i.v.m. mededingingsrichtlijnen. De Italiaanse spoorwegen (FS) hebben die activiteiten toen overgenomen.
ALEX was een dochteronderneming van Arriva Duitsland. Toen DB Arriva overnam, moest men alle activiteiten in Duitsland van de hand doen i.v.m. mededingingsrichtlijnen. De Italiaanse spoorwegen (FS) hebben die activiteiten toen overgenomen.
Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
Een nachtbus zou interessant zijn die rond 6 h in Parijs aankomt waardoor men om 7 h in Gare de Lyon kan overstappen op de TGV naar het zuiden.In de tijd dat de nachttrein reed ging dat ook nog maar met de Thalys nu niet.
Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
Iets na zeven uur vertrekt er in Brussel Zuid een TGV naar Marseille, aankomst daar kort na de middag.neigezug schreef:Een nachtbus zou interessant zijn die rond 6 h in Parijs aankomt waardoor men om 7 h in Gare de Lyon kan overstappen op de TGV naar het zuiden.In de tijd dat de nachttrein reed ging dat ook nog maar met de Thalys nu niet.
Ik denk niet dat er veel mensen zichzelf een slapeloze nacht in een bus gaan aandoen om nóg iets vroeger aan te komen.
Groeten,
Bart.
Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
Maar naar Parijs met de bus duurt maar een dikke 3 uur, dus het vertrekuur wordt dan wel erg nachtelijk...neigezug schreef:Een nachtbus zou interessant zijn die rond 6 h in Parijs aankomt waardoor men om 7 h in Gare de Lyon kan overstappen op de TGV naar het zuiden.In de tijd dat de nachttrein reed ging dat ook nog maar met de Thalys nu niet.
Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
Megabus gespot: nacht van 20 op 21 juli rond middernacht waarschijnlijk de Amsterdam maar Brussel, ik dacht op de keizerlaan.rail s schreef:Megabus zou rijden, maar ik heb er nog niks van gezien.dentheo schreef:Heeft er iemand nog iets gehoord van de Engelse firma, die een paar maanden gelden gestart is mt iets vergelijkbaar en goedkoper ?
Redelijk sukses of al verdwenen ?
Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
De IDBussen zijn al volop gespot bij het Zuidstation, vanmorgen stonden er zelfs 2.
Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
Vandaag vrij veel reclame gehoord van de IDBussen op StuBru, met zelfs op het einde "tu-ta-tara"
Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.
Inderdaad achter het station bij de omnibussen kan je opstappen. Zelfs richting Plzeň raad de planner je aan de bus via Praag + RE te nemen (er is nu tijdelijk ook een serieuze vertraging bij Cheb met de beruchte Schienenersatzbussen).dentheo schreef:DB rijdt zo met bussen naar Praag, vanuit München en Nürnberg (?).
Verder kan je ook richting Zwitserland via (Nürnberg-MUC) München met de DB bus.