SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

Bericht door groentje »

Waarmee kan je zonder overstappen in het Zuiden van Spanje geraken? Of in Polen? Zeker als je niet in een van de grote steden moet zijn, maar in een tussenliggende halte, is de bus best handig. Maar toegegeven, mij krijgen ze ook in geen bus als het niet nodig is.
EC 91

Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

Bericht door EC 91 »

Langeafstandsbussen hebben hun reizigers, niets mis daarmee. Maar wat ik nog steeds niet begrijp is waarom SNCF daarmee ook begint, op lijnen met rechtstreekse concurrentie met Eurolines (denkt SNCF echt dat ze het veel beter kunnen?) of met hun eigen treinen. Misschien is er onvoldoende aanbod van die bussen dus is er een gat in de markt en ze springen daarop, ik weet het niet. Maar veel nuttiger lijken me inderdaad competitieve combinaties bus/trein en die zijn zo goed als onbestaand vandaag. En over het feit of een grote groep als SNCF zich zo'n zijsprong kan veroorloven: ten eerste hebben ze meer dan genoeg werk om hun treinen deftig te laten rijden (ze zijn niet slecht maar kan veel beter), ten tweede heb ik genoeg gezien dat ook grote bedrijven goed in de problemen kunnen komen als ze zich met vanalles en nog wat tegelijkertijd bezig houden. En wat "upselling" betreft: op heel die website komt het woord "trein" niet een keer voor. Het is blijkbaar niet de bedoeling (op zijn minst vandaag) om bus met trein te vergelijken. De vergelijking die gemaakt wordt is bus met auto en dit lijkt me vrij raar.
nighttrain
Berichten: 2543
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

Bericht door nighttrain »

EC 91 schreef:Langeafstandsbussen hebben hun reizigers, niets mis daarmee. Maar wat ik nog steeds niet begrijp is waarom SNCF daarmee ook begint, op lijnen met rechtstreekse concurrentie met Eurolines (denkt SNCF echt dat ze het veel beter kunnen?) of met hun eigen treinen. Misschien is er onvoldoende aanbod van die bussen dus is er een gat in de markt en ze springen daarop, ik weet het niet. Maar veel nuttiger lijken me inderdaad competitieve combinaties bus/trein en die zijn zo goed als onbestaand vandaag. En over het feit of een grote groep als SNCF zich zo'n zijsprong kan veroorloven: ten eerste hebben ze meer dan genoeg werk om hun treinen deftig te laten rijden (ze zijn niet slecht maar kan veel beter), ten tweede heb ik genoeg gezien dat ook grote bedrijven goed in de problemen kunnen komen als ze zich met vanalles en nog wat tegelijkertijd bezig houden. En wat "upselling" betreft: op heel die website komt het woord "trein" niet een keer voor. Het is blijkbaar niet de bedoeling (op zijn minst vandaag) om bus met trein te vergelijken. De vergelijking die gemaakt wordt is bus met auto en dit lijkt me vrij raar.
Ik vrees dat u mijn eerder antwoord niet goed gelezen hebt of het niet begrijpt.
IDBUS is een filiaal van de SNCF groupe, net zoals Voyages- SNCF ,of RITMx (biljetten)is, en net zoals voorheen (tot 15/11/2011 ) SEAFRANCE was.
De SNCF dekt veel ladingen
dentheo
Berichten: 8170
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

Bericht door dentheo »

DB rijdt zo met bussen naar Praag, vanuit München en Nürnberg (?). Twee verbindingen die gereden werden door "Alex " (?).
Alex is daar nu prompt mee gestopt.
Theo
Groeten vanop de Heide
AlexNL
Berichten: 2182
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

Bericht door AlexNL »

Dat ben ik niet :lol:

ALEX was een dochteronderneming van Arriva Duitsland. Toen DB Arriva overnam, moest men alle activiteiten in Duitsland van de hand doen i.v.m. mededingingsrichtlijnen. De Italiaanse spoorwegen (FS) hebben die activiteiten toen overgenomen.
neigezug

Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

Bericht door neigezug »

Een nachtbus zou interessant zijn die rond 6 h in Parijs aankomt waardoor men om 7 h in Gare de Lyon kan overstappen op de TGV naar het zuiden.In de tijd dat de nachttrein reed ging dat ook nog maar met de Thalys nu niet.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1793
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

Bericht door Portbou »

neigezug schreef:Een nachtbus zou interessant zijn die rond 6 h in Parijs aankomt waardoor men om 7 h in Gare de Lyon kan overstappen op de TGV naar het zuiden.In de tijd dat de nachttrein reed ging dat ook nog maar met de Thalys nu niet.
Iets na zeven uur vertrekt er in Brussel Zuid een TGV naar Marseille, aankomst daar kort na de middag.
Ik denk niet dat er veel mensen zichzelf een slapeloze nacht in een bus gaan aandoen om nóg iets vroeger aan te komen.

Groeten,
Bart.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

Bericht door Shrek »

neigezug schreef:Een nachtbus zou interessant zijn die rond 6 h in Parijs aankomt waardoor men om 7 h in Gare de Lyon kan overstappen op de TGV naar het zuiden.In de tijd dat de nachttrein reed ging dat ook nog maar met de Thalys nu niet.
Maar naar Parijs met de bus duurt maar een dikke 3 uur, dus het vertrekuur wordt dan wel erg nachtelijk...
rail s

Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

Bericht door rail s »

rail s schreef:
dentheo schreef:Heeft er iemand nog iets gehoord van de Engelse firma, die een paar maanden gelden gestart is mt iets vergelijkbaar en goedkoper ?
Redelijk sukses of al verdwenen ?
Megabus zou rijden, maar ik heb er nog niks van gezien.
Megabus gespot: nacht van 20 op 21 juli rond middernacht waarschijnlijk de Amsterdam maar Brussel, ik dacht op de keizerlaan.
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

Bericht door groentje »

De IDBussen zijn al volop gespot bij het Zuidstation, vanmorgen stonden er zelfs 2.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

Bericht door msts.be »

Vandaag vrij veel reclame gehoord van de IDBussen op StuBru, met zelfs op het einde "tu-ta-tara" :lol:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: SNCF start busverbinding tussen Brussel en Parijs.

Bericht door kika »

dentheo schreef:DB rijdt zo met bussen naar Praag, vanuit München en Nürnberg (?).
Inderdaad achter het station bij de omnibussen kan je opstappen. Zelfs richting Plzeň raad de planner je aan de bus via Praag + RE te nemen (er is nu tijdelijk ook een serieuze vertraging bij Cheb met de beruchte Schienenersatzbussen).
Verder kan je ook richting Zwitserland via (Nürnberg-MUC) München met de DB bus.
Plaats reactie