Klanteninformatie bij Eurotunnel via GSM R

Plaats reactie
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Klanteninformatie bij Eurotunnel via GSM R

Bericht door nighttrain »

Sinds vorige week woensdag hebben we een nieuw real-time klanten informatie systeem in werking gesteld (gedeeltelijk) Frankrijk => UK

Elke client die bij het reserveren zijn juist mobiel telefoonnumer heeft ingegeven geniet van de diensten.
Dus aan de tolplaza geeft de client zijn bankkaart in(waarmee hij betaald heeft) => reservatie is gevalideerd=> mobiel nummer geasocieerd ,de nummerplaat gelezen en geasocieerd tot wanneer hij van de trein rijd de andere zijde.
Bij elke trein die geladen wordt, gaat de nummerplaatlezer de nummerplaat van de client associeren met zijn mobiel nummer en het treinnummer .
In geval van incident kunnen we de trein of treinen selecteren waarnaar we een SMS bericht gaan sturen met uitleg over het incident enz.... En dit uiterlijk na max 10' stilstand.
In de eerste periode en bij wijze van test krijgt iedereen bij het vertrek van hun trein een welkomstbericht.
De treinchef en 2 crewmembers op de trein krijgen dezelfde berichten als de clienten ,dus ze weten wat er gecommuniceerd is geworden met hen van buitenaf.
Het GSM R systeem is nog niet af langs de UK zijde ,daar de operatoren het te druk hadden met de olympische spelen. Er is een foutmarge dor slechte nummerplaten of mensen die een verkeerd nummer ingeven bij reservatie.
De mensen kunnen niet antwoorden of het systeem gebruik om iets te melden bv oproep voor hulp enz ,dit laatste moet nog steeds gebeuren via de treinchef aan boord.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Klanteninformatie bij Eurotunnel via GSM R

Bericht door kika »

nighttrain schreef:De mensen kunnen niet antwoorden of het systeem gebruik om iets te melden bv oproep voor hulp enz ,dit laatste moet nog steeds gebeuren via de treinchef aan boord.
Naar mijn ervaring gebeurd dat toch steeds vaak, ook al staat het er bij, of is er geen nummer zichtbaar om naar te antwoorden. Eventueel is het voor jullie ook zinnig om in het geval van mensen die proberen te antwoorden automatisch een bericht terug te sturen met hoe je de treinchef het beste/snelste kan contacteren en in welke gevallen. Je zou kunnen testen wat het fijnste werkt. Ik denk dat ik zo'n service wel zou gebruiken, ondanks privacybezwaren.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Klanteninformatie bij Eurotunnel via GSM R

Bericht door nighttrain »

kika schreef:
nighttrain schreef:De mensen kunnen niet antwoorden of het systeem gebruik om iets te melden bv oproep voor hulp enz ,dit laatste moet nog steeds gebeuren via de treinchef aan boord.
Naar mijn ervaring gebeurd dat toch steeds vaak, ook al staat het er bij, of is er geen nummer zichtbaar om naar te antwoorden. Eventueel is het voor jullie ook zinnig om in het geval van mensen die proberen te antwoorden automatisch een bericht terug te sturen met hoe je de treinchef het beste/snelste kan contacteren en in welke gevallen. Je zou kunnen testen wat het fijnste werkt. Ik denk dat ik zo'n service wel zou gebruiken, ondanks privacybezwaren.
Het is een gevaarlijk juridisch terrein,je doet iets om de service te verhogen maar het kan zich ook tegen U keren;
het is de bedoeling enkel de mensen informatie te sturen die aan boord zitten van een trein die tot stilstand is gekomen. hetzij door een gebrek aan die trein of aan iets anders. De regels aan boord zijn duidelijk aangebracht op hangers en klevers aan boord van de treinen. het is ook geen kontraktuele verbinding.
na 20 jaar heb ik vele schoonmoeders, baby,honden zien sterven aan de check-in en springlevend aan de boarding of als we hulpdiensten willen inroepen.......
Plaats reactie