Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door dentheo »

6:18

Er is een probleem met de samenstelling van de trein tussen station Antwerpen-Centraal en station Roosendaal.
Sommige treinen tussen Antwerpen-Centraal en Roosendaal zijn beperkt tot Essen.

Sommige Benelux treinen tussen Brussel-Zuid en Amsterdam-Centraal zullen een bijkomende stopplaats hebben in Essen.
Viertje met "TBL" en rijverbod in Nederland op stap ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door Bordensteker »

Vast wel, en dat ziet er dus somber uit voor wanneer de Benelux afgeschaft wordt per 9 december ...

Voor bizarre problemen moet je ook buiten de gebaande paden durven denken, maar eigenlijk doe ik dat juist niet: er bestaat vermoedelijk al een uitzondering voor het korte doodspoor dat ten noorden van de Grensstraat over de overweg heen als een kort derde spoor naast de hoofdsporen Nederland in steekt. Dat is volgens mij een spoor in Nederland waar gewoon alleen de Belgische regels gelden.

Als nu het toch al op sterke rationalisatie beluste ProRail alvast eens wat ‘overbodige’ wissels wil klemmen in Roosendaal, dan kunnen we met ingang van 9 december het oostelijke hoofdspoor als een heel lange kutzak gaan berijden, en in die vorm volgens diezelfde uitzondering dus ook met stellen die TBL1+ hebben.

Wie een betere oplossing weet mag het zeggen ... TBL1+ stellen homologeren lijkt daarvoor nog steeds de nog ontbrekende stap.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door dentheo »

Bordensteker schreef: Voor bizarre problemen moet je ook buiten de gebaande paden durven denken, maar eigenlijk doe ik dat juist niet: er bestaat vermoedelijk al een uitzondering voor het korte doodspoor dat ten noorden van de Grensstraat over de overweg heen als een kort derde spoor naast de hoofdsporen Nederland in steekt. Dat is volgens mij een spoor in Nederland waar gewoon alleen de Belgische regels gelden.

Klopt, de bewoners van het Nederlandse huis ernaast hadden vroeger een "redelijke" omzet in roomboter, aan machinisten uit het zuiden des lands.
Theo
Groeten vanop de Heide
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door MaartendeJ »

Volgens mij zijn er nog steeds geen proefritten geweest met belgische meuque (met TBL1+) waaruit voortkwam dat TBL1+ Roosendaal plat legt. Het is dus een kwestie van proefritten aanvragen.

(Aangezien er nog wel Klassiertkjes bij Maastricht over de grens komen: waarom kan die stoptrein Roosendaal-Antwerpen geen klassiekertjes als reserve hebben?)
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door deadlock »

Vandaag houden de perikelen aan, volgens het RTL Ontbijtnieuws ligt het aan defect materieel en is de extra reistijd een uur.

Waarom zetten de NS/NMBS geen bussen in?
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door dentheo »

Eigenaardig, als men de Benelux laat stoppen is de vertraging 5-10 minuten, geen uur.
Anderzijds stonden er gisteren tijdens de dag geen meldingen op de stationspagina's, enkel als hoofding ???
Nu lijkt Railtime ok, tenminste voor Essen, zo te zien mag één van de stoptreinen wel naar Roosendaal en de andere NIET, de Beneluxen stoppen in dat geval in beide rijrichtingen.

Toch heeft men blijkbaar "gespeeld" met de database , de stoptreinen die niet naar Roosendaal gaan, krijgen bij de andere stations dan Essen, GEEN oranje infoknop met trajectwijziging ????? Die reizigers zijn zich van niets bewust. Druk je op de blauwe infoknop zie je wel dat Roosendaal geschrapt is.
Dit is niet het standaardgedrag van Railtime
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door nahoj »

MaartendeJ schreef:Volgens mij zijn er nog steeds geen proefritten geweest met belgische meuque (met TBL1+) waaruit voortkwam dat TBL1+ Roosendaal plat legt. Het is dus een kwestie van proefritten aanvragen.
Zo eenvoudig zou het inderdaad moeten zijn. Maar de buitenlandse toelatingsinstanties reageren blijkbaar niet altijd even pragmatisch...
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door deadlock »

nahoj schreef:Zo eenvoudig zou het inderdaad moeten zijn. Maar de buitenlandse toelatingsinstanties reageren blijkbaar niet altijd even pragmatisch...
Dat vind ik erg makkelijk tegenover de Inspectie Leefomgeving en Transport. Voor zover ik weet zijn er nooit homologatieritten aangevraagd.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door thejay »

Belangrijkere vraag nog: Gaan ze vanaf 9 december voldoende stellen hebben omdat het op weekdagen Roosendaal-Puurs wordt en in het weekend Roosendaal-Luchthaven...
Of komt er dan ander materieel op deze verbinding?

mvg,
thejay
wbrm
Berichten: 409
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door wbrm »

Welk materieel dan? Materieel dat (zonder aanpassingen) naar Roosendaal mag is niet voor handen. Discipline om varkens zonder TBL1+ vrij te houden is volgens mij de enige oplossing.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door dentheo »

Inderdaad, maar voor Roosendaal Puurs heb je er dubbel zoveel nodig als nu. En nu lukt het soms al niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door nahoj »

deadlock schreef:
nahoj schreef:Zo eenvoudig zou het inderdaad moeten zijn. Maar de buitenlandse toelatingsinstanties reageren blijkbaar niet altijd even pragmatisch...
Dat vind ik erg makkelijk tegenover de Inspectie Leefomgeving en Transport. Voor zover ik weet zijn er nooit homologatieritten aangevraagd.
Homologatieritten niet aangevraagd? Er is een homologatie aangevraagd! De bereidheid om proefritten uit te voeren is bij NMBS zeer groot, en wordt niet onder stoelen of banken gestoken.
Maar wat er uiteindelijk noodzakelijk geacht wordt om toegelaten te worden, is toch in de eerste plaats een beslissing van de lokale toelatingsautoriteit? En dan gaat het niet alleen over eventuele proefritten, maar over wat beproefd moet worden tijdens die ritten (proefprogramma). (Alsook pakken papierwerk, uiteraard.) Nederland, Frankrijk, Duitsland,... hebben allemaal hun eigen eisenpakket.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door deadlock »

nahoj schreef:Homologatieritten niet aangevraagd? Er is een homologatie aangevraagd! De bereidheid om proefritten uit te voeren is bij NMBS zeer groot, en wordt niet onder stoelen of banken gestoken.
Maar wat er uiteindelijk noodzakelijk geacht wordt om toegelaten te worden, is toch in de eerste plaats een beslissing van de lokale toelatingsautoriteit? En dan gaat het niet alleen over eventuele proefritten, maar over wat beproefd moet worden tijdens die ritten (proefprogramma). (Alsook pakken papierwerk, uiteraard.) Nederland, Frankrijk, Duitsland,... hebben allemaal hun eigen eisenpakket.
Heb je daar ergens een bron bij? Ik ben erg benieuwd of dat namelijk echt gebeurd is.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door nahoj »

deadlock schreef:
nahoj schreef:Homologatieritten niet aangevraagd? Er is een homologatie aangevraagd! De bereidheid om proefritten uit te voeren is bij NMBS zeer groot, en wordt niet onder stoelen of banken gestoken.
Maar wat er uiteindelijk noodzakelijk geacht wordt om toegelaten te worden, is toch in de eerste plaats een beslissing van de lokale toelatingsautoriteit? En dan gaat het niet alleen over eventuele proefritten, maar over wat beproefd moet worden tijdens die ritten (proefprogramma). (Alsook pakken papierwerk, uiteraard.) Nederland, Frankrijk, Duitsland,... hebben allemaal hun eigen eisenpakket.
Heb je daar ergens een bron bij? Ik ben erg benieuwd of dat namelijk echt gebeurd is.
M.a.w. u weet het niet of het echt gebeurd is. Schrijf er dan ook geen negatieve suggesties over neer.

Die homologaties zijn aangevraagd. Reeds geruime tijd. Voor alle grenstrajecten.
Voor MR96 naar Lille is de toelating overigens sinds kort (eindelijk) in orde.
AlexNL
Berichten: 2186
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Stoptrein lijn 12 rijdt niet naar Roosendaal Railtime

Bericht door AlexNL »

Ondertussen lijkt het erop dat er bijna dagelijks stoptreinen van/naar Roosendaal uitvallen vanwege "beperkingen in de materieelinzet". Dit lijkt mij verwant te zijn aan de hier genoemde TBL1+-inbouw. Is er enig idee wanneer deze toelating geregeld is?

Mocht dit nog lang duren dan zijn reizigers die niet met Fyra of Thalys willen reizen straks nog erger de dupe...
Plaats reactie