NMBS in Roosendaal

Sparrow

NMBS in Roosendaal

Bericht door Sparrow »

Ik wil binnenkort naar Roosendaal om oa de Belgische treinen daar te fotograferen. Nu weet ik dat de Varkensneus daar regelmatig staat, maar hoe vaak per dag komt de Duikbril daar? Die rijdt toch nog tussen Essen en Roosendaal?
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door MaartendeJ »

In principe niet. De pendels Roosendaal-Essen worden door de varkensneuzen Puurs-Antwerpen-Roosendaal gereden. Weekendpendel Antwerpen-Roosendaal reed afgelopen weekend wel met Duikbrillen.
Sparrow

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Sparrow »

MaartendeJ schreef:In principe niet. De pendels Roosendaal-Essen worden door de varkensneuzen Puurs-Antwerpen-Roosendaal gereden. Weekendpendel Antwerpen-Roosendaal reed afgelopen weekend wel met Duikbrillen.
Ow, dat was alleen afgelopen weekend. Goed om te weten, dan wacht ik nog even met naar Roosendaal gaan tot dit weekend als die IC gaat rijden, wat wss Duikbril zal worden of iig iets anders dan de Varkensneus, die nu dan als enige belgische trein in Roosendaal komt.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door dentheo »

In het weekend staan ze zelfs 10 minuten per uur SAMEN in Roosendaal.
Correctie: slechts om de twee uur !!!!!
Laatst gewijzigd door dentheo op 24 jan 2013, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Stef »

De nieuwe IC's tussen A'pen en Roosendaal (zonder tussenstop) worden met 1 duikbril gereden (ter vervanging van de Fyra). Dus vanaf overmorgen dagelijkse kost in Roosendaal.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ferry
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 mei 2008, 21:50

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door ferry »

Zijn ze dan NOOIT verlegen bij de NMBS?
Dergelijk oncomfortabel, stinkend materiaal op een vervangende internationale trein!
franksken

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door franksken »

ferry schreef:Zijn ze dan NOOIT verlegen bij de NMBS?
Dergelijk oncomfortabel, stinkend materiaal op een vervangende internationale trein!
Komaan Ferry,'k heb vaak genoeg op ne sprinter gezeten.nooit last gehad van enig ongemak :o
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Steven »

in geval van nood zijn de maatregelingen in dezelfde stijl. Denken dat opeens de MS96 beschikbaar zou staan om dat op te vangen of een splinternieuwe desiro is een beetje te zot. De MS96 is amper beschikbaar om dat te doen, de Desiro heeft nog geen homologatie, van het overige materieel is er ook niet veel toegelaten in NL. Dus is die sprinter veruit de enige oplossing die men kan geven. Tenzij je liever GEEN trein zag verschijnen als oplossing. Die sprinter is natuurlijk niet ideaal en even comfortabel maar is evenmin de grootste ramp van de wereld.
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door dentheo »

Stef schreef:De nieuwe IC's tussen A'pen en Roosendaal (zonder tussenstop) worden met 1 duikbril gereden (ter vervanging van de Fyra). Dus vanaf overmorgen dagelijkse kost in Roosendaal.
Elke TWEE uur!!!.

Ik maak mij sterk dat als men een AM75 zou gebruiken en combineren met de L-trein dat het elk uur kan met evenveel materieel en personeel.
Want dan kun je van de 40 minuten wachttijd in Roosendaal al een stukje gebruiken om terug naar Antwerpen te Karren.
Je hebt dan 40+60 minuten om heen en weer nar Antwerpen te rijden en twee maal kop te maken...kan makkelijk. Waarom niet ???
Nu staat er één AM75 40 minuten in Roosendaal en de duikersbril staat bijna één vol uur in Antwerpen....

Iemand een idee waarom ?

De geruchten nemen toe over een IC DenHaag - Brussel..... Overleg morgen ???
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door nahoj »

Steven schreef:in geval van nood zijn de maatregelingen in dezelfde stijl. Denken dat opeens de MS96 beschikbaar zou staan om dat op te vangen of een splinternieuwe desiro is een beetje te zot. De MS96 is amper beschikbaar om dat te doen, de Desiro heeft nog geen homologatie, van het overige materieel is er ook niet veel toegelaten in NL. Dus is die sprinter veruit de enige oplossing die men kan geven. Tenzij je liever GEEN trein zag verschijnen als oplossing. Die sprinter is natuurlijk niet ideaal en even comfortabel maar is evenmin de grootste ramp van de wereld.
Steven, het klopt dat er technisch niet van vandaag op morgen een veel betere oplossing is, maar het gevolg daarvan minimaliseren als 'niet de grootste ramp van de wereld' is -- hoewel letterlijk geïnterpreteerd evenwel juist -- in de context van de zooi die tussen Brussel en Amsterdam gecreëerd is, niet op zijn plaats. Ik zou zelfs stellen dat het provocerend kan overkomen naar betrokken reizigers toe.

Een tweeledig regionaal treinstel, om de twee uur, op het korte deeltraject Antwerpen-Roosendaal, van de instukken geknipte Benelux-/Fyra-verbinding, is terecht een onbegrijpelijke toestand vanuit het standpunt van de reiziger. En dat is uiteindelijk het belangrijkste standpunt.
ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door ostbahnhof »

Mag/kan een Break AM80-83 in Nederland rijden (eventueel enkel stukje Essen-grens Roosendaal)
As dit mag kan de IR31.. Brussel -Antwerpen doorgetrokken worden tot Roosendaal, kwestie van toch al 1 overstap te schrappen tussen Brussel en Amsterdam
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5318
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Steve »

ostbahnhof schreef:Mag/kan een Break AM80-83 in Nederland rijden (eventueel enkel stukje Essen-grens Roosendaal)
As dit mag kan de IR31.. Brussel -Antwerpen doorgetrokken worden tot Roosendaal, kwestie van toch al 1 overstap te schrappen tussen Brussel en Amsterdam
Met al die Breaks die intussen TBL1+ hebben, lijkt het me nogal moeilijk (ik dacht niet dat Break met TBL1+ al binnen mocht?). Bovendien vertrekt die IR-reeks niet uit Brussel maar wel uit Kortrijk en Geraardsbergen (met in beide gevallen een flinke omweg), waardoor je een lange en nu al storingsgevoelige verbinding nog langer zult maken, en de betrouwbaarheid dus wellicht helemaal belabberd zou worden.

De IR 33xx Brussel - Antwerpen zou me dan een betere kandidaat lijken, maar dan zit je toch met de M5, 21 en Desiro...
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Retard »

De deuren van een Break kunnen toch niet open in Roosendaal? Die zitten toch tegen het perron. In Maastricht wel, waar daar is het perron kleiner.
De NS wou bij een rijtuigentekort ook een M4's lenen van de NMBS, maar om bovenstaande reden ging dat ook niet, en dan hebben ze maar M2's gehuurd (daar zijn nog foto's van: http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... 4-1993.jpg).
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door dentheo »

Volgens mij ligt Roosendaal nu op dezelfde hoogte als stuk van Belgie 76cm.


Anekdote:
De duitser met zijn onderstopmachine (vrachtwagen aanhanger dus geschikt voor transport over de weg) vertelde mij dat hij de sporen 11cm moest omhoog brengen.
Hij kon dat in één keer maar deed het toch maar liever in twee stapjes voor de nauwkeurigheid. groot stapje en klein stapje.
Theo
Groeten vanop de Heide
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door nahoj »

Steve schreef:
ostbahnhof schreef:Mag/kan een Break AM80-83 in Nederland rijden (eventueel enkel stukje Essen-grens Roosendaal)
As dit mag kan de IR31.. Brussel -Antwerpen doorgetrokken worden tot Roosendaal, kwestie van toch al 1 overstap te schrappen tussen Brussel en Amsterdam
Met al die Breaks die intussen TBL1+ hebben, lijkt het me nogal moeilijk (ik dacht niet dat Break met TBL1+ al binnen mocht?). Bovendien vertrekt die IR-reeks niet uit Brussel maar wel uit Kortrijk en Geraardsbergen (met in beide gevallen een flinke omweg), waardoor je een lange en nu al storingsgevoelige verbinding nog langer zult maken, en de betrouwbaarheid dus wellicht helemaal belabberd zou worden.

De IR 33xx Brussel - Antwerpen zou me dan een betere kandidaat lijken, maar dan zit je toch met de M5, 21 en Desiro...
Break, HLE 21, M5 noch Desiro hebben een toelating voor Essen-Roosendaal. TBL1+ is geen beperkende factor meer voor de voertuigen die naar Nederland mochten/mogen.
Plaats reactie