NMBS in Roosendaal

deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door deadlock »

Waarom mag een Break niet? Die reden vroeger ook de stopper Luik-Maastricht v.v.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Retard »

deadlock schreef:Waarom mag een Break niet? Die reden vroeger ook de stopper Luik-Maastricht v.v.
In Maastricht zouden de perrons lager zijn dan in Roosendaal.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door deadlock »

Pffff. Daar mogen ze nou ook wel eens werk van maken. Op alle belangrijke knooppunten zijn de perrons nu wel zo'n beetje aangepast of zijn ze bezig om ze op hoogte te krijgen behalve in Roosendaal :') Prutsers.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Retard »

Hetgeen wat ze in Nederland te veel hebben aan perron, mogen ze naar ons sturen. En dan zeker naar de Lijn 75!
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door deadlock »

Daar is het nog echt klimmmen jah? Naar wat ik begrepen heb zijn ze in heel België toch goed bezig om de perrons op te hogen? Ik kan me nog goed herinneren dat ik in Heide ook een enorm stuk moest klimmen na een wandeling daar en daar is het nu ook allemaal mooi geregeld (y)
rvdborgt
Berichten: 4333
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door rvdborgt »

Retard schreef:
deadlock schreef:Waarom mag een Break niet? Die reden vroeger ook de stopper Luik-Maastricht v.v.
In Maastricht zouden de perrons lager zijn dan in Roosendaal.
Zou kunnen, maar ze zijn beide minstens 76 cm.
Een tijdlang is als standaardhoogte voor perrons 84 cm gebruikt, bij nieuwbouw en verbouwing. Sinds een aantal jaren is dat echter terug naar 76 cm. Het is mogelijk dat sommige stations dus nog op 84 cm zitten, maar ik dacht niet dat Roosendaal daarbij hoorde.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door dentheo »

deadlock schreef:Pffff. Daar mogen ze nou ook wel eens werk van maken. Op alle belangrijke knooppunten zijn de perrons nu wel zo'n beetje aangepast of zijn ze bezig om ze op hoogte te krijgen behalve in Roosendaal :') Prutsers.
Volgens mij zijn vorig jaar de sporen verhoogd in Roosendaal, geeft zelfde effect als perrons verlagen......
Theo
Groeten vanop de Heide
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door dentheo »

Volgens vertrekstaten Roosendaal valt de duikersbril IC Roosendaal-Antwerpen om 11:04 al uit vandaag.
Theo
Groeten vanop de Heide
Tijgernoot
Berichten: 312
Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
Locatie: Delfshaven

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Tijgernoot »

Die hele trein bestaat sowieso niet, want om 11:04 rijdt er geen IC vanuit Roosendaal naar Antwerpen. De vervangtrein vertrekt in de weekenden op even uren (10:04 en 12:04).
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door dentheo »

Het valt mij nu op dat de stopper precies niet meer gaat pendelen naar Essen om de mensen naar de dubbeldekker te brengen.
Vanaf morgen zijn er dus eigenlijk MINDER verbindingen naar België dan vorige week.
Toen had men op twee uur vier vertrekken uit Roosendaal, nu nog drie..
De mediaberichten willen precies iets anders doen geloven

Klein foutje, op de belgische site zie ik nu dat de Essenpendel toch rijdt, ook al is er een IC.
Dat geeft dus elk uur twee verbindingen en op de even(oneven ?) uren drie , de ganse week .
In het weekend één minder, dus elk uur één en op de even(oneven ?) uren twee op zaterdag en zondag.
Laatst gewijzigd door dentheo op 27 jan 2013, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door SteC »

Gisteren heb ik voor het eerst van België naar Nederland gespoord in het post-benelux tijdperk.
Om 19h27 de Roosendaalse duikbril genomen die qua grootte goed was voor het aantal reizigers. Jammer dat te zien want in de tijd van de benelux zouden dit 3 keer zo veel mensen geweest zijn.
Het ritje ging in ieder geval vlot, en in Roosendaal stond een dubbele varkensneus klaar om naar België te rijden. De aansluiting richting Rotterdam was 20 minuten wachten en netjes op tijd.
Een voordeel is dat de prijs van een ticket (gewone prijs met voordeeluren) voor mij gezakt is van 11,7 Euro naar 9,8 Euro.
Het is geen perfecte oplossing, maar ik zou hier voorlopig mee kunnen leven (het is een half uur sneller dan de stoptrein). Het zou goed zijn om op korte termijn deze trein ieder uur te laten rijden tot er een meer definitieve oplossing is voor het doorgaand verkeer.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door deadlock »

20 minuten overstaptijd. Ronduit schandalig.
groentje
Berichten: 7286
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door groentje »

Naar Belgische normen is dat eigenlijk nog best aanvaardbaar. Het zijn de aansluitingen van 50 minuten die wat al te 'robuust' worden...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door Shrek »

deadlock schreef:20 minuten overstaptijd. Ronduit schandalig.
Dat vind ik niet.
Voor een verbinding die toch al 3 uur duurt en er enkel is voor mensen die niet willen betalen voor het snellere alternatief zal het op die 10 minuten extra niet aankomen.
Wat veel belangrijker is is dat je de overstap sowieso hebt ipv een uur te moeten wachten.
deadlock
Berichten: 579
Lid geworden op: 10 nov 2008, 21:11
Locatie: Zwolle, Nederland

Re: NMBS in Roosendaal

Bericht door deadlock »

Het had niet meer dan 10 minuten mogen zijn. Desnoods leggen ze maar extra treinen in. Dat men in België anders gewend is doet niets af aan het feit dat het heel erg klantonvriendelijk is.
Plaats reactie