Pagina 1 van 1

Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 28 mar 2013, 10:06
door neigezug

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 28 mar 2013, 12:02
door K V B
neigezug schreef:Zie volgende link :
http://www.railwaygazette.com/news/pass ... eiled.html
Als ik het hier goed gezien heb gaat het om drie rijtuigen... Nog niet eens een volledig rijklaar stel...

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 29 mar 2013, 02:28
door Bordensteker
Ze hebben willen camoufleren dat de spatborden er nog niet op zitten (of er af gevallen zijn :wink: ), maar dat valt des te meer op doordat de zijkant onderaan net voor het eerste draaistel met een provisorische kunststof plaat bedekt is ... het lijkt net een soort reparatie, maar het blijkt aan beide kanten zo 'afgewerkt' te zijn. Voorlopig wil je daar zo geen 400 km/h mee gaan rijden ...

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 29 mar 2013, 13:19
door Boris
Binnenkort kunnen ze er nog 19 "tweede handjes" aan toevoegen. Ze rijden zelfs op halve spanning! (3000 volt= in Italiƫ) :D

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 30 mar 2013, 17:53
door LML
Ik ken een keine basis Italiaans. AnsaldoBreda levert idd af, maar ze werken samen met Bombardier...

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 04 jul 2013, 15:11
door msts.be
Blijkbaar is nu de eerste volledige trein klaar voor de testen:
http://www.railwaygazette.com/news/trac ... sting.html

Ben benieuwd of Ansaldo ook zo'n "kwaliteit" (lees: brol) hier heeft afgeleverd. Hoe lang tot ze uiteenvallen ? :lol:

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 04 jul 2013, 17:20
door franksken
Opvallend dat dit NU uitlekt!
Operation 'CHARMING'.

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 04 jul 2013, 22:38
door bobke
Het zal wel veel minder brol zijn dan de fyra, want tis een samenwerking met bombardier (zij hebben het design en al ontwikkeld etc).

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 05 jul 2013, 00:08
door AlexNL
De belangrijkste dingen (zoals het conceptueel ontwerp, tractie-installaties, computersystemen, enz) worden gedaan door Bombardier. AnsaldoBreda doet de assemblage en de eindafwerking.

Het lijkt me toch vrij moeilijk om daarin te falen wanneer Bombardier meekijkt...

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 05 jul 2013, 06:08
door K V B
AlexNL schreef:De belangrijkste dingen (zoals het conceptueel ontwerp, tractie-installaties, computersystemen, enz) worden gedaan door Bombardier. AnsaldoBreda doet de assemblage en de eindafwerking.

Het lijkt me toch vrij moeilijk om daarin te falen wanneer Bombardier meekijkt...
AnsaldoBreda assembleert ook voor Stadler. Dus als er iemand hen op de vingers kijkt kan het blijkbaar wel...

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 10 jul 2013, 10:07
door e49memling
K V B schreef: AnsaldoBreda assembleert ook voor Stadler. Dus als er iemand hen op de vingers kijkt kan het blijkbaar wel...
Zeker als Waldorf naast Stadler zit :lol:

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 10 jul 2013, 13:13
door Peter Eijkman
Ansaldo lijkt me meer op de Swedish Chef... :lol:

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 10 jul 2013, 13:33
door dentheo
K V B schreef: AnsaldoBreda assembleert ook voor Stadler. Dus als er iemand hen op de vingers kijkt kan het blijkbaar wel...
Daarom is het ook zo belachelijk dat men een parlementaire onderzoekscommissie wil omdat "een NMBS ingenieur" 20 keer naar Italie is geweest.
Beter 100 reisjes en een goede Fyra....

Re: Ansaldo Breda levert ETR 1000 aan FS (Trenitalia)

Geplaatst: 07 nov 2015, 18:09
door msts.be
Ondertussen is de ETR1000 al hernoemd als ETR400, en is hij in dienst op sommige Frecciarossa-diensten.

Deze week kwam echter het interessante bericht dat Trenitalia (waarschijnlijk via filiaal Thello) ook een dienst op Brussel-Parijs wil aanbieden. Aangezien deze treinen voorbereid zijn voor 4 spanningen en meerdere beveiligingssystemen is het dus logisch dat die deze diensten zullen doen. De huidige ETR400 zijn enkel geschikt voor 3 en 25kV, en hebben enkel de Italiaanse beveiligingssystemen + ETCS L2 aan boord.

http://www.railwaygazette.com/news/high ... rvice.html