PKP Freight

ostbahnhof
Berichten: 882
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

PKP Freight

Bericht door ostbahnhof »

PKP Polen komt vanaf maandag naar Belgie (Zeebrugge). Weet iemand met welke loc's dit gaat gebeuren?

groetjes
o
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: PKP Freight

Bericht door Treinen9880 »

ostbahnhof schreef:PKP Polen komt vanaf maandag naar Belgie (Zeebrugge). Weet iemand met welke loc's dit gaat gebeuren?

groetjes
o
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Zijn er ook uren beschikbaar wanneer deze rijd?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: PKP Freight

Bericht door Hobbes »

En met welke machinisten? Het zou me verbazen dat er Poolse machinisten een licentie hebben om op het Belgische net te rijden...
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: PKP Freight

Bericht door Treinen9880 »

Hobbes schreef:En met welke machinisten? Het zou me verbazen dat er Poolse machinisten een licentie hebben om op het Belgische net te rijden...
Zou het niet kunnen zijn dat het class66/77 zullen zijn met de bestuurders van Crossrail? Want ik dacht een wat gezien te hebben dat de bestuurders van Crossrail ook de locs van ERC bestuurden.

EDIT:

Dit stond er op 8 januari te lezen op wallorail:

KP Cargo est déjà active en Allemagne, Autriche, Bulgarie, Hongrie, Pays Bas, République Tchèque, Roumanie, Slovaquie et Slovénie. PKP Cargo vient déjà régulièrement jusqu’Aachen West avec un train transportant de Fiat500 qui est repris par Crossrail. PKP Cargo utilise notamment 9 locomotives Siemens ES64F4 quadri-tension dans une livrée assez photogénique. Moyennant quelques adaptations ces locomotives pourraient circuler facilement sur notre réseau. Actuellement elles circulent régulièrement aux Pays Bas grâce à un partenariat avec ERS.

http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... u-infrabel
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hobbes
Berichten: 747
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: PKP Freight

Bericht door Hobbes »

Vermoedelijk zal het wel die richting uitgaan.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: PKP Freight

Bericht door Bibke »

Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: PKP Freight

Bericht door loic1811 »

volgens B foto zouden deze treinen door een G2000 worden gesleept ,spijtig genoeg zullen deze treinen enkel in de nacht passeren .Met wat geluk hebben ze veel vertraging om ze ook ééns bij dag licht te kunnen zien :)
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: PKP Freight

Bericht door Treinen9880 »

Ik had het ook al zien staan op wallorail. Het zoals hle2127 zegt, dat het spijtig is dat deze 's nachts rijden.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AlexSL

Re: PKP Freight

Bericht door AlexSL »

PKP rijdt in Nederland met locs van het type Br189 met eigen bestickering. Zijn deze locs nog steeds niet toegelaten op het Belgische spoor?
Zou wel mooi zijn om op lijn 24 weer eens andere locomotieven te kunnen spotten.

Alex
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: PKP Freight

Bericht door Shrek »

AlexSL schreef:PKP rijdt in Nederland met locs van het type Br189 met eigen bestickering. Zijn deze locs nog steeds niet toegelaten op het Belgische spoor?
Zou wel mooi zijn om op lijn 24 weer eens andere locomotieven te kunnen spotten.

Alex
Ik dacht dat die vergunning vervallen was. Dus volgens mij kan het zonder al te veel moeilijkheden opnieuw (maar dan moet iemand wel de moeite doen om het aan te vragen). Technisch zijn er volgens mij geen problemen om met deze locs in België te rijden.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: PKP Freight

Bericht door msts.be »

Jawel, dat hebben we op Railcolor al eens bediscussieerd en blijkt dat Infrabel redelijk moeilijk doet ivm de energiemeters die op de locs van privé-vervoerders geïnstalleerd worden. (Zonder meter worden ze anders een buitensporig onproportioneel energieverbruik aangerekend)
http://www.railserver.be/railcolor/foru ... 1&start=10

Technisch zouden de locs voor de rest op punt staan. Het kan natuurlijk ook weer een "verzonnen" probleem zijn: Infrabel weet ook dat als ze de locs toelaten, ze de doos van Pandora voor de privé openen. COBRA is dan geen lang leven meer beschoren, want de 189'ers voor NL kunnen met een bijkomende Memor/TBL-installatie die taak snel overnemen. DB Schenker lässt grüßen.. :lol:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: PKP Freight

Bericht door Shrek »

msts.be schreef:Technisch zouden de locs voor de rest op punt staan. Het kan natuurlijk ook weer een "verzonnen" probleem zijn: Infrabel weet ook dat als ze de locs toelaten, ze de doos van Pandora voor de privé openen. COBRA is dan geen lang leven meer beschoren, want de 189'ers voor NL kunnen met een bijkomende Memor/TBL-installatie die taak snel overnemen. DB Schenker lässt grüßen.. :lol:
Dikke zever :wink: Infrabel werkt als marktfacilitator voor alle bedrijven, er wordt niemand benadeeld of bevoordeeld. Wel doen we lastig over sommige zaken, zoals veiligheid en de energiemeters. Maar die regels zijn uniform voor alle vervoerders.
Voor die energiemeters is het trouwens net NMBS-logistics dat een grote installatiekost moet betalen, de dieselende concurrenten hebben daar geen last van.

Energiemeters dienen om de tarieven eerlijker te maken voor iedereen. Het is toch logisch dat wij het exacte elektriciteitsverbruik willen aanrekenen?
Bij B-log worden die meters geplaatst op de reeks 28, de zuinigste loc die ze hebben. Reeks 20 krijgt er geen. Voor reeks 28 kunnen we dus het exacte verbruik aanrekenen. Voor reeks 20 (en alle andere elocs) moeten we een andere waarde schatten. Is het dan zo onredelijk er vanuit te gaan dat de energiemeters enkel op de zuinigste locs staan en het verbruik van reeks 20 veel hoger ligt dan dat van 28?
We hanteren gewoon het principe: als je lage tarieven wilt, toon dan aan dat je een zuinige loc hebt. Dat heeft niets met oneerlijke concurrentie te maken.
AlexSL

Re: PKP Freight

Bericht door AlexSL »

Ja, ik begrijp waarom je energieverbruik wil meten, maar waarom is zo'n energiemeter dan wel weer in België nodig en niet in de rest van Europa? Brussel wil toch naar een Europees spoorbeleid? Waarom dan weer deze constructie? Lekker klantvriendelijk.

Alex
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: PKP Freight

Bericht door Steven »

Wie zegt dat die niet bestaan in de andere landen. Zo'n energiemeter is de meest correcte manier van werken. Zou jij uw elektriciteit thuis ook graag meer betalen dan werkelijk verbruik nee toch. Voor treinen moet zoiets ook kunnen dan. Niet meer dan logisch. Correctie facturatie doe je op basis van correctie cijfers. Je kan u misschien eerder de vraag stellen waarom men in de andere landen nog geen of amper energiemeters gebruikt, tracht men iets onder de mat te vegen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: PKP Freight

Bericht door Shrek »

AlexSL schreef:Ja, ik begrijp waarom je energieverbruik wil meten, maar waarom is zo'n energiemeter dan wel weer in België nodig en niet in de rest van Europa? Brussel wil toch naar een Europees spoorbeleid? Waarom dan weer deze constructie? Lekker klantvriendelijk.

Alex
Ze worden ook in andere landen gebruikt hoor (Denemarken onder andere). En het ERA en de UIC laten ze specifiek toe. Op termijn komt er zelfs een TSI die ervoor zal zorgen dat het allemaal net wel europees wordt.
Klantvriendelijk is het in ieder geval wel, je krijgt immers steeds de kans om ze niet te installeren en het basisbedrag te betalen.
Plaats reactie